Vet ni hur less jag är på tryffel nu?
Mat & dryck
  1. Medlem sedan
    Nov 1999
    #1

    Vet ni hur less jag är på tryffel nu?

    Har just fyllt de sista 504 pralinskalen, nu finns det inte ett tomt skal i huset. Sen ska de bara doppas och toppas och paketeras... Och ändå blev det inget av chili-vaniljtryffeln jag tänkte pröva, men en himskans massa saffran och lime och glöggtryfflar. Among others...

    På nåt sätt försvann glansen när man skulle göra hejdlöst många. Fast det är inte direkt svårare än att göra få, tar bara myyycket längre tid.
  2. 1
    Vet ni hur less jag är på tryffel nu? Har just fyllt de sista 504 pralinskalen, nu finns det inte ett tomt skal i huset. Sen ska de bara doppas och toppas och paketeras... Och ändå blev det inget av chili-vaniljtryffeln jag tänkte pröva, men en himskans massa saffran och lime och glöggtryfflar. Among others...

    På nåt sätt försvann glansen när man skulle göra hejdlöst många. Fast det är inte direkt svårare än att göra få, tar bara myyycket längre tid.
  3. Medlem sedan
    Sep 2002
    #2

    âh

    Vad det lâter gott!
  4. 2
    âh Vad det lâter gott!
  5. Medlem sedan
    Feb 2001
    #3

    Förstår dig

    men nu har du så det räcker ett tag va ;)
  6. 3
    Förstår dig men nu har du så det räcker ett tag va ;)
  7. Medlem sedan
    Nov 2004
    #4

    Knappast va.....

    inte om det går som det skall på lördag/söndag då hon skall stå på Street och sälja dem ;-)

  8. 4
    Knappast va..... inte om det går som det skall på lördag/söndag då hon skall stå på Street och sälja dem ;-)

  9. Medlem sedan
    Feb 2001
    #5

    Det är klart

    ME börjar ju bli kändis nu och du kommer väl att stå där och trampa i ottan för att få tag i de bästa exemplaren!?
    Jag tycker att Street ska decentraliseras ut i glesbygderna så att även vi andra kan få köpa oss några himelska ME-tryfflar ;-)
  10. 5
    Det är klart ME börjar ju bli kändis nu och du kommer väl att stå där och trampa i ottan för att få tag i de bästa exemplaren!?
    Jag tycker att Street ska decentraliseras ut i glesbygderna så att även vi andra kan få köpa oss några himelska ME-tryfflar ;-)
  11. Medlem sedan
    Nov 2004
    #6

    Garvar....

    jag bor de facto ganska nära ja...

    Decentralisera?? Tja, det går väl att beställa av ME?? Det har jag gjort, men inet till mig utan till en del kunder såsom julklapp ;-)

  12. 6
    Garvar.... jag bor de facto ganska nära ja...

    Decentralisera?? Tja, det går väl att beställa av ME?? Det har jag gjort, men inet till mig utan till en del kunder såsom julklapp ;-)

  13. Medlem sedan
    Feb 2001
    #7

    Aha, postorder?

    Gu´ va bekvämt å bra! Men det är ju en viss skillnad i känsla på att få ströva runt på värsta julmarknaden mot att kryssa i ett formulär och vänta på brevbäraren ;-)
  14. 7
    Aha, postorder? Gu´ va bekvämt å bra! Men det är ju en viss skillnad i känsla på att få ströva runt på värsta julmarknaden mot att kryssa i ett formulär och vänta på brevbäraren ;-)
  15. Medlem sedan
    Nov 2004
    #8

    Jag får ju inte ....

    ens göra det då sakerna inte ens skall till MIG utan till kunder ;-)

  16. 8
    Jag får ju inte .... ens göra det då sakerna inte ens skall till MIG utan till kunder ;-)

Liknande trådar

  1. Tryffel
    By skanetjej in forum Mat & dryck
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-12-18, 15:06
  2. Ni som gör tryffel
    By aurian in forum Mat & dryck
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2005-12-22, 10:34
  3. Tryffel
    By Anonym in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-12-18, 17:50
  4. Tryffel
    By Nalla in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-12-04, 10:00
  5. Tryffel
    By Nalla in forum Mat & dryck
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-12-04, 10:00
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar