Vad köper ni i julklappsväg i år då?
_01/02 Vinterbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2003
    #1

    Vad köper ni i julklappsväg i år då?

    Tycker denna ålder är lite svår.Skulle vara tacksam om ni ville berätta vad ni köpt eller tänker köpa :-)
  2. 1
    Vad köper ni i julklappsväg i år då? Tycker denna ålder är lite svår.Skulle vara tacksam om ni ville berätta vad ni köpt eller tänker köpa :-)
  3. Medlem sedan
    Jul 2001
    #2

    Här blir det nog

    skidor och något spel för att lära sig läsa. Elias är enormt intresserad av bokstäver och kan hela alfabetet och vad alla i sin omgivning börjar på. Pussel och någon bok blir det oxå. Det är vad jag kommit på hittills.
    Någon som har tips på bra spel?
  4. 2
    Här blir det nog skidor och något spel för att lära sig läsa. Elias är enormt intresserad av bokstäver och kan hela alfabetet och vad alla i sin omgivning börjar på. Pussel och någon bok blir det oxå. Det är vad jag kommit på hittills.
    Någon som har tips på bra spel?
  5. Anonym
    #3

    snowracer!

    har barnets far bestämt, undrar till vem den är mest;))))
    Sedan får hon ett par trosor (från kiss och bajs...)

    Vet att farmor köpt skidor och gammelmorföräldrarna ska bidra till ny overall.
  6. 3
    snowracer! har barnets far bestämt, undrar till vem den är mest;))))
    Sedan får hon ett par trosor (från kiss och bajs...)

    Vet att farmor köpt skidor och gammelmorföräldrarna ska bidra till ny overall.
  7. Medlem sedan
    Mar 2000
    #4

    Nora

    äääälskar my little pony, så hon skulle bli överlycklig om hon BARA fick sådant. Nu fick hon en dansstudio till my little pony när hon fyllde i söndags. BArbie är annat som går hem här.

    Lego o grejer till tågbanan funkar väl alltid?

    BArbiehäst kommer hon få en - med långt hår mm.
  8. 4
    Nora äääälskar my little pony, så hon skulle bli överlycklig om hon BARA fick sådant. Nu fick hon en dansstudio till my little pony när hon fyllde i söndags. BArbie är annat som går hem här.

    Lego o grejer till tågbanan funkar väl alltid?

    BArbiehäst kommer hon få en - med långt hår mm.
  9. Medlem sedan
    Nov 1999
    #5

    Adam får bl a

    bilbana, brio builder system, lego, doktorsväska, playdohgrejer, böcker, några filmer, några dataspel, några vanliga spel, stort brandbilsset, lite kläder o en del annat smått o gott.
  10. 5
    Adam får bl a bilbana, brio builder system, lego, doktorsväska, playdohgrejer, böcker, några filmer, några dataspel, några vanliga spel, stort brandbilsset, lite kläder o en del annat smått o gott.
  11. Medlem sedan
    Jun 2001
    #6

    Vi har köpt...

    saker till Jeannas briojärnväg samt barbiegrejer (och det är väll kanske inget för din kille :) ).
  12. 6
    Vi har köpt... saker till Jeannas briojärnväg samt barbiegrejer (och det är väll kanske inget för din kille :) ).
  13. Medlem sedan
    Oct 2001
    #7

    Batmankostym

    , fem myror på dvd, lite böcker osv. Vi försöker begränsa det lite...
  14. 7
    Batmankostym , fem myror på dvd, lite böcker osv. Vi försöker begränsa det lite...
  15. Medlem sedan
    Jul 2001
    #8

    Vi har köpt...


    *ett playmobilset (\"bikerace\". Detta blir enda större leksaken)
    *underlägg med tecknade bilder på årets månader (att ha under tallriken vid matbordet)
    *Pussel
    *DVD-box med Alfons Åberg-filmer
    *Bolibomparyggsäck
    *2006-kalender med motorcyklar. Det är nog vad vi köpt tror jag. Just det; några kylskåpsmagneter också (bilar).
  16. 8
    Vi har köpt...
    *ett playmobilset (\"bikerace\". Detta blir enda större leksaken)
    *underlägg med tecknade bilder på årets månader (att ha under tallriken vid matbordet)
    *Pussel
    *DVD-box med Alfons Åberg-filmer
    *Bolibomparyggsäck
    *2006-kalender med motorcyklar. Det är nog vad vi köpt tror jag. Just det; några kylskåpsmagneter också (bilar).
  17. Medlem sedan
    Nov 2001
    #9

    Engla och Juliana..

    sitter och tittar i leksakskatalogerna själva och önskar. Juliana har även skrivit (=ritat) önskelista till tomten.
    Listan har hon omsorgsfullt lagt i ett kuvert och postat genom vårt brevinkast fast från insidan (det är tydligen så man gör med brev till tomten).

    Så vi utgår mycket från dessa.
  18. 9
    Engla och Juliana.. sitter och tittar i leksakskatalogerna själva och önskar. Juliana har även skrivit (=ritat) önskelista till tomten.
    Listan har hon omsorgsfullt lagt i ett kuvert och postat genom vårt brevinkast fast från insidan (det är tydligen så man gör med brev till tomten).

    Så vi utgår mycket från dessa.
  19. Medlem sedan
    Sep 2001
    #10

    åh så sött...

    ...hmm undrar hur vi gör som bor i hus? Kastar in dem i skogen kanske?*flin*
  20. 10
    åh så sött... ...hmm undrar hur vi gör som bor i hus? Kastar in dem i skogen kanske?*flin*
  21. Medlem sedan
    Oct 2001
    #11

    Fler som postar så...

    ...finns det här... Har kämpat länge med att förklara att man måste _gå till brevlådan_ för att posta.Ha anser att brevbäraren ska ta breven... och det är väl logiskt egentligen.;-)
  22. 11
    Fler som postar så... ...finns det här... Har kämpat länge med att förklara att man måste _gå till brevlådan_ för att posta.Ha anser att brevbäraren ska ta breven... och det är väl logiskt egentligen.;-)
  23. Medlem sedan
    Jun 2001
    #12

    i USA funkar det så

    att man satte brevet man ville få skickat i dörrens brevinkast och så tog brevbäraren det när han kom för att lämna post.
    (Ja i alla fall i Florida där jag bodde som au-pair 1996)
  24. 12
    i USA funkar det så att man satte brevet man ville få skickat i dörrens brevinkast och så tog brevbäraren det när han kom för att lämna post.
    (Ja i alla fall i Florida där jag bodde som au-pair 1996)
  25. Medlem sedan
    Sep 2002
    #13

    Men inte har i Georgia... :-)

    Har far man snallt knalla ivag till postkontoret/brevladan.
  26. 13
    Men inte har i Georgia... :-) Har far man snallt knalla ivag till postkontoret/brevladan.
  27. Medlem sedan
    Sep 2002
    #14

    Hjalp!

    Jag har precis klarat av Hermans fodelsedag och har knappt borjat tanka pa jul an... Ar mitt uppe i en \"utlandsflytt\" och vet inte hur jag ska ha tid med julklappar.... Har bett min pappa kopa tva bocker och sa har jag kopt en \"kulbana\" dar man bygger upp en stor bana som sma metallkulor kan aka i. Det ar allt hittills...

  28. 14
    Hjalp! Jag har precis klarat av Hermans fodelsedag och har knappt borjat tanka pa jul an... Ar mitt uppe i en \"utlandsflytt\" och vet inte hur jag ska ha tid med julklappar.... Har bett min pappa kopa tva bocker och sa har jag kopt en \"kulbana\" dar man bygger upp en stor bana som sma metallkulor kan aka i. Det ar allt hittills...

  29. Medlem sedan
    Sep 2002
    #15

    Grattis i efterskott

    till 4-aringen!!! Hoppas hon hade en trevlig fodelsedag!

    Herman fyllde forra fredagen och det firade vi med en liten tripp till Florida! :-) Stort kalas/avskedsfest blir det nasta lordag!

  30. 15
    Grattis i efterskott till 4-aringen!!! Hoppas hon hade en trevlig fodelsedag!

    Herman fyllde forra fredagen och det firade vi med en liten tripp till Florida! :-) Stort kalas/avskedsfest blir det nasta lordag!

  31. milla
    #16

    hon får ganska mycket

    av oss och alla släktingar (många som vill ge flera presenter var). På önskelistan står det en häst, trumma och en pruttkudde men hon har pekat på allt i alla leksakskataloger så det var inte så stor hjälp. Vet inte vilken typ av häst som avses heller.
    Hon får: (Skridskor+hjälm+sittunderlag+ thermos+ullsockor i ett paket) pruttkudde, stora monsterboken, smålego, nya delar till flexitraxbanan + bil med fjärrkontroll, spel, leksakstelefon, korstygnsbroderi set, snickerilåda, utklädningssaker, badlakan och trummor (av någon snäll släkting, suck).
    Det är saker jag vet än så länge. Alla släktingar har inte köpt ännu och till dem har jag sagt att jag tror att hon vill ha leksakspengar, nytt doktorsset, bil som kan göra loopar, danskläder, talande papegoja, teatersmink, dataspel,fler vanliga spel, böcker, nattlinne, badrock, fina kläder, underställ m.m. Hoppas att hon inte får allt detta nu till jul
    Hon har en storasyster så lekrummet är redan fullt av saker så hur ska allting få plats? Hon fyller ju fyra år i februari också.

  32. 16
    hon får ganska mycket av oss och alla släktingar (många som vill ge flera presenter var). På önskelistan står det en häst, trumma och en pruttkudde men hon har pekat på allt i alla leksakskataloger så det var inte så stor hjälp. Vet inte vilken typ av häst som avses heller.
    Hon får: (Skridskor+hjälm+sittunderlag+ thermos+ullsockor i ett paket) pruttkudde, stora monsterboken, smålego, nya delar till flexitraxbanan + bil med fjärrkontroll, spel, leksakstelefon, korstygnsbroderi set, snickerilåda, utklädningssaker, badlakan och trummor (av någon snäll släkting, suck).
    Det är saker jag vet än så länge. Alla släktingar har inte köpt ännu och till dem har jag sagt att jag tror att hon vill ha leksakspengar, nytt doktorsset, bil som kan göra loopar, danskläder, talande papegoja, teatersmink, dataspel,fler vanliga spel, böcker, nattlinne, badrock, fina kläder, underställ m.m. Hoppas att hon inte får allt detta nu till jul
    Hon har en storasyster så lekrummet är redan fullt av saker så hur ska allting få plats? Hon fyller ju fyra år i februari också.

  33. Medlem sedan
    Jan 2001
    #17

    Åh!

    En sån kulbana önskar sig Adam (de har en på dagis), men jag vet inte vart den finns att få tag i.. Antar att du köpte din där du bor, men du råkar inte veta vart den finns att få tag i i Sverige?
  34. 17
    Åh! En sån kulbana önskar sig Adam (de har en på dagis), men jag vet inte vart den finns att få tag i.. Antar att du köpte din där du bor, men du råkar inte veta vart den finns att få tag i i Sverige?
  35. Medlem sedan
    Dec 1998
    #18

    Det finns

    en rätt fin på www.jako-o.com
    Fast de är inte helt biliga.
    Men har för mig att jag även såg en på Toys R us, men den avr inte lika rolig och variabel.
    Den på Jako-o är från Haba, det säljs även i mindre leksaksaffärer.
  36. 18
    Det finns en rätt fin på www.jako-o.com
    Fast de är inte helt biliga.
    Men har för mig att jag även såg en på Toys R us, men den avr inte lika rolig och variabel.
    Den på Jako-o är från Haba, det säljs även i mindre leksaksaffärer.
  37. Medlem sedan
    Oct 1999
    #19

    Alicia far ett dockskap..

    ..i julklapp som \"stora grej\". Sedan fyller hon ju den 2a jan sa da far hon ett akvarium med fiskar i. Hoppas hon gillar det.
  38. 19
    Alicia far ett dockskap.. ..i julklapp som \"stora grej\". Sedan fyller hon ju den 2a jan sa da far hon ett akvarium med fiskar i. Hoppas hon gillar det.
  39. Medlem sedan
    Jun 2003
    #20

    Charlie får av oss;

    Fiskspel
    Krokodilspel
    Lego, små delar *premiär*
    Böcker
    Pysselmålarbok med pennor
    Taxibil
    DVD film

    sen har jag sett en sån \"kulbana\" som jag läste om här, superkul ser den ut och helt i Charlies stil.

    Sen vet jag att han får;
    Mera \"smålego\"
    Mikrofon med stativ
    Pippipussel
    Flera dvd filmer
    Kläder och sen kommer det väll en hel del till.

    Bilar till tusen önskar han sig mest,,,,
  40. 20
    Charlie får av oss; Fiskspel
    Krokodilspel
    Lego, små delar *premiär*
    Böcker
    Pysselmålarbok med pennor
    Taxibil
    DVD film

    sen har jag sett en sån \"kulbana\" som jag läste om här, superkul ser den ut och helt i Charlies stil.

    Sen vet jag att han får;
    Mera \"smålego\"
    Mikrofon med stativ
    Pippipussel
    Flera dvd filmer
    Kläder och sen kommer det väll en hel del till.

    Bilar till tusen önskar han sig mest,,,,
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Vad köper man
    By Mamsen_67 in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-12-01, 11:36
  2. Var köper man
    By Minama in forum Mat & dryck
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-11-06, 10:21
  3. Män som köper sex
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 63
    Senaste inlägg: 2007-08-15, 09:52
  4. Var köper jag...
    By Klara in forum Småbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-21, 08:11
  5. Vad köper ni/köper inte i storpack?
    By jessica13 in forum Många barn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-05-07, 17:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar