Barn med nattskräck
_03 Sommarbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2003
    #1

    Barn med nattskräck

    Det verkar som att lilla A har nattskräck. Hon har i stort sett sedan födseln vaknat vid 22-23-tiden och gråtit. Häromkvällen fann jag henne stående på knä, störtgråtandes och med armarna uppsträckta för att bli upplyft i sin säng :-( Hjärtskärande, men vad kan jag göra?? Hon sover i växasäng som hon kan ta sig ur själv, har en liten nattlampa tänd ovanför huvudet och massor av gosedjur i sängen. Vad mer kan vi göra? Vi går alltid in, plockar upp och lugnar...om vi inte kan göra något, hur länge kan detta hålla på? Hon är nu 2,5 och har alltid varit så här. Hon har sovit i eget rum sen hon var 7 månader och det har gått bra bortsett från de här uppvaknandena. Snälla ni, tacksam för alla svar!
  2. 1
    Barn med nattskräck Det verkar som att lilla A har nattskräck. Hon har i stort sett sedan födseln vaknat vid 22-23-tiden och gråtit. Häromkvällen fann jag henne stående på knä, störtgråtandes och med armarna uppsträckta för att bli upplyft i sin säng :-( Hjärtskärande, men vad kan jag göra?? Hon sover i växasäng som hon kan ta sig ur själv, har en liten nattlampa tänd ovanför huvudet och massor av gosedjur i sängen. Vad mer kan vi göra? Vi går alltid in, plockar upp och lugnar...om vi inte kan göra något, hur länge kan detta hålla på? Hon är nu 2,5 och har alltid varit så här. Hon har sovit i eget rum sen hon var 7 månader och det har gått bra bortsett från de här uppvaknandena. Snälla ni, tacksam för alla svar!
  3. Medlem sedan
    Apr 2002
    #2

    Ingen aning!

    Men de låter riktigt hemskt! Jag tycker att ni har gjort allt man ska göra i såna här situationer. Lampan e ju suveränt! E den alltid tänd eller har den ett för stakt ljus? Jag har en liten \"lyslampa\" i väggen hos Felicia som bara ger ett svagt ljus, de tycker jag e bra, för då stör de inte sömnen utan fick där bara när hon vaknar.

    Hoppas verkligen att nån ger dig nåt bra tips för de där skär i mammahjärtat!

    Kram
  4. 2
    Ingen aning! Men de låter riktigt hemskt! Jag tycker att ni har gjort allt man ska göra i såna här situationer. Lampan e ju suveränt! E den alltid tänd eller har den ett för stakt ljus? Jag har en liten \"lyslampa\" i väggen hos Felicia som bara ger ett svagt ljus, de tycker jag e bra, för då stör de inte sömnen utan fick där bara när hon vaknar.

    Hoppas verkligen att nån ger dig nåt bra tips för de där skär i mammahjärtat!

    Kram

Liknande trådar

  1. Nån som har barn med nattskräck? *Imt*
    By -mea- in forum _0712 Decemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-12-05, 22:03
  2. Nån som har ett barn m nattskräck?? *imt
    By -mea- in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-09, 19:21
  3. nattskräck
    By -Selma- in forum Sömn – barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-05-07, 12:21
  4. Sömn hos äldre barn? Nattskräck??
    By -Helena m AoM- in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-09-18, 09:03
  5. Nattskräck?
    By Cilla in forum Bebissnack
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-06-22, 22:28
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar