Idag har jag skickat in min ansökan om dispens om de kommande trängselavgifterna som införs i Stockholmsområdet efter årsskiftet. Villkoret för att få befrielse från denna avgift är att man har ett
p-tillstånd för handikappade och jag fick ju mitt nya tillstånd och kunde idag alltså posta min ansökan.

Det ska bli spännande att se hur lång tid min ansökan tar. Jag lovar att återkomma med rapport om hur det går.

En liten fortsatt berättelse om bommrna i mitt område: Några dagar efter det att de hade monterats ned så sattes de upp igen. Ett par dagar senare fick jag ett arrogant brev från vår brf:s ordförande där hon sa att \"man inte kan ta hänsyn till alla viljor\". Hon var som sagt otrevlig i tonen i sitt svar och jag skrev ett lika otrevligt svar tillbaka, nu var jag riktigt förbannad för att tala ren svenska. Idag har en bom monterats bort så jag kan ta mig in i området igen. \"Bara på försök\" som det stod i dagens mail. Dagens mail skickades inte från vår ordförande utan från vår anställde fastighetsskötare, jag vet inte om ordföranden är för feg för fortsatt diskussion.

Jag utlovar att berätta om den fortsatta händelseutvecklingen även i detta ärende.