Vad ska ni köpa
_0412 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2002
    #1

    Vad ska ni köpa

    till de små i julklapp resp födelsedagspresenter?
    Jag tycker det är jättesvårt med tanke på att vi har en 3åring hemma så har vi det mesta redan och visst han kommer ju ändå inte förstå, men det ska ju dokumenteras i babyboken *s*
    Jag hade tänkt mig 1 sparbössa (robin har 4st) oliver bara 1. sen en trumma av något slag (han älskar att trumma och så en julstrumpa som brorsan har..men annars står det rätt tomt i huvet ( & i plånboken)
  2. 1
    Vad ska ni köpa till de små i julklapp resp födelsedagspresenter?
    Jag tycker det är jättesvårt med tanke på att vi har en 3åring hemma så har vi det mesta redan och visst han kommer ju ändå inte förstå, men det ska ju dokumenteras i babyboken *s*
    Jag hade tänkt mig 1 sparbössa (robin har 4st) oliver bara 1. sen en trumma av något slag (han älskar att trumma och så en julstrumpa som brorsan har..men annars står det rätt tomt i huvet ( & i plånboken)
  3. Solsken m Daniel
    #2

    Önskelistan..

    Önskelistan här är:

    gunghäst
    bok
    pussel
    bil i plast
    träklossar
    lektält
    lektunnel
    hink och spade
    (Garage har han redan, älskas mycket)
    täcke
    (duplo har han redan älskas mycket)

    Jag var in i en leksaksaffär idag och såg mängder med saker som passar till 1:års present, så det är inga problem alls här..

    En nalle ska han få i julklapp för det har jag alla mina syskon och mina barn fått sin första jul, och förra julen var han för liten, tyckte jag.
  4. 2
    Önskelistan.. Önskelistan här är:

    gunghäst
    bok
    pussel
    bil i plast
    träklossar
    lektält
    lektunnel
    hink och spade
    (Garage har han redan, älskas mycket)
    täcke
    (duplo har han redan älskas mycket)

    Jag var in i en leksaksaffär idag och såg mängder med saker som passar till 1:års present, så det är inga problem alls här..

    En nalle ska han få i julklapp för det har jag alla mina syskon och mina barn fått sin första jul, och förra julen var han för liten, tyckte jag.
  5. Medlem sedan
    Apr 2001
    #3

    Jag har gjort

    en quilt som jag tänkte att han kunde ha lång tid framöver. Egentligen skulle den ha blivit klar till hans vagga men ääääh, det hände så mycket när han föddes så den har legat i träda :).

    Sen har jag gjort en sagobok men den kommer han nog inte att ha så stor glädje av ännu så vi kanske väntar något år med den.

    Eftersom Sockergott är förtjust i musik tänkte vi titta på något roligt instrument som funkar för en ettåring och inte driver oss till vansinne.

    Till vänner och familj är önskelistan kort, vi vill att de ska skriva ner ett minne de har tillsammans med Elliot under hans första år.
  6. 3
    Jag har gjort en quilt som jag tänkte att han kunde ha lång tid framöver. Egentligen skulle den ha blivit klar till hans vagga men ääääh, det hände så mycket när han föddes så den har legat i träda :).

    Sen har jag gjort en sagobok men den kommer han nog inte att ha så stor glädje av ännu så vi kanske väntar något år med den.

    Eftersom Sockergott är förtjust i musik tänkte vi titta på något roligt instrument som funkar för en ettåring och inte driver oss till vansinne.

    Till vänner och familj är önskelistan kort, vi vill att de ska skriva ner ett minne de har tillsammans med Elliot under hans första år.
  7. bigmouth med edith
    #4

    Instrumenttips

    Edith ska få ett par maraccas i glada färger, hon har lekt med sådana hos en kompis så jag vet att de kommer gå hem. Hon är också musikgalning. :)
  8. 4
    Instrumenttips Edith ska få ett par maraccas i glada färger, hon har lekt med sådana hos en kompis så jag vet att de kommer gå hem. Hon är också musikgalning. :)
  9. Medlem sedan
    May 2004
    #5

    Bra tråd! Funderar också på detta...

    Visst är det svårt att komma på vad vi ska ge Lukas. Vill ju gärna både ge något bestående (minne) och något som är roligt.

    Har funderat på en fin tavla att hänga ovanför sängen. Som bestående minnesgrej alltså - kanske inte så kul att leka med...
    *kram*
  10. 5
    Bra tråd! Funderar också på detta... Visst är det svårt att komma på vad vi ska ge Lukas. Vill ju gärna både ge något bestående (minne) och något som är roligt.

    Har funderat på en fin tavla att hänga ovanför sängen. Som bestående minnesgrej alltså - kanske inte så kul att leka med...
    *kram*
  11. Medlem sedan
    Mar 2005
    #6

    Jaa

    det har vi klurat på, storasyrran har ju det mesta.
    Men hon får i present en gunghäst
    och i julklapp en fisher-price leksak med en boll man släpper ner i en spiral samt en xylofon.
    Sedan blir det väl någon bok på julmorgon...
    JÄTTESVÅRT att komma på bra saker till släktingar som frågar jag har sagt att det är bättre att de sätter in på barnens fondkonton...
  12. 6
    Jaa det har vi klurat på, storasyrran har ju det mesta.
    Men hon får i present en gunghäst
    och i julklapp en fisher-price leksak med en boll man släpper ner i en spiral samt en xylofon.
    Sedan blir det väl någon bok på julmorgon...
    JÄTTESVÅRT att komma på bra saker till släktingar som frågar jag har sagt att det är bättre att de sätter in på barnens fondkonton...
  13. Medlem sedan
    Dec 2002
    #7

    Inte så nödvändigt

    med en massa presenter tycker jag. Elvira frågar inte efter grejor, det gör hon tids nog, men jag tänker inte förköpa mig innan dess. Vi har varit en sjukskriven (jag efter cykelolyckan) och en föräldraledig här ett tag så vi har inga pengar. Till födelsedagen får Elvira en Bobbycar (en sån man kan sitta och sparka sig fram på) och till jul ev. ett fisherprice-garage- för att hennes mamma tycker att det är roligt! Sen kommer nog släkten med presenter så det räcker misstänker jag...
  14. 7
    Inte så nödvändigt med en massa presenter tycker jag. Elvira frågar inte efter grejor, det gör hon tids nog, men jag tänker inte förköpa mig innan dess. Vi har varit en sjukskriven (jag efter cykelolyckan) och en föräldraledig här ett tag så vi har inga pengar. Till födelsedagen får Elvira en Bobbycar (en sån man kan sitta och sparka sig fram på) och till jul ev. ett fisherprice-garage- för att hennes mamma tycker att det är roligt! Sen kommer nog släkten med presenter så det räcker misstänker jag...
  15. Medlem sedan
    Dec 2002
    #8

    Instrumenttips 2:

    Elvira har en trätrumma och en xylofon som hon älskar att banka på. Det är helt överkomligt ljud på trumman också, anpassad föär bankande ettåringar!
  16. 8
    Instrumenttips 2: Elvira har en trätrumma och en xylofon som hon älskar att banka på. Det är helt överkomligt ljud på trumman också, anpassad föär bankande ettåringar!
  17. Medlem sedan
    Dec 2000
    #9

    Kläder....

    ....funkar alltid nu innan dom är för stora! *ler* Har juh både H&M rowells fyndbutik och Ullared nära så.... ;) Sen har vi köpt några små spelande leksaker även om hon har massa som Alex hade som liten!

    En matta till hennes rum har vi önskat, likaså en stor häst man kan sitta på (Rusta för 299) och docka!
  18. 9
    Kläder.... ....funkar alltid nu innan dom är för stora! *ler* Har juh både H&M rowells fyndbutik och Ullared nära så.... ;) Sen har vi köpt några små spelande leksaker även om hon har massa som Alex hade som liten!

    En matta till hennes rum har vi önskat, likaså en stor häst man kan sitta på (Rusta för 299) och docka!
  19. Sessan m A-03 & L-04
    #10

    Så här ser önskelistan ut här:

    * Kläder från storlek 86, passar väldigt bra i blått och randiga kläder.

    * Pengar kontant eller insatt på konto

    * En hylla som är som ett flygplan, finns på lilla snigel.

    * En stor leksakslastbil o ha inomhus.

    * En lampa till taket i mitt nya rum

    * En spotlightslampa som finns på Ikea, består av tre olika figurer. nyckelpiga var en tror jag.

    * En nattlampa på Ikea som består av ett spöke, finns 3 olika o kostar 119 kr.

    * Verktygsbänk

    * Parkeringshus till bilarna

    * DVD filmer

    * Ett skärp

    * En leksak som man kan dra på golvet.

    Borde nog komma på mera då det är både julklappar o födelsedfagspresenter, men dte är inte det lättaste när det mesta finns redan, vi har ärvt från mina syskon massvis av leksaker och böcker (fast de var mina :-))

    Vi självs hsr köpt en sak man kan spela på, xylofon eller vad det heter, en liten fåtölj och så nycklar som man kan trycka på så det låter olika ljud. Något mera ska det blir, men vad vet vi inte än.
  20. 10
    Så här ser önskelistan ut här: * Kläder från storlek 86, passar väldigt bra i blått och randiga kläder.

    * Pengar kontant eller insatt på konto

    * En hylla som är som ett flygplan, finns på lilla snigel.

    * En stor leksakslastbil o ha inomhus.

    * En lampa till taket i mitt nya rum

    * En spotlightslampa som finns på Ikea, består av tre olika figurer. nyckelpiga var en tror jag.

    * En nattlampa på Ikea som består av ett spöke, finns 3 olika o kostar 119 kr.

    * Verktygsbänk

    * Parkeringshus till bilarna

    * DVD filmer

    * Ett skärp

    * En leksak som man kan dra på golvet.

    Borde nog komma på mera då det är både julklappar o födelsedfagspresenter, men dte är inte det lättaste när det mesta finns redan, vi har ärvt från mina syskon massvis av leksaker och böcker (fast de var mina :-))

    Vi självs hsr köpt en sak man kan spela på, xylofon eller vad det heter, en liten fåtölj och så nycklar som man kan trycka på så det låter olika ljud. Något mera ska det blir, men vad vet vi inte än.
  21. Medlem sedan
    May 2002
    #11

    Precis samma här

    Linnéa får av sin farbror en gunghäst som spelar och vi har köpt den där leksaken med bollen.
    En Xylofon har mormor köpt...

    Annars har ju vi massor av leksaker som Felicia fått, men övrigt som står på önskelistan är ett kök (älskar Felicias som är från Brio, nu skulle farmor köpa ett sånt där i plast med tvättmaskin och allt) och Little People-saker. Duplo och låtsasmat, plastservis mm står på önskelistan. Men det vi främst behöver är ju kläder så det lär bli en hel del av det med.

    Sen är det ju bara några dagar så fyller lillskruttan ett år...
  22. 11
    Precis samma här Linnéa får av sin farbror en gunghäst som spelar och vi har köpt den där leksaken med bollen.
    En Xylofon har mormor köpt...

    Annars har ju vi massor av leksaker som Felicia fått, men övrigt som står på önskelistan är ett kök (älskar Felicias som är från Brio, nu skulle farmor köpa ett sånt där i plast med tvättmaskin och allt) och Little People-saker. Duplo och låtsasmat, plastservis mm står på önskelistan. Men det vi främst behöver är ju kläder så det lär bli en hel del av det med.

    Sen är det ju bara några dagar så fyller lillskruttan ett år...
  23. Solsken m Daniel
    #12

    Låter bra

    Vi håller också det på minimun, Daniel fick en gunghäst av oss i 1årspresent och till julklapp ska han få två stycken bilar.

  24. 12
    Låter bra Vi håller också det på minimun, Daniel fick en gunghäst av oss i 1årspresent och till julklapp ska han få två stycken bilar.

  25. Medlem sedan
    Aug 2002
    #13

    Vart har ni hittat

    instrumenten? Vi köpte förrut en xylofon från minimundus, men den var inge bra, hade skummgummi som robin slet bort (1 år gammal)
    men maracas vore kul men hittar inge sånt!
  26. 13
    Vart har ni hittat instrumenten? Vi köpte förrut en xylofon från minimundus, men den var inge bra, hade skummgummi som robin slet bort (1 år gammal)
    men maracas vore kul men hittar inge sånt!
  27. Medlem sedan
    Jun 2005
    #14

    En dammsugare!

    Vi får inte ha våran dammsugare ifred, Lukas ska jämt leka med den. Idag ställde jag in den, då har den stått framme i fem dagar..

    Jag tänkte köpa en leksaksdammsugare till honom, gärna en som brummar om man trycker på en knapp.

    Amnmars är bilar rätt poppis här, och en av syrrans avlagda mjukisnallar som han har \"adopterat\". Plus en docka han fick av sin farmor. En annan favorit är en liten rund sak med knappar som spelar olika melodier (med låg volym, tack och lov..).
  28. 14
    En dammsugare! Vi får inte ha våran dammsugare ifred, Lukas ska jämt leka med den. Idag ställde jag in den, då har den stått framme i fem dagar..

    Jag tänkte köpa en leksaksdammsugare till honom, gärna en som brummar om man trycker på en knapp.

    Amnmars är bilar rätt poppis här, och en av syrrans avlagda mjukisnallar som han har \"adopterat\". Plus en docka han fick av sin farmor. En annan favorit är en liten rund sak med knappar som spelar olika melodier (med låg volym, tack och lov..).
  29. Medlem sedan
    Apr 2001
    #15

    Tack för tipsen bigmouth och Karinko!

    Jag funderar på att ta en tur med sonen till en leksaksbutik så att han själv kan testa lite olika instrument så vi ser vad han verkar tycka om.
  30. 15
    Tack för tipsen bigmouth och Karinko! Jag funderar på att ta en tur med sonen till en leksaksbutik så att han själv kan testa lite olika instrument så vi ser vad han verkar tycka om.
  31. bigmouth med edith
    #16

    I mindre presentbutiker

    har jag sett sådana maraccas vi köpte, och jag vet att det förr funnits på http://www.busigt.se/.
  32. 16
    I mindre presentbutiker har jag sett sådana maraccas vi köpte, och jag vet att det förr funnits på http://www.busigt.se/.

Liknande trådar

  1. Är så velig köpa eller inte köpa..
    By oja39 in forum Ordet är fritt
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2012-01-04, 16:12
  2. jahapp, att köpa eller inte köpa
    By Afrodite in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-04-23, 15:09
  3. Skofoton - att köpa eller inte köpa?
    By pudding* in forum Ordet är fritt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2010-09-29, 20:29
  4. Köpa eller inte köpa-det är frågan?
    By Ingen alls in forum Antikrundan
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-04-06, 14:35
  5. lergryta - att köpa eller inte köpa
    By zeta in forum Mat & dryck
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-03-09, 19:53
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar