Operation, skelning...?
Synskador & nedsatt syn
  1. Ulrika
    #1

    Operation, skelning...?

    Hur går en sådan opeartion till? Hur är hela gången med sövning, sjukhusvistelse, efteråt etc? Någon som har erfarenhet. Det börjar närma sig sonens operation och jag vill vara förberedd rent mentalt.....*ler*
  2. 1
    Operation, skelning...? Hur går en sådan opeartion till? Hur är hela gången med sövning, sjukhusvistelse, efteråt etc? Någon som har erfarenhet. Det börjar närma sig sonens operation och jag vill vara förberedd rent mentalt.....*ler*
  3. Medlem sedan
    Sep 2002
    #2

    Vi är inte där än

    men skriv o berätta sedan när sonens operation är klar.Lycka till!
  4. 2
    Vi är inte där än men skriv o berätta sedan när sonens operation är klar.Lycka till!
  5. Medlem sedan
    Aug 2003
    #3

    Inte heller där riktigt än

    Men det verkar som det kommer så skriv jättegärna sen och berätta, det hjälper nog mycket att läsa! Stort lycka till. :-)
  6. 3
    Inte heller där riktigt än Men det verkar som det kommer så skriv jättegärna sen och berätta, det hjälper nog mycket att läsa! Stort lycka till. :-)
  7. Medlem sedan
    Sep 2005
    #4

    Fråga: Varför opererar man???

    Hej min son skelar och har haft lapp för ett öga i 3 1/2 år nu (Är 7 år)och de säger att han kommer få ha det tills han blir 9-10 år. Jag har hört talas om operation men jag vet inte varför man gör det. Ingen läkare har tagit upp det med oss. Är operationen bara till för att likrikta ögonen eller skulle en operation leda till att han kunde se med båda ögonen samtidigt??? Är det bara vissa fel som kan rättas till med operation. Betyder en operation att barnet slipper ha lapp sedan?

    Många frågor, huvudfrågan är vad operationen skulle leda till? Jag måste komma ihåg att ta upp det nästa gång vi ska till läkaren. Vi har flyttat och bytt ögonläkare och ortoptist tre ggr, kan de ha missat att han kunde opereras?

    Tacksam om någon kunde svara.
    Jessica
  8. 4
    Fråga: Varför opererar man??? Hej min son skelar och har haft lapp för ett öga i 3 1/2 år nu (Är 7 år)och de säger att han kommer få ha det tills han blir 9-10 år. Jag har hört talas om operation men jag vet inte varför man gör det. Ingen läkare har tagit upp det med oss. Är operationen bara till för att likrikta ögonen eller skulle en operation leda till att han kunde se med båda ögonen samtidigt??? Är det bara vissa fel som kan rättas till med operation. Betyder en operation att barnet slipper ha lapp sedan?

    Många frågor, huvudfrågan är vad operationen skulle leda till? Jag måste komma ihåg att ta upp det nästa gång vi ska till läkaren. Vi har flyttat och bytt ögonläkare och ortoptist tre ggr, kan de ha missat att han kunde opereras?

    Tacksam om någon kunde svara.
    Jessica
  9. Ulrika
    #5

    Inte heller....

    där riktigt ännu, men så fort vi fått tid och så så ska jag rapportera;)
    Kram och tack för svaret!
  10. 5
    Inte heller.... där riktigt ännu, men så fort vi fått tid och så så ska jag rapportera;)
    Kram och tack för svaret!
  11. Ulrika
    #6

    Nej, inte heller....

    där riktigt ännu, men så fort vi fått tid och så så ska jag rapportera;)
    Kram och tack för svaret!
  12. 6
    Nej, inte heller.... där riktigt ännu, men så fort vi fått tid och så så ska jag rapportera;)
    Kram och tack för svaret!
  13. Ulrika
    #7

    I vårt fall...

    så har de sagt att operationen är enbart kosmetisk. Han kommer alltså inte få samsyn men vi väljer att tacka ja ändå. Det är tydligen bra att göra en sådan operation så tidigt som möjligt därför gör vi det innan han börjar förskoleklass.
    Huruvida lapp eller inte vet jag inte då vår kille bara hade det under ett år och alltså inte numera. Synfelet kommer inte rättas till så glasögon kommer han att få bära ändå.
    Hoppas du får svar på dina frågor från någon mer kunnig. (Detta är vad vi har fått reda på, ganska kort tycker jag, jag vill ha massor av information!!! *ler*)
    Lycka till med er gosse!
  14. 7
    I vårt fall... så har de sagt att operationen är enbart kosmetisk. Han kommer alltså inte få samsyn men vi väljer att tacka ja ändå. Det är tydligen bra att göra en sådan operation så tidigt som möjligt därför gör vi det innan han börjar förskoleklass.
    Huruvida lapp eller inte vet jag inte då vår kille bara hade det under ett år och alltså inte numera. Synfelet kommer inte rättas till så glasögon kommer han att få bära ändå.
    Hoppas du får svar på dina frågor från någon mer kunnig. (Detta är vad vi har fått reda på, ganska kort tycker jag, jag vill ha massor av information!!! *ler*)
    Lycka till med er gosse!

Liknande trådar

  1. Skelning
    By Lindalindus in forum _1107 Julibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-05-11, 14:34
  2. Skelning?
    By HannaPanna29 in forum _1003 Marsbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-06-01, 09:01
  3. Skelning
    By anonymt namn in forum Synskador & nedsatt syn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-07-06, 21:32
  4. Skelning
    By flisa in forum Synskador & nedsatt syn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-02-26, 16:33
  5. skelning??
    By Jajja m A&A in forum _0402 Februaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-23, 09:23
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar