när är "spöktimmen"?
Föräldraskap
  1. Medlem sedan
    Nov 2002
    #1

    när är \"spöktimmen\"?

    ...i alla filmer man ser brukar det hända saker kl tre på natten, och när jag var mindre o bodde i ett hus som det spökade i, väcktes jag varje natt så gptt som, vid kl just tre av att en gamal gubbe stod o stirrade på mig över sängen.
    har hört fler som har vaknat om nätterna vid just tre?
    är det den \"riktiga\" spöktimmen eller är det bara tillfälligheter?
  2. 1
    när är \"spöktimmen\"? ...i alla filmer man ser brukar det hända saker kl tre på natten, och när jag var mindre o bodde i ett hus som det spökade i, väcktes jag varje natt så gptt som, vid kl just tre av att en gamal gubbe stod o stirrade på mig över sängen.
    har hört fler som har vaknat om nätterna vid just tre?
    är det den \"riktiga\" spöktimmen eller är det bara tillfälligheter?
  3. Medlem sedan
    Nov 2002
    #2

    Riktiga spöktimmen

    fött i tiden var tydligen mellan tolv och ett. \"När klockan slår tolv...\" du vet. Men nu för tiden tror jag spökena har flyttat fram aktiviteten lite för det är så väldigt många av oss som inte kommer isäng förrän efter ett på natten (elekriska ljuset osv) så de vill vara säkra på att skrämmas. nej, jag vet inte. De kanske håller på och idas hela tiden men det märker inte vi för vi kollar på Fear Factory eller sitter och skriver på aff.
  4. 2
    Riktiga spöktimmen fött i tiden var tydligen mellan tolv och ett. \"När klockan slår tolv...\" du vet. Men nu för tiden tror jag spökena har flyttat fram aktiviteten lite för det är så väldigt många av oss som inte kommer isäng förrän efter ett på natten (elekriska ljuset osv) så de vill vara säkra på att skrämmas. nej, jag vet inte. De kanske håller på och idas hela tiden men det märker inte vi för vi kollar på Fear Factory eller sitter och skriver på aff.
  5. Frasse-boy
    #3

    och ska du vara riktigt noga så

    bör du nog bortse från den konstgjorda \"tid\" vi använder i dag
    utan använda dig av lokal soltid som är den äkta uråldriga tidsmätaren

    kl 2400 i stockholm inträffar nämnligen 12minuter tidigare i stockholm än i örebro, som ligger ganska exakt mitt på sveriges tidsmeridian som i sin tur ligger ca 12minuter före göteborg.

    så om du inte bor efter den longitud som skär landet igenom örebro
    utan i stockholm eller göteborg så är du 12 minuter för tidigt ute i stockholm och 12 minuter för sent i göteborg för att få vara med om tillställningen

    för att inte nämna vilka problem sommartiden för med sig

    jag tror att du helt enkelt inte känner till spökernas sedan urminnes inre klocka och missar deras uppträdande av den anledningen ;)
  6. 3
    och ska du vara riktigt noga så bör du nog bortse från den konstgjorda \"tid\" vi använder i dag
    utan använda dig av lokal soltid som är den äkta uråldriga tidsmätaren

    kl 2400 i stockholm inträffar nämnligen 12minuter tidigare i stockholm än i örebro, som ligger ganska exakt mitt på sveriges tidsmeridian som i sin tur ligger ca 12minuter före göteborg.

    så om du inte bor efter den longitud som skär landet igenom örebro
    utan i stockholm eller göteborg så är du 12 minuter för tidigt ute i stockholm och 12 minuter för sent i göteborg för att få vara med om tillställningen

    för att inte nämna vilka problem sommartiden för med sig

    jag tror att du helt enkelt inte känner till spökernas sedan urminnes inre klocka och missar deras uppträdande av den anledningen ;)

Liknande trådar

  1. Spöktimmen närmar sig!
    By housewife in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-12-07, 06:43
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar