Boktips till 12 och 14-åring?
Hem & fritid
  1. Henna
    #1

    Boktips till 12 och 14-åring?

    Funderar på julklappar till mina syskonbarn, och utöver prylar så tänkte jag köpa böcker. Tjejernas böcker är fixade eftersom de specificerat vilka böcker de ville ha på sina önskelistor (\"Systrar i jenas\" och lite annat.)

    Men till killarna då? De är 12 respektive 14 år. Ingen av dem är någon riktig bokslukare. Vad skulle kunna passa?
  2. 1
    Boktips till 12 och 14-åring? Funderar på julklappar till mina syskonbarn, och utöver prylar så tänkte jag köpa böcker. Tjejernas böcker är fixade eftersom de specificerat vilka böcker de ville ha på sina önskelistor (\"Systrar i jenas\" och lite annat.)

    Men till killarna då? De är 12 respektive 14 år. Ingen av dem är någon riktig bokslukare. Vad skulle kunna passa?
  3. raqven
    #2

    14åringen

    kan du ge Sandor / Ida, den enda bok som min bokhatande son läst ut och tom tyckt varit bra!
  4. 2
    14åringen kan du ge Sandor / Ida, den enda bok som min bokhatande son läst ut och tom tyckt varit bra!
  5. Henna
    #3

    Kul!

    Låter som ett kanontips med andra ord! Den skriver jag på min (än så länge tomma) lista.
    Tack!
  6. 3
    Kul! Låter som ett kanontips med andra ord! Den skriver jag på min (än så länge tomma) lista.
    Tack!
  7. Medlem sedan
    May 2000
    #4

    Tips

    Anthony Horowitz (med reservation för stavningen) har gjort en serie böcker om Alex Rider som är en tonårig James Bond-kille. Det är väldigt mycket action i de böckerna.

    Huset vid vägens slut av Magnus Nordin är både bra, välskriven och spännande. Man kan läsa den både som thriller eller relationsdrama (handlar om vad som händer i ett killgäng när en ny kille vill vara med). Traktens spökhus spelar en viktig roll också. Det låter kanske inte så spännande, men det är det faktiskt.
    De kan passa både en 12 & 14-åring.
  8. 4
    Tips Anthony Horowitz (med reservation för stavningen) har gjort en serie böcker om Alex Rider som är en tonårig James Bond-kille. Det är väldigt mycket action i de böckerna.

    Huset vid vägens slut av Magnus Nordin är både bra, välskriven och spännande. Man kan läsa den både som thriller eller relationsdrama (handlar om vad som händer i ett killgäng när en ny kille vill vara med). Traktens spökhus spelar en viktig roll också. Det låter kanske inte så spännande, men det är det faktiskt.
    De kan passa både en 12 & 14-åring.
  9. Henna
    #5

    Vilka bra tips!

    Dem ska jag också kolla in! Speciellt den sista, lät himla passande.
    Tusen tack!
  10. 5
    Vilka bra tips! Dem ska jag också kolla in! Speciellt den sista, lät himla passande.
    Tusen tack!
  11. Åsa K
    #6

    Och hans senaste

    \"Förföljaren\" är också jättebra! Superspännande, krypande och läskig! En bladvändare!
  12. 6
    Och hans senaste \"Förföljaren\" är också jättebra! Superspännande, krypande och läskig! En bladvändare!
  13. Henna
    #7

    Åh!

    Så bra!
    Tackar och bockar!
  14. 7
    Åh! Så bra!
    Tackar och bockar!

Liknande trådar

  1. Boktips till 8-åring och 6-åring
    By Stella** in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-10-03, 11:06
  2. Boktips till 7-åring?
    By Päron in forum Hem & fritid
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-12-16, 21:08
  3. Boktips till 4-åring?
    By Nea. in forum Hem & fritid
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-02-19, 22:10
  4. Boktips till 8-åring
    By happy for 4 in forum Hem & fritid
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-12-18, 22:09
  5. Boktips till 14 åring
    By Samanthan in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-12-13, 08:33
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar