Symfysiolys/Bäckeninsufficiens
_0601 Januaribarn
  1. Anna-Lisa
    #1

    Symfysiolys/Bäckeninsufficiens

    Är det någon här inne som vet vad den diagnosen innebär? Jag fick den idag av läkare. Ska jobba halva min arbetstid från och med onsdag tills årets slut. Går sedan på havandeskapepenning den 1 januari.
  2. 1
    Symfysiolys/Bäckeninsufficiens Är det någon här inne som vet vad den diagnosen innebär? Jag fick den idag av läkare. Ska jobba halva min arbetstid från och med onsdag tills årets slut. Går sedan på havandeskapepenning den 1 januari.
  3. Agi bf24/1 nr 2
    #2

    Jag har oxå.

    ... diagnos symfysiolys, och det betyder foglossning. Vad bäckeninsufficiens betyder vet jag tyvärr inte.
  4. 2
    Jag har oxå. ... diagnos symfysiolys, och det betyder foglossning. Vad bäckeninsufficiens betyder vet jag tyvärr inte.
  5. Anna-Lisa
    #3

    Imorgon

    Ska jag på ultraljud och då får jag höra med barnmorskan om vad diagnosen innebär. Blev även sjukskriven halva min arbetstid året ut. Tack för hjälpen med ena halvan av diagnosen.
  6. 3
    Imorgon Ska jag på ultraljud och då får jag höra med barnmorskan om vad diagnosen innebär. Blev även sjukskriven halva min arbetstid året ut. Tack för hjälpen med ena halvan av diagnosen.
  7. Anna-Lisa
    #4

    Det är foglossning båda delarna.

    Sökte på nätet och läste där.
  8. 4
    Det är foglossning båda delarna. Sökte på nätet och läste där.
  9. Medlem sedan
    May 2001
    #5

    Ja det är

    väl foglossning. Så står det oxå på mina papper och jag är sjuksriven för foglossning.
    Skönt att få jobba halvtid nu.
  10. 5
    Ja det är väl foglossning. Så står det oxå på mina papper och jag är sjuksriven för foglossning.
    Skönt att få jobba halvtid nu.
  11. Medlem sedan
    Jan 2003
    #6

    Insufficiens

    betyder otillräcklighet och betyder att ditt bäcken inte riktigt klarar belastningen.
  12. 6
    Insufficiens betyder otillräcklighet och betyder att ditt bäcken inte riktigt klarar belastningen.
  13. Anna-Lisa
    #7

    25 timmar..

    i veckan jobbar jag så nu blir det att jobba 12,5 timme i veckan. Måste till jobb och min så förstående chef och lämna sjukintyget. Har ångest för hon är inte så förstående som man önskar att hon skulle vara.
  14. 7
    25 timmar.. i veckan jobbar jag så nu blir det att jobba 12,5 timme i veckan. Måste till jobb och min så förstående chef och lämna sjukintyget. Har ångest för hon är inte så förstående som man önskar att hon skulle vara.
  15. Anna-Lisa
    #8

    Tack..

    det ska jag komma ihåg att säga till chefen när jag lämnar intyget.
  16. 8
    Tack.. det ska jag komma ihåg att säga till chefen när jag lämnar intyget.
  17. Lind bf 1/1
    #9

    Olika beteckningar

    på liknande sak. Symfysiolys betyder att symfyserna löser upp sig. Bäckeninsufficiens är en term som man kan använda sig av vid liknande problem - bara helt enkelt att ditt bäcken inte fungerar som det ska just nu. Inom sjukvården har man (även jag) en tendens att använda sig av termer som är svåra att förstå sig på.. dumt va.
  18. 9
    Olika beteckningar på liknande sak. Symfysiolys betyder att symfyserna löser upp sig. Bäckeninsufficiens är en term som man kan använda sig av vid liknande problem - bara helt enkelt att ditt bäcken inte fungerar som det ska just nu. Inom sjukvården har man (även jag) en tendens att använda sig av termer som är svåra att förstå sig på.. dumt va.
  19. Anna-Lisa
    #10

    Ja..

    det är verkligen dumt. Tycker de kan förklara på svenska också.
  20. 10
    Ja.. det är verkligen dumt. Tycker de kan förklara på svenska också.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar