Blä för burkmat
_0412 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2002
    #1

    Blä för burkmat

    hurra för pappas asiatiska kyckling med stark röd curry! Det är rivig mat lilla Viran vill ha uppenbarligen. Så det är väl bara att öppna exotiska kokboken och laga...!
  2. 1
    Blä för burkmat hurra för pappas asiatiska kyckling med stark röd curry! Det är rivig mat lilla Viran vill ha uppenbarligen. Så det är väl bara att öppna exotiska kokboken och laga...!
  3. Medlem sedan
    Dec 2002
    #2

    Japp samma här

    Moa har älskat burkarna, tills nu. Nu har hon fått smak på morfars currygryta med tonfisk, och inga burkar mer. Tycker att det är ganska skönt faktiskt att hon vill äta det vi äter. Smakar helt klart mer!

    Kram Helena
  4. 2
    Japp samma här Moa har älskat burkarna, tills nu. Nu har hon fått smak på morfars currygryta med tonfisk, och inga burkar mer. Tycker att det är ganska skönt faktiskt att hon vill äta det vi äter. Smakar helt klart mer!

    Kram Helena
  5. Solsken m Daniel
    #3

    Samma här

    Vi gick över till 1,5års burkar när jag tröttnade på att vara ständig mattant, fungerar bra. De smakar mer.
  6. 3
    Samma här Vi gick över till 1,5års burkar när jag tröttnade på att vara ständig mattant, fungerar bra. De smakar mer.
  7. Medlem sedan
    Apr 2001
    #4

    Men burkmaten smakar oftast ingenting

    så Elvira har mina varmaste sympatier! Elliot äter allt men om man har kryddat det lite så slinker det ner ännu mer. Klart att det måste vara godare.

    Jag har ett frysfack med all mat till honom. Lättast är om man plattar ut maten i plastpåsar innan de hamnar i frysen, de tar mindre plats och är lättare att tina då. Jag har lagt dem i rader och de har ju olika färger (korvstroganoff, fisk, bönor osv.) så man ser lätt vilken man tar.
  8. 4
    Men burkmaten smakar oftast ingenting så Elvira har mina varmaste sympatier! Elliot äter allt men om man har kryddat det lite så slinker det ner ännu mer. Klart att det måste vara godare.

    Jag har ett frysfack med all mat till honom. Lättast är om man plattar ut maten i plastpåsar innan de hamnar i frysen, de tar mindre plats och är lättare att tina då. Jag har lagt dem i rader och de har ju olika färger (korvstroganoff, fisk, bönor osv.) så man ser lätt vilken man tar.
  9. Medlem sedan
    Dec 2002
    #5

    Jo nu på vintern

    går det ju också bra att ha med sig mat hemifrån. Det är ju kallt ute så det gör inget att det inte är vaccuumförpackat. Det är annars det som är skönast med burkar, att ha med dom när man ska hem till nån på fika, eller ut på stan. Är vi bara hemma så gör vi ju vanlig mat iaf, så då saknar jag inte burkar.
  10. 5
    Jo nu på vintern går det ju också bra att ha med sig mat hemifrån. Det är ju kallt ute så det gör inget att det inte är vaccuumförpackat. Det är annars det som är skönast med burkar, att ha med dom när man ska hem till nån på fika, eller ut på stan. Är vi bara hemma så gör vi ju vanlig mat iaf, så då saknar jag inte burkar.

Liknande trådar

  1. Burkmat
    By Tuvali in forum _1010 Oktoberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-07-30, 14:23
  2. burkmat
    By malla402 in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-03-13, 07:43
  3. Ni som ger burkmat!
    By Pia med Nea in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-02-28, 19:16
  4. Burkmat
    By anonymt namn in forum Resesnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-12-06, 02:03
  5. burkmat?
    By kanske in forum Bebissnack
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-08-21, 19:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar