Hur mildrar man värk i örat?
Utlandsföräldrar
  1. Medlem sedan
    Mar 2004
    #1

    Hur mildrar man värk i örat?

    Alltså, N har ju en kraftig öroninflammation, och äter antibiotika. Men han har ju ont i sitt lilla öra, och det tar tid innan anibiotican verkar. Vad ska jag göra? Han går med huvudet snett för att pressa högra örat mot axeln. Alvedon, hjälper det? Ipren? Har stoppat in en liten bomullstuss i örat med. Någon som har ett tips?
  2. 1
    Hur mildrar man värk i örat? Alltså, N har ju en kraftig öroninflammation, och äter antibiotika. Men han har ju ont i sitt lilla öra, och det tar tid innan anibiotican verkar. Vad ska jag göra? Han går med huvudet snett för att pressa högra örat mot axeln. Alvedon, hjälper det? Ipren? Har stoppat in en liten bomullstuss i örat med. Någon som har ett tips?
  3. Medlem sedan
    Apr 2004
    #2

    värm torrt ris i micron och lägg

    det i en pâse och sedan pâ örat. Värme hjälper!
  4. 2
    värm torrt ris i micron och lägg det i en pâse och sedan pâ örat. Värme hjälper!
  5. Katarina Angers
    #3

    Ipren

    fick min dotter mot öronvärk minns jag, det ska vara lite starkare än alvedon i det fallet. Usch vad jobbigt, stackars lillkillen, hoppas det går över snabbt! I morgon har nog antibiotikan börjat verka.
  6. 3
    Ipren fick min dotter mot öronvärk minns jag, det ska vara lite starkare än alvedon i det fallet. Usch vad jobbigt, stackars lillkillen, hoppas det går över snabbt! I morgon har nog antibiotikan börjat verka.
  7. Miqa
    #4

    stackars!

    Jag minns min sista öroninflammation (var ett riktigt öronbarn, och gjorde en mycket stor och omfattande öronoperation så sent som -95) - jag gick på gymnasiet och det gjorde så vansinnigt ont att jag höll på att smälla av! Och lika ont gör det väl för småbarnen, så, stackars, stackars... (fast, antibiotikan hjälper väl ganska fort, som tur är...)
  8. 4
    stackars! Jag minns min sista öroninflammation (var ett riktigt öronbarn, och gjorde en mycket stor och omfattande öronoperation så sent som -95) - jag gick på gymnasiet och det gjorde så vansinnigt ont att jag höll på att smälla av! Och lika ont gör det väl för småbarnen, så, stackars, stackars... (fast, antibiotikan hjälper väl ganska fort, som tur är...)
  9. Medlem sedan
    May 2000
    #5

    lök

    Jag har inte provat, men folk säger att det hjälper; en liten bit lök (eller är det vitlök...?) inlindad i gasbinda.
    Hoppas att det snart går över. Stackars N!
  10. 5
    lök Jag har inte provat, men folk säger att det hjälper; en liten bit lök (eller är det vitlök...?) inlindad i gasbinda.
    Hoppas att det snart går över. Stackars N!

Liknande trådar

  1. konstig värk i käken och örat.
    By fudge in forum Kropp & hälsa
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2016-12-06, 08:52
  2. Ont i örat?
    By Tiger-Kanin in forum Funktionshinder - vuxna
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2015-03-07, 23:47
  3. AJ i örat!... :) IMT
    By SAGA! in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-03-14, 21:04
  4. Örat
    By Anna A in forum Stora barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-11-23, 19:57
  5. rör i örat ngn?
    By isa m L&C in forum _03 Vårbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-04-14, 00:57
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar