ang blöja
Utvecklingshämning
  1. Medlem sedan
    Aug 1999
    #1

    ang blöja

    Har era barn ff blöja?? simon vart 4 i okt och har hela tiden,,,dom har börjat prova ¨på dagis att ha utan,,men det kommer tvätt varje dag,,dom har ett kiss schema så han måste kissas varje tim...har pratat med bvc om hjälp med blöja(5års gräns) men nä det får du ta med rehab,,oh dom säger tvärtom..prata med bvc,,hur gör man?
  2. 1
    ang blöja Har era barn ff blöja?? simon vart 4 i okt och har hela tiden,,,dom har börjat prova ¨på dagis att ha utan,,men det kommer tvätt varje dag,,dom har ett kiss schema så han måste kissas varje tim...har pratat med bvc om hjälp med blöja(5års gräns) men nä det får du ta med rehab,,oh dom säger tvärtom..prata med bvc,,hur gör man?
  3. Susanne m Douglas 0301 & Ella 0501
    #2

    Till oss

    sa sjuksköterskan på hab att från och med att Douglas blir 3 år och om det inte verkar som om att han ska bli blöjfri inom den närmsta tiden så får vi gratis blöjor.
    Douglas fyller 3 år nästa månad och han är långt ifrån blöjfri. Det känns som om det är så långt fram i tiden att det inte är lönt att tänka på det ens. Det kan gå veckor mellan de gånger han kissar eller bajsar på toaletten.
  4. 2
    Till oss sa sjuksköterskan på hab att från och med att Douglas blir 3 år och om det inte verkar som om att han ska bli blöjfri inom den närmsta tiden så får vi gratis blöjor.
    Douglas fyller 3 år nästa månad och han är långt ifrån blöjfri. Det känns som om det är så långt fram i tiden att det inte är lönt att tänka på det ens. Det kan gå veckor mellan de gånger han kissar eller bajsar på toaletten.
  5. Ann m Frida
    #3

    Hej!

    Min dotter är strax över 3 år och har blöja. Hon kissar och bajsar på toa om man bara sätter henner regelbundet men många gånger kommer det i blöjan också.

    Vi har fått gratis blöjor med leverans till dörren tillochmed sedan hon fyllde tre år! Så nu får vi både vanliga blöjor till natten och byxblöjor till dagen, himla bra! Vi beställer hos distriktssköterskan där vi beställer allt annat som är till Frida.

    Ann
  6. 3
    Hej! Min dotter är strax över 3 år och har blöja. Hon kissar och bajsar på toa om man bara sätter henner regelbundet men många gånger kommer det i blöjan också.

    Vi har fått gratis blöjor med leverans till dörren tillochmed sedan hon fyllde tre år! Så nu får vi både vanliga blöjor till natten och byxblöjor till dagen, himla bra! Vi beställer hos distriktssköterskan där vi beställer allt annat som är till Frida.

    Ann
  7. Medlem sedan
    Nov 1999
    #4

    Här på Gotland

    Så får man det från det att barnet fyllt 3 år. Min son fyller tre nu i februari och han får panik innan jag hunnit få på han blöjan igen efter byte, så det verkar inte finnas på hans världskarta att välja bort den.

    Men jag tänker att man måste ju någonstans, säkert barnhab, få hjälp med hur man ska träna för att få barnet att vilja gå på toaletten. Min son har inga fysiska hinder för att vara utan blöja, utan det verkar med grunna sig i hans Autism.

    Det verkar finnas väldigt dåliga kunskaper i kommunerna om den här hjälpen och vilka regler som gäller, så hör efter nog så du får rätt uppgifter. JAg frågade på BVC först, och där fick jag höra 4 år. SEn var det faktiskt en handläggare ang personliga assistent ansökan vi gjort till FK som berättade att det var 3 år.

    Så se till att dom tar reda på rätt fakta!

    Lycka till!
  8. 4
    Här på Gotland Så får man det från det att barnet fyllt 3 år. Min son fyller tre nu i februari och han får panik innan jag hunnit få på han blöjan igen efter byte, så det verkar inte finnas på hans världskarta att välja bort den.

    Men jag tänker att man måste ju någonstans, säkert barnhab, få hjälp med hur man ska träna för att få barnet att vilja gå på toaletten. Min son har inga fysiska hinder för att vara utan blöja, utan det verkar med grunna sig i hans Autism.

    Det verkar finnas väldigt dåliga kunskaper i kommunerna om den här hjälpen och vilka regler som gäller, så hör efter nog så du får rätt uppgifter. JAg frågade på BVC först, och där fick jag höra 4 år. SEn var det faktiskt en handläggare ang personliga assistent ansökan vi gjort till FK som berättade att det var 3 år.

    Så se till att dom tar reda på rätt fakta!

    Lycka till!

Liknande trådar

  1. Blöja eller inte Blöja
    By Helena_79 in forum Småbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-01-14, 09:21
  2. Blöja eller inte blöja?
    By elwira76 in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-10-15, 20:02
  3. Utan blöja hemma, men blöja på dagis?
    By anonymt namn in forum Föräldraskap
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-06-18, 06:36
  4. Blöja?
    By Åsa m Klara in forum _0307 Julibarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-01-31, 15:13
  5. Blöja, blöja byta!
    By Malla med A in forum _0402 Februaribarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-01-02, 19:36
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar