AD-droppar...
_05 Sommarbarn
  1. Lovise
    #1

    AD-droppar...

    Kan man blanda i dem i gröten eller smakisarna? Eller avger de för mycket smak? Är såååå dålig på att komma ihåg...
  2. 1
    AD-droppar... Kan man blanda i dem i gröten eller smakisarna? Eller avger de för mycket smak? Är såååå dålig på att komma ihåg...
  3. Medlem sedan
    Feb 2001
    #2

    Jag glömmer alltid och nu har jag

    gett upp det där
    Men om du ändå ska komma ihåg att blanda dem i gröten så ge dropparna på första skeden innan gröten istället
    så slipper du tänka på åt barnet upp all gröten och var gröten för varm misste vitaminerna sin verkan osv.
  4. 2
    Jag glömmer alltid och nu har jag gett upp det där
    Men om du ändå ska komma ihåg att blanda dem i gröten så ge dropparna på första skeden innan gröten istället
    så slipper du tänka på åt barnet upp all gröten och var gröten för varm misste vitaminerna sin verkan osv.
  5. Medlem sedan
    Feb 2003
    #3

    Jag glömmer dem också

    så nu har maken gjort en fin skylt och satt upp på micron (som jag använder varje dag) så att jag ska komma ihåg och det fungerar faktiskt. Tror som x-tjejen att det blir lite jobbigt om man blandar den i gröten för det är ju inte alltid som de äter upp, eller hur?
  6. 3
    Jag glömmer dem också så nu har maken gjort en fin skylt och satt upp på micron (som jag använder varje dag) så att jag ska komma ihåg och det fungerar faktiskt. Tror som x-tjejen att det blir lite jobbigt om man blandar den i gröten för det är ju inte alltid som de äter upp, eller hur?
  7. Medlem sedan
    Nov 2001
    #4

    Jag ställer flaskan bredvid

    skötbädden och ger han dem alltid vid samma tillfälle varje dag så att det blir som en rutin. Men han älskar dem, gapar och jollrar. Inte glömmer jag hans godis heller :-)
  8. 4
    Jag ställer flaskan bredvid skötbädden och ger han dem alltid vid samma tillfälle varje dag så att det blir som en rutin. Men han älskar dem, gapar och jollrar. Inte glömmer jag hans godis heller :-)
  9. Medlem sedan
    Jan 2002
    #5

    Jag har...

    dem stående där Z får sin mat så kommer jag ihåg dom till lunchen varje dag.
  10. 5
    Jag har... dem stående där Z får sin mat så kommer jag ihåg dom till lunchen varje dag.
  11. Medlem sedan
    Apr 2003
    #6

    glömmer oxå alldeles för ofta

    usch, jag har jättedåligt samvete för att jag glömmer så ofta... Måste verkligen skärpa till mig, förhoppningsvis kanske det blir lättare när jag börjar med smakisar regelbundet och kan honom dropparna då. Fast jag skulle nog inte blanda dem i maten för då skulle jag inte ha ngn som helst koll på om han får i sig sina fem droppar.
  12. 6
    glömmer oxå alldeles för ofta usch, jag har jättedåligt samvete för att jag glömmer så ofta... Måste verkligen skärpa till mig, förhoppningsvis kanske det blir lättare när jag börjar med smakisar regelbundet och kan honom dropparna då. Fast jag skulle nog inte blanda dem i maten för då skulle jag inte ha ngn som helst koll på om han får i sig sina fem droppar.
  13. J m T, M & L
    #7

    Bra tips!

    Vi är såå dåliga på att komma ihåg dem! Så, så där ska jag också göra!
  14. 7
    Bra tips! Vi är såå dåliga på att komma ihåg dem! Så, så där ska jag också göra!
  15. Medlem sedan
    Oct 2002
    #8

    Hehe ja Elma har fått

    typ en handfull gånger under sitt liv, hon är nu 3,5...Elias har väl fått tre ggr typ....;)
    Så bra är jag på att komma ihåg det;)
    O inte dör de av det heller;)
    Det är bara i sverige vi ger just AD droppar....
    Hade det varit skadligt att va utan så skulle hela norden förutom vi vara utdött typ;)
  16. 8
    Hehe ja Elma har fått typ en handfull gånger under sitt liv, hon är nu 3,5...Elias har väl fått tre ggr typ....;)
    Så bra är jag på att komma ihåg det;)
    O inte dör de av det heller;)
    Det är bara i sverige vi ger just AD droppar....
    Hade det varit skadligt att va utan så skulle hela norden förutom vi vara utdött typ;)

Liknande trådar

  1. D-droppar?
    By Rubina in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-02-19, 12:32
  2. AD droppar blir D droppar.
    By Småtrollsmamman in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-10-23, 09:43
  3. AD-droppar
    By Naturell in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-04-16, 12:09
  4. AD droppar?
    By Hwila & Zion:s mamma in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-10-19, 15:30
  5. AD-droppar, hur gör ni?
    By anar in forum _0406 Junibarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-10-11, 19:33
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar