Jag är en idiot!
_0607 Julibarn
  1. Superduperanonymisen!
    #1

    Jag är en idiot!

    Nu ikväll gjorde vi sushi och först var crab-sticken gamla så vi fick kasta dem och ta räkor istället. Sen läser jag på soyan precis innan vi ska äta och upptäcker något jag aldrig tänkt på förut!!!!! Den ska användas inom 4 veckor och givetvis var soyan minst 3 månader gammal!!!!!!! Men i hungerns nöd (efter att smakat på soyan) så åt vi av den i alla fall och nu tror jag nästan att bebisen kommer att födas med två huvuden och fyra ben MINST! Undrar hur farligt det kan vara att ha ätit liiiite av den? Vi har aldrig tidigare tänkt på att den ska användas inom 4 veckor, tror vi haft dem i 6 månader förr! Den smakade i varje fall inte dåligt och vi mår bra än så länge!

    Hjälp!

  2. 1
    Jag är en idiot! Nu ikväll gjorde vi sushi och först var crab-sticken gamla så vi fick kasta dem och ta räkor istället. Sen läser jag på soyan precis innan vi ska äta och upptäcker något jag aldrig tänkt på förut!!!!! Den ska användas inom 4 veckor och givetvis var soyan minst 3 månader gammal!!!!!!! Men i hungerns nöd (efter att smakat på soyan) så åt vi av den i alla fall och nu tror jag nästan att bebisen kommer att födas med två huvuden och fyra ben MINST! Undrar hur farligt det kan vara att ha ätit liiiite av den? Vi har aldrig tidigare tänkt på att den ska användas inom 4 veckor, tror vi haft dem i 6 månader förr! Den smakade i varje fall inte dåligt och vi mår bra än så länge!

    Hjälp!

  3. Medlem sedan
    Feb 2000
    #2

    Ingen fara!

    Och OM det nu skulle vara det så tror jag att du får ont i magen, och bebisen märker ingenting!
    Har du nån gång blivit sjuk av gammal soja förut?

    Vi har sojan stående tills den är slut... Tar minst 6 månader, och vi har aldrig märkt nåt!
  4. 2
    Ingen fara! Och OM det nu skulle vara det så tror jag att du får ont i magen, och bebisen märker ingenting!
    Har du nån gång blivit sjuk av gammal soja förut?

    Vi har sojan stående tills den är slut... Tar minst 6 månader, och vi har aldrig märkt nåt!
  5. Superduperanonymisen!
    #3

    Fast det kanske är olika......

    med olika soyar? Detta var Blue dragons Japanska soya! Vi har tidigare haft soya jättelänge (längre än jag vill minnas *S*) och alrig blivit sjuka men vem vet det kanske finns något gift man inte blir sjuk av! Ja, jag vet att jag är nojjig *S*

  6. 3
    Fast det kanske är olika...... med olika soyar? Detta var Blue dragons Japanska soya! Vi har tidigare haft soya jättelänge (längre än jag vill minnas *S*) och alrig blivit sjuka men vem vet det kanske finns något gift man inte blir sjuk av! Ja, jag vet att jag är nojjig *S*

  7. Medlem sedan
    May 2004
    #4

    Ähhh

    Soja är ju verkligen ingen bra miljö för bakterietillväxt. Den har både högt pH och hög salinitet. Så varför soya skulle användas inom 4 veckor verkar märkligt. Kanske är det så att den tappar lite av smaken om den är för gammal? men det är knappast så att den blir dålig.
  8. 4
    Ähhh Soja är ju verkligen ingen bra miljö för bakterietillväxt. Den har både högt pH och hög salinitet. Så varför soya skulle användas inom 4 veckor verkar märkligt. Kanske är det så att den tappar lite av smaken om den är för gammal? men det är knappast så att den blir dålig.
  9. superduperanonymisen BF 9/7
    #5

    Vad bra Bridz!

    Du har säkerligen rätt, för du borde väl kunna detta? *S*
  10. 5
    Vad bra Bridz! Du har säkerligen rätt, för du borde väl kunna detta? *S*

Liknande trådar

  1. Idiot, idiot, idiot!!!!!
    By space in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-06-11, 21:26
  2. Är jag en idiot
    By malojeli in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-04-02, 14:57
  3. Idiot!!! *arg*
    By cathis in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-11-28, 16:10
  4. idiot
    By idioten in forum Ensamförälder
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-14, 18:00
  5. jag e en idiot!!!
    By hoppas&längtar in forum Försöker bli med barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-07-20, 21:25
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar