Vad har ni för diagnoser?
Känsliga snack
  1. Medlem sedan
    Oct 1999
    #1

    Vad har ni för diagnoser?

    Det vore intressant att se vad vi dras med här inne...
  2. 1
    Vad har ni för diagnoser? Det vore intressant att se vad vi dras med här inne...
  3. Medlem sedan
    Oct 1999
    #2

    Egna svar:

    1) Borderline
    2) Posttraumatiskt stressyndrom
    3) Social Fobi
    4) Depression
    5) Generaliserat ångestsyndrom
    6) Panikångest
    7) Tvångssyndrom aka OCD

    Troligen några till också om man utredde mig ännu mer. Själv tror jag att jag skulle kunna diagnostiseras som bipolär och bulemiker också.
  4. 2
    Egna svar: 1) Borderline
    2) Posttraumatiskt stressyndrom
    3) Social Fobi
    4) Depression
    5) Generaliserat ångestsyndrom
    6) Panikångest
    7) Tvångssyndrom aka OCD

    Troligen några till också om man utredde mig ännu mer. Själv tror jag att jag skulle kunna diagnostiseras som bipolär och bulemiker också.
  5. nattljus
    #3

    \"bara\"

    depression/ångest,men det misstänks att jag kan ha Tourettes syndrom också.
  6. 3
    \"bara\" depression/ångest,men det misstänks att jag kan ha Tourettes syndrom också.
  7. nattljus
    #4

    och

    social fobi,en konstig variant som gör att jag oftast känner mig löjligt ovärdig av andras uppskattning,kan tex knappt ta en komplimang utan att få tics.
  8. 4
    och social fobi,en konstig variant som gör att jag oftast känner mig löjligt ovärdig av andras uppskattning,kan tex knappt ta en komplimang utan att få tics.
  9. Anna
    #5

    Mina:

    Posttraumatiskt stressyndrom
    Social Fobi
    Depression
    Generaliserat ångestsyndrom
    Panikångest
    Tvångssyndrom aka OCD

    men jag har lyckats hantera detta genom dels KBT under ett och ett halv år (jo, det är längre än man brukar gå) samt 40 timmar psykoterapi. Jag är mycket stolt över att jag i dag arbetar som lärare, trots mina problem.
  10. 5
    Mina: Posttraumatiskt stressyndrom
    Social Fobi
    Depression
    Generaliserat ångestsyndrom
    Panikångest
    Tvångssyndrom aka OCD

    men jag har lyckats hantera detta genom dels KBT under ett och ett halv år (jo, det är längre än man brukar gå) samt 40 timmar psykoterapi. Jag är mycket stolt över att jag i dag arbetar som lärare, trots mina problem.
  11. -Papaya-
    #6

    \"Bara\"

    utmattningsdepression.
  12. 6
    \"Bara\" utmattningsdepression.
  13. Medlem sedan
    Feb 2000
    #7

    Jag...

    har:

    1)depression
    2)fobi
    3)social fobi
    4)panikångest
  14. 7
    Jag... har:

    1)depression
    2)fobi
    3)social fobi
    4)panikångest
  15. Lilla Jag
    #8

    Jag har

    Depression (enl min egen slutledning)
    ADHD (om det platsar här?)
    Enl läkaren bulimi, enl mig fel diagnos vill få det till BED (som jag skrev om ovan)
    Ångest
  16. 8
    Jag har Depression (enl min egen slutledning)
    ADHD (om det platsar här?)
    Enl läkaren bulimi, enl mig fel diagnos vill få det till BED (som jag skrev om ovan)
    Ångest
  17. Elisabeth
    #9

    utmattningsdepression men...


    ...jag tror det är betydligt mer än så... Fast jag accepterar ju inte att vara sjuk, så jag nonchalerar alla kroppens signaler ända tills jag är medvetslös (i princip).
  18. 9
    utmattningsdepression men...
    ...jag tror det är betydligt mer än så... Fast jag accepterar ju inte att vara sjuk, så jag nonchalerar alla kroppens signaler ända tills jag är medvetslös (i princip).
  19. pixpix
    #10

    Mina:

    1. emotionellt instabil personlighetsstörning (borderline även kallat)

    2. ångest
  20. 10
    Mina: 1. emotionellt instabil personlighetsstörning (borderline även kallat)

    2. ångest
  21. Medlem sedan
    Apr 2002
    #11

    jag har

    mild deprission... eller nått.. ingen diagnos än riktigt.. bara gjort lite tester. sen är man ju rätt deppig av att förlora sitt första kärleksbarn. Så det går upp och ner som en berg och dalbana.. blääää
  22. 11
    jag har mild deprission... eller nått.. ingen diagnos än riktigt.. bara gjort lite tester. sen är man ju rätt deppig av att förlora sitt första kärleksbarn. Så det går upp och ner som en berg och dalbana.. blääää
  23. c
    #12

    Jag har...

    -depresion
    -ångest ibland panikångestatacker
    -Bulimi

    Fick även Borderlinediagnos för ett antal år sedan, men det har aldrig riktigt följts upp sedan jag hoppade av kognetiv beteendeterapi. Det funkade inte alls på mig :-(
  24. 12
    Jag har... -depresion
    -ångest ibland panikångestatacker
    -Bulimi

    Fick även Borderlinediagnos för ett antal år sedan, men det har aldrig riktigt följts upp sedan jag hoppade av kognetiv beteendeterapi. Det funkade inte alls på mig :-(
  25. Felicia
    #13

    Mina

    Jag har (haft?) djup depression och en sorts social fobi. Sen tycker jag att det jag läst om generaliserad ångeststörning stämmer oerhört bra in på mig, men det har varken blivit utrett eller fastslaget.
  26. 13
    Mina Jag har (haft?) djup depression och en sorts social fobi. Sen tycker jag att det jag läst om generaliserad ångeststörning stämmer oerhört bra in på mig, men det har varken blivit utrett eller fastslaget.
  27. M@B
    #14

    Har

    Utmattningsdeprisson
    Panikångest

    Ingen diagnos på social fobi men ogillar tex kommunikationsmedel och folksamlingar

    Sjukers sedan 1 år tillb sjukskriven sedan 00
  28. 14
    Har Utmattningsdeprisson
    Panikångest

    Ingen diagnos på social fobi men ogillar tex kommunikationsmedel och folksamlingar

    Sjukers sedan 1 år tillb sjukskriven sedan 00
  29. Loppan
    #15

    s.k. Unipolär depression

    Läkare kallar det Unipolär depression. För mig är det troligen en biologisk orsak, ett eller flera ämnen som saknas, som ex Seretonin.
    Jag har ingen tillfällig depression eftersom det ständigt finns mer eller mindre depression för mig året runt och i perioder blir det mycket värre.
    Jag har i alla fall medicin som hjälpt mig bra som jag började med i höstas, så nu känner jag mig väldigt mycket bättre. Kan inte ens minnas att jag någonsin kännt glädje inför julen som jag gör nu.

    Eventuellt ska jag få genomgå tester någon gång framåt för att se om jag har ADD (en form av ADHD efter vad jag förstått)Men det finns ingen diagnos fastställd än så länge mer än att de konstaterat att jag har ständigt återkommande djupa depressioner.
  30. 15
    s.k. Unipolär depression Läkare kallar det Unipolär depression. För mig är det troligen en biologisk orsak, ett eller flera ämnen som saknas, som ex Seretonin.
    Jag har ingen tillfällig depression eftersom det ständigt finns mer eller mindre depression för mig året runt och i perioder blir det mycket värre.
    Jag har i alla fall medicin som hjälpt mig bra som jag började med i höstas, så nu känner jag mig väldigt mycket bättre. Kan inte ens minnas att jag någonsin kännt glädje inför julen som jag gör nu.

    Eventuellt ska jag få genomgå tester någon gång framåt för att se om jag har ADD (en form av ADHD efter vad jag förstått)Men det finns ingen diagnos fastställd än så länge mer än att de konstaterat att jag har ständigt återkommande djupa depressioner.
  31. Medlem sedan
    Mar 2003
    #16

    schizoaffektivt syndrom *imt*

    w
  32. 16
    schizoaffektivt syndrom *imt* w
  33. Medlem sedan
    Nov 2003
    #17

    LinA.s diagnoser

    Posttraumatiskt stressyndrom
    Social Fobi
    Djup depression
    Generaliserat ångestsyndrom
    Panikångest

    Utreds för manodepression

  34. 17
    LinA.s diagnoser Posttraumatiskt stressyndrom
    Social Fobi
    Djup depression
    Generaliserat ångestsyndrom
    Panikångest

    Utreds för manodepression

  35. Missy
    #18

    Recidiverande

    depressioner. Ev maodepressivitet (bipoläritet) men jag har lite svårt att köpa att det skulle vara så, då jag aldrig varit manisk eller hypoman. Sista läkaren jag träffade sade att även om så är fallet så är det diagnostiskt (för bipoläritet) om man som jag inte blir långsiktigt hjälpt av antidepressiva men svarar bra på litium.
  36. 18
    Recidiverande depressioner. Ev maodepressivitet (bipoläritet) men jag har lite svårt att köpa att det skulle vara så, då jag aldrig varit manisk eller hypoman. Sista läkaren jag träffade sade att även om så är fallet så är det diagnostiskt (för bipoläritet) om man som jag inte blir långsiktigt hjälpt av antidepressiva men svarar bra på litium.
  37. Medlem sedan
    Aug 2003
    #19

    Hur utreder

    man ev manodepressivitet? Skulle vara jätteglad om du ville svara då jag lite halvt om halvt har den diagnosen hängande över mig.
  38. 19
    Hur utreder man ev manodepressivitet? Skulle vara jätteglad om du ville svara då jag lite halvt om halvt har den diagnosen hängande över mig.
  39. Medlem sedan
    Nov 2003
    #20

    hej

    Jag går på psykoterapi.
    Det första nu som ska göras är att min depression ska bort. För manodepressiva symtomer får man ofta vid depressioner.
    Jag pratar med en psykolog varannan vecka, vi pratar mycket om mina reaktioner vid olika händelser.... mm mm

    Jag är väldigt uppochner i mitt humör, och mina handlingar... Och det kan bli väldigt maniskt

    Har även kontakt med läkare lite då och då. Det är ju ändå hon som ställer diagnos.

    \"Det ligger hängandes över dig\" säger du.
    Vad menar du med det? Ska du bli utredd?

  40. 20
    hej Jag går på psykoterapi.
    Det första nu som ska göras är att min depression ska bort. För manodepressiva symtomer får man ofta vid depressioner.
    Jag pratar med en psykolog varannan vecka, vi pratar mycket om mina reaktioner vid olika händelser.... mm mm

    Jag är väldigt uppochner i mitt humör, och mina handlingar... Och det kan bli väldigt maniskt

    Har även kontakt med läkare lite då och då. Det är ju ändå hon som ställer diagnos.

    \"Det ligger hängandes över dig\" säger du.
    Vad menar du med det? Ska du bli utredd?

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Ang diagnoser
    By *Es mamma* in forum Ordet är fritt
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2011-01-11, 16:48
  2. Diagnoser
    By EmEd in forum Bokstavsbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-09-23, 19:48
  3. om diagnoser
    By cogito in forum Mammasnack
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2008-05-31, 19:02
  4. Diagnoser..
    By 8-barnsmamma in forum Vårdbidrag/försäkringar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-30, 12:31
  5. ang diagnoser/vb
    By olika bedömningar in forum Vårdbidrag/försäkringar
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2007-07-09, 09:14
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar