Visslande/tjutande vattenledning
Hem & fritid
  1. Snart galen av oljud
    #1

    Visslande/tjutande vattenledning

    Jag behöver hjälp. Jag bor i ett enplans hus. Med två toaletter i anslutning till varandra. Brevid den stora toaletten har vi vårat sovrum. Nu till mitt problem: I två dagar har det uppstått en tjutande ljud från toaletterna, det kommer från vattenledningen. Det är så högt att man vaknar av det.Det hörs inte jämt utan låter lite nu och då. När man tar i handfats karanen kan man känna vibrationer. Jag får för mig att det kommer från kallvattnet. Jag håller på att bli tokig av ljudet. Kan någon hjälpa mig.. Vad kan det vara, hur får jag slut på oljudet.
  2. 1
    Visslande/tjutande vattenledning Jag behöver hjälp. Jag bor i ett enplans hus. Med två toaletter i anslutning till varandra. Brevid den stora toaletten har vi vårat sovrum. Nu till mitt problem: I två dagar har det uppstått en tjutande ljud från toaletterna, det kommer från vattenledningen. Det är så högt att man vaknar av det.Det hörs inte jämt utan låter lite nu och då. När man tar i handfats karanen kan man känna vibrationer. Jag får för mig att det kommer från kallvattnet. Jag håller på att bli tokig av ljudet. Kan någon hjälpa mig.. Vad kan det vara, hur får jag slut på oljudet.
  3. Medlem sedan
    Nov 2005
    #2

    det

    brukar kunna bli så när man har för smala vatten rör
  4. 2
    det brukar kunna bli så när man har för smala vatten rör
  5. Snart galen av oljud
    #3

    Kan det bli för smalt efter 20år?

    Huset är byggt 73. Det var mina svärföräldras hus före. Dom har aldrig hört ljudet. Kan rören bli för smala efter 28år? Det är inte ett litet gulligt vinade, utan det låter som Tomten tagit fel och provar ta sig in genom rören istället för skorsten...
  6. 3
    Kan det bli för smalt efter 20år? Huset är byggt 73. Det var mina svärföräldras hus före. Dom har aldrig hört ljudet. Kan rören bli för smala efter 28år? Det är inte ett litet gulligt vinade, utan det låter som Tomten tagit fel och provar ta sig in genom rören istället för skorsten...
  7. Medlem sedan
    Nov 2005
    #4

    *skrattar*

    det kan samlas än massa skräp i rören efter x antal år...
    men det vanligaste broblemet med tjutande rör är inte tomten men att dom börjar bli gamla eller att man monterar in för tunna rör.
    Tjuter det så fört ni anväder vatten???
    bor ni i villa eller liknade med en gammal vatten beredare så kommer felet där ifrån.
    Gamla beredare släpper väldigt mycket skit.
  8. 4
    *skrattar* det kan samlas än massa skräp i rören efter x antal år...
    men det vanligaste broblemet med tjutande rör är inte tomten men att dom börjar bli gamla eller att man monterar in för tunna rör.
    Tjuter det så fört ni anväder vatten???
    bor ni i villa eller liknade med en gammal vatten beredare så kommer felet där ifrån.
    Gamla beredare släpper väldigt mycket skit.
  9. Snart galen av oljud
    #5

    Ny beredare.

    Varmvatten beredaren är 2år gammal, så det är inte problemet. Tjutet kommer när det känner för det. Det kan ge sig om man spolar på båda toaletterna. Men det känns som om det inte har ett samband utan mer som ett önsketänkande. Det som är värst är att jag vaknar av tjutet. Skulle det bara vara när jag använde vattnet skulle jag börja sjunga opera så jag inte hörde oljudet. Men vet inte om min man skulle uppskatta det, men jag skulle i alla fall stå ut.
  10. 5
    Ny beredare. Varmvatten beredaren är 2år gammal, så det är inte problemet. Tjutet kommer när det känner för det. Det kan ge sig om man spolar på båda toaletterna. Men det känns som om det inte har ett samband utan mer som ett önsketänkande. Det som är värst är att jag vaknar av tjutet. Skulle det bara vara när jag använde vattnet skulle jag börja sjunga opera så jag inte hörde oljudet. Men vet inte om min man skulle uppskatta det, men jag skulle i alla fall stå ut.
  11. Medlem sedan
    Nov 2005
    #6

    kolla så

    att alla rören sitter fast ordentligt på väggarna...hur är det med stammarna då???
  12. 6
    kolla så att alla rören sitter fast ordentligt på väggarna...hur är det med stammarna då???
  13. Medlem sedan
    Nov 1999
    #7

    Vi har oljud

    oxå. Det är varmvattenkranen som låter när man stänger den, om man spolar mycket vatten så låter det inte men när man stänger av den så är det i nåt läge som det kommer ett väldigt starkt ljud från rören och det vibrerar i hela överväningen känns det som....

    Vet du vad det kan vara??! Det verkar ju inte vara för att det är för trångt för det är ju när man är på väg att stänga av vattnet, när man spolar väldigt svag stråle alltså....?
  14. 7
    Vi har oljud oxå. Det är varmvattenkranen som låter när man stänger den, om man spolar mycket vatten så låter det inte men när man stänger av den så är det i nåt läge som det kommer ett väldigt starkt ljud från rören och det vibrerar i hela överväningen känns det som....

    Vet du vad det kan vara??! Det verkar ju inte vara för att det är för trångt för det är ju när man är på väg att stänga av vattnet, när man spolar väldigt svag stråle alltså....?
  15. Snart galen av oljud
    #8

    Allt sitter som det ska.

    Stammarna är inte bytta. Kan oljudet komma från dem?
  16. 8
    Allt sitter som det ska. Stammarna är inte bytta. Kan oljudet komma från dem?
  17. Medlem sedan
    Nov 2005
    #9

    Även beredaren kan

    ge ifrån sig oljud
  18. 9
    Även beredaren kan ge ifrån sig oljud
  19. Medlem sedan
    Nov 2005
    #10

    det är jätte

    svårt att säja men ja det kan det göra
  20. 10
    det är jätte svårt att säja men ja det kan det göra
  21. Snart galen av oljud
    #11

    Tack för hjälpen..

    Jag får tacka för hjälpen, Det får bli att ringa VVS:arn i morgon och hoppas att det är någonting som inte kostar pengar och går att åtgärda blixtfort. Jag kommer att uppdatera så du får veta vad som är fel. Så du kanske kan hjälpa nästa desperata kvinna med ett oljud med ett ännu bättre svar. Tack för att du lyssnat och försökte hjälpa mig.
  22. 11
    Tack för hjälpen.. Jag får tacka för hjälpen, Det får bli att ringa VVS:arn i morgon och hoppas att det är någonting som inte kostar pengar och går att åtgärda blixtfort. Jag kommer att uppdatera så du får veta vad som är fel. Så du kanske kan hjälpa nästa desperata kvinna med ett oljud med ett ännu bättre svar. Tack för att du lyssnat och försökte hjälpa mig.
  23. sofie
    #12

    Vi har oxå....

    tjutande ledningar till badrummen, både på över och nedervåningen. Det mest irriterande är att vi nyss dragit nya ledningar. Det sägs att det beror på smala ledningar, som sagts här tidigare, och jag vet inte i ditt fall vad det kan bero på. Ring och kolla med en rörfirma om de har någon idé.....
  24. 12
    Vi har oxå.... tjutande ledningar till badrummen, både på över och nedervåningen. Det mest irriterande är att vi nyss dragit nya ledningar. Det sägs att det beror på smala ledningar, som sagts här tidigare, och jag vet inte i ditt fall vad det kan bero på. Ring och kolla med en rörfirma om de har någon idé.....
  25. Medlem sedan
    Oct 2001
    #13

    Hos oss beror det på

    för hög hastighet på vattnet, men vi bor i flerfamiljshus, så det kanske är skillnad på hur det fungerar. Det låter som den där tonen när det inte är sändning på tv:n...(oerhört irriterande)
  26. 13
    Hos oss beror det på för hög hastighet på vattnet, men vi bor i flerfamiljshus, så det kanske är skillnad på hur det fungerar. Det låter som den där tonen när det inte är sändning på tv:n...(oerhört irriterande)

Liknande trådar

  1. Tjutande billarm hela natten!
    By Levia in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-11-29, 10:08
  2. Frusen vattenledning :-(
    By Notte m tjejer in forum _0409 Septemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-01-21, 12:44
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar