lss
Ryggmärgsbråck
  1. evany
    #1

    lss

    hej ofattas era barn av lss. har inte fattat riktigt hur det funkar om barnet har rmb.
    vad är det för fördelar, och hur gör man.
    nästa år får ju inte dottern gå på fritds så hon måste ju ha någon tillsyn när vi jobbar.
  2. 1
    lss hej ofattas era barn av lss. har inte fattat riktigt hur det funkar om barnet har rmb.
    vad är det för fördelar, och hur gör man.
    nästa år får ju inte dottern gå på fritds så hon måste ju ha någon tillsyn när vi jobbar.
  3. vittosvart
    #2

    Lite olika

    Det beror ju på handikappets grad, men min dotter är det! Skillnaden är väl om man väljer att ha vårdbidrag eller LSS som egen personlig assistent inom familjen eller att man anställer någon utomstående. Själv är jag personlig ass. till min dotter. Först valde vi vårdbidrag men sen när det visade sig så omfattande valde jag att arbeta med min dotter istället för annat jobb. Har lite merkostnad kvar på VB därutöver så rent ekonomiskt tjänar du säkert på det...väljer du privat ass.bolag ist för kommun så blir det plus! Ta kontakt med hab.kurator och fråga!
  4. 2
    Lite olika Det beror ju på handikappets grad, men min dotter är det! Skillnaden är väl om man väljer att ha vårdbidrag eller LSS som egen personlig assistent inom familjen eller att man anställer någon utomstående. Själv är jag personlig ass. till min dotter. Först valde vi vårdbidrag men sen när det visade sig så omfattande valde jag att arbeta med min dotter istället för annat jobb. Har lite merkostnad kvar på VB därutöver så rent ekonomiskt tjänar du säkert på det...väljer du privat ass.bolag ist för kommun så blir det plus! Ta kontakt med hab.kurator och fråga!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar