har ni gått ner allt som ni har gått..
_0510 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    May 2005
    #1

    har ni gått ner allt som ni har gått..

    upp under gravideten? jag har kanske 15-20 kg kvar.. har någon nå bra råd? hjääälp..:)
  2. 1
    har ni gått ner allt som ni har gått.. upp under gravideten? jag har kanske 15-20 kg kvar.. har någon nå bra råd? hjääälp..:)
  3. Medlem sedan
    Feb 2005
    #2

    Ja...

    Gick ju bara upp drygt 6 kg och det + lite till försvann när hon kom ut (hon vägde 4255 gr, moderkakan nästan 1 kg och så vattnet). Tror jag väger 2 kg mindre än när jag blev gravid.

    Promenader med barnvagnen tycker jag är jättebra, långa och i rask takt. Och så det gamla vanliga, att äta rätt och nyttigt...
  4. 2
    Ja... Gick ju bara upp drygt 6 kg och det + lite till försvann när hon kom ut (hon vägde 4255 gr, moderkakan nästan 1 kg och så vattnet). Tror jag väger 2 kg mindre än när jag blev gravid.

    Promenader med barnvagnen tycker jag är jättebra, långa och i rask takt. Och så det gamla vanliga, att äta rätt och nyttigt...
  5. Karenina m. Saga 051018
    #3

    Nej...

    Jag har gått ner 10kg av de 14kg jag gick upp. De 10 kilona rasade utan ansträngning. Jag har levt onyttigare än nånsin efter förlossningen så de där sista fyra försvinner nog inte utan lite skärpning. Men det tar jag efter jul.

    Har inga mirakeltips utan bara det vanliga \"ät mindre (eller snarare bättre) och röra sig mer\"
  6. 3
    Nej... Jag har gått ner 10kg av de 14kg jag gick upp. De 10 kilona rasade utan ansträngning. Jag har levt onyttigare än nånsin efter förlossningen så de där sista fyra försvinner nog inte utan lite skärpning. Men det tar jag efter jul.

    Har inga mirakeltips utan bara det vanliga \"ät mindre (eller snarare bättre) och röra sig mer\"
  7. Karenina m. Saga 051018
    #4

    Äh...hamnade ju fel *imt*

    .
  8. 4
    Äh...hamnade ju fel *imt* .
  9. Medlem sedan
    Jul 2005
    #5

    7 kg kvar

    tja, jag har tyvärr inga tips, förutom tålamod kanske :)
  10. 5
    7 kg kvar tja, jag har tyvärr inga tips, förutom tålamod kanske :)
  11. Medlem sedan
    Nov 2002
    #6

    Jag har gått ner alla mina 200g ..

    ... + ca 10 kg till :) Men jag är på väg uppåt igen känns det som, men jag s k a skärpa mej, efter jul! :)
    Just nu när jag ammar så orkar jag inte bry mig speciellt mycket, jag äter det jag känner för - dessutom fååår jag unna mig eftersom jag är är såå duktig och HAR SLUTAT röka helt ... :))) *stolt*

    Tips: Ät nyttigt, motionera. Det är väl det som funkar.. trist men så äre. Vi kan ju hjälpas åt o peppa varann sen så vi går ner.. heh .. ja kör igång efter jul som sagt :) kram o lycka till!
  12. 6
    Jag har gått ner alla mina 200g .. ... + ca 10 kg till :) Men jag är på väg uppåt igen känns det som, men jag s k a skärpa mej, efter jul! :)
    Just nu när jag ammar så orkar jag inte bry mig speciellt mycket, jag äter det jag känner för - dessutom fååår jag unna mig eftersom jag är är såå duktig och HAR SLUTAT röka helt ... :))) *stolt*

    Tips: Ät nyttigt, motionera. Det är väl det som funkar.. trist men så äre. Vi kan ju hjälpas åt o peppa varann sen så vi går ner.. heh .. ja kör igång efter jul som sagt :) kram o lycka till!
  13. Medlem sedan
    May 2001
    #7

    Nej

    MEN man ska inte ha brådska. Det är inte bra att gå ner för fort efter en graviditet. I alla fall inte om man ammar, för då löses miljögifter mm ut i mjölken. Tror inte det är bra att h aför bråttom annars heller. Mitt enda bra råd är att tänka på vad man äter. Spara fika och godsaker till helgen och att gå ut och gå, helst varje dag.
  14. 7
    Nej MEN man ska inte ha brådska. Det är inte bra att gå ner för fort efter en graviditet. I alla fall inte om man ammar, för då löses miljögifter mm ut i mjölken. Tror inte det är bra att h aför bråttom annars heller. Mitt enda bra råd är att tänka på vad man äter. Spara fika och godsaker till helgen och att gå ut och gå, helst varje dag.
  15. Medlem sedan
    May 2001
    #8

    Tänkte jag med

    Skärpa mig efter jul alltså. Inbilar mig på nåt vis att våren ska vara här då och jag ska ha superlust att gå ut och promenera ;) Vi får köra igång en pepptalk efter jul då!!
  16. 8
    Tänkte jag med Skärpa mig efter jul alltså. Inbilar mig på nåt vis att våren ska vara här då och jag ska ha superlust att gå ut och promenera ;) Vi får köra igång en pepptalk efter jul då!!
  17. Karenina m. Saga 051018
    #9

    Tummen upp!

    Vad duktigt att du slutat röka!
  18. 9
    Tummen upp! Vad duktigt att du slutat röka!
  19. Medlem sedan
    May 2005
    #10

    jaa..

    de tycker ja vi ska göra.. ja januari hade jag tänkt å skärpa mej ritkigt å köpa et gym kort så jag kan gå å simma å gå på spinning å så.. men måste börja göra lite åt saken nu åxå men efter jul blir de hård träning.. haha.. :D

    lyllo dej..:P

    tack för tipset..
  20. 10
    jaa.. de tycker ja vi ska göra.. ja januari hade jag tänkt å skärpa mej ritkigt å köpa et gym kort så jag kan gå å simma å gå på spinning å så.. men måste börja göra lite åt saken nu åxå men efter jul blir de hård träning.. haha.. :D

    lyllo dej..:P

    tack för tipset..
  21. Medlem sedan
    May 2005
    #11

    men en sak till..

    va dukti du är å sluta röka jag som va såå dukti å inte rökte under gravideten men har börjat nu igen..:/ varför.. men jag ska föröka sluta igen kan lossas som att jag har en bebis i magen å kanske får ångest å slutar igen.. haha..:)

    men två tummar upp till dej..!:)
  22. 11
    men en sak till.. va dukti du är å sluta röka jag som va såå dukti å inte rökte under gravideten men har börjat nu igen..:/ varför.. men jag ska föröka sluta igen kan lossas som att jag har en bebis i magen å kanske får ångest å slutar igen.. haha..:)

    men två tummar upp till dej..!:)
  23. Medlem sedan
    Nov 1999
    #12

    ja

    Jag vägde mig på vc igår och jag vägde 1 kg mindre än vid inskrivningen på mödra. Väger 88 kg nu.
  24. 12
    ja Jag vägde mig på vc igår och jag vägde 1 kg mindre än vid inskrivningen på mödra. Väger 88 kg nu.
  25. Johanna med Alice 14/10
    #13

    10 kg kvar...

    Surt sa räven, men det är väl bara motion och äta sunt som gäller. Snart så...
  26. 13
    10 kg kvar... Surt sa räven, men det är väl bara motion och äta sunt som gäller. Snart så...
  27. Medlem sedan
    Jul 2004
    #14

    Jag gick upp 21 kg och har gått ner 16 kg av dem. Sen hade jag 5 kg kvar från förra graviditeten så jag har drygt 11 kg kvar till den vikten. Sen skulle jag gärna vilja väga lite mindre än då så i så fall har jag kvar 15 kg :-)
    Jag försöker äta godis bara på helgen samt har börjat träna framför videon. Så det är ett tips- köp en träningsvideo eller dvd och träna framför TV:n. Bebis kan ligga på golvet.
  28. 14
    Nä Jag gick upp 21 kg och har gått ner 16 kg av dem. Sen hade jag 5 kg kvar från förra graviditeten så jag har drygt 11 kg kvar till den vikten. Sen skulle jag gärna vilja väga lite mindre än då så i så fall har jag kvar 15 kg :-)
    Jag försöker äta godis bara på helgen samt har börjat träna framför videon. Så det är ett tips- köp en träningsvideo eller dvd och träna framför TV:n. Bebis kan ligga på golvet.
  29. Medlem sedan
    Jun 2003
    #15

    Vad duktig du är!!!

    Klart du ska unna dig lite, du är ju jätteduktig som slutat röka (vet vad svårt det är!)

    /Anna
  30. 15
    Vad duktig du är!!! Klart du ska unna dig lite, du är ju jätteduktig som slutat röka (vet vad svårt det är!)

    /Anna
  31. Medlem sedan
    Jun 2003
    #16

    Ca 7 kg kvar..

    av dom 18-20 jag gick upp. Känns rätt ok. Men ska ta tag i dom sista snart.

  32. 16
    Ca 7 kg kvar.. av dom 18-20 jag gick upp. Känns rätt ok. Men ska ta tag i dom sista snart.

  33. Medlem sedan
    Nov 1999
    #17

    jag väger

    mindre än innan jag blev gravid gick upp 1 kilo och väger nu ca 4 kilo mindre än när jag var höggravid *garv*
  34. 17
    jag väger mindre än innan jag blev gravid gick upp 1 kilo och väger nu ca 4 kilo mindre än när jag var höggravid *garv*
  35. Medlem sedan
    Oct 1999
    #18

    Wow!!!

    Vad du är duktig som slutat röka!!
    Klart att du får unna dig lite gott och onyttigt då:0)
    Lycka till i framtiden!!!
  36. 18
    Wow!!! Vad du är duktig som slutat röka!!
    Klart att du får unna dig lite gott och onyttigt då:0)
    Lycka till i framtiden!!!
  37. Medlem sedan
    Oct 1999
    #19

    Nope...

    ...har inte vägt mig på ett tag, men skulle tro att det är en 7-8kg kvar till vad jag VILL väga och mao kanske 5kg kvar efter grav.
    Det sitter som en,två,tre fiiiina bilringar av fläsk på magen och låren:0(

    Jaja, smällar man får ta!
    Det är faktiskt en positiv sak med att få barn på hösten jmf våren....man har ett halvår på sig att stila till formerna;0)
  38. 19
    Nope... ...har inte vägt mig på ett tag, men skulle tro att det är en 7-8kg kvar till vad jag VILL väga och mao kanske 5kg kvar efter grav.
    Det sitter som en,två,tre fiiiina bilringar av fläsk på magen och låren:0(

    Jaja, smällar man får ta!
    Det är faktiskt en positiv sak med att få barn på hösten jmf våren....man har ett halvår på sig att stila till formerna;0)
  39. Medlem sedan
    Apr 2003
    #20

    2 kg kvar

    till inskrivningsvikten, men hoppas att jag går ner lika mycket den här gången som den förra då jag har lite övervikt. Vid min förra grav. gick jag upp 13,5 kg & sen ner 22 kg. Den här gången har jag gått upp 13 kg & hittills ner 11 kg.

    Promenader med barnvagnen är vad jag tror på. Helst varje dag.
  40. 20
    2 kg kvar till inskrivningsvikten, men hoppas att jag går ner lika mycket den här gången som den förra då jag har lite övervikt. Vid min förra grav. gick jag upp 13,5 kg & sen ner 22 kg. Den här gången har jag gått upp 13 kg & hittills ner 11 kg.

    Promenader med barnvagnen är vad jag tror på. Helst varje dag.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Gick upp allt jag gått ner
    By Moonbeam in forum Vikt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-03-12, 11:17
  2. Efter fvp har allt gått bra?
    By Lite orolig in forum Gravidsnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-12-23, 08:29
  3. Har ni gått ner allt i vikt?
    By Fettomamman... in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-07-13, 22:09
  4. Allt har gått bra =)))
    By seavers74 in forum Shuntar och hydrocefalus
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-11-17, 21:39
  5. Hoppas allt gått bra idag...
    By Bellan in forum Mellan missfall & graviditet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-10-17, 19:46
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar