Knölstruma?
Kropp & hälsa
  1. Sarah
    #1

    Knölstruma?

    Min mamma har fått diagnosen knölstruma, men proverna visar inte på struma. Däremot visar ultraljudet på knölstruma.

    Kan detta stämma? Eller kan det vara nåt värre? Typ cancer?

    Usch, nu är jag rädd!!
  2. 1
    Knölstruma? Min mamma har fått diagnosen knölstruma, men proverna visar inte på struma. Däremot visar ultraljudet på knölstruma.

    Kan detta stämma? Eller kan det vara nåt värre? Typ cancer?

    Usch, nu är jag rädd!!
  3. E
    #2

    Har svarat dig inne på Allvarligt ..

    sjuka vuxna för några dagar/någon dag sedan.Tror du har fler svar också därinne.
    Vilka prover har man tagit? Tror inte det behöver vara nåt fel på själva funktionen i sköldkörteln,om de proverna är normala.Knölstruma är väl helt enkelt knölar som bildas i sköldkörteln.Jag kan ju ha fel,men jag läste på lite då mamma fick sin sköldkörtelcancer.
    Den var obotlig.Men själva sköldkörteln producerade ändå normalt med hormoner.Om jag inte minns fel.

    Har det tagits cellprover på knölarna? Problemet där tror jag kan vara att det kan vara svårt att träffa på rätt celler.Dvs de sjuka cellerna.
    Allt behöver verkligen inte vara cancer-tänk så.

    Man brukar bli väldigt svag o påverkad om man har cancer i sköldkörteln.Mamma blev svag o matt ,o tappade aptiten.
  4. 2
    Har svarat dig inne på Allvarligt .. sjuka vuxna för några dagar/någon dag sedan.Tror du har fler svar också därinne.
    Vilka prover har man tagit? Tror inte det behöver vara nåt fel på själva funktionen i sköldkörteln,om de proverna är normala.Knölstruma är väl helt enkelt knölar som bildas i sköldkörteln.Jag kan ju ha fel,men jag läste på lite då mamma fick sin sköldkörtelcancer.
    Den var obotlig.Men själva sköldkörteln producerade ändå normalt med hormoner.Om jag inte minns fel.

    Har det tagits cellprover på knölarna? Problemet där tror jag kan vara att det kan vara svårt att träffa på rätt celler.Dvs de sjuka cellerna.
    Allt behöver verkligen inte vara cancer-tänk så.

    Man brukar bli väldigt svag o påverkad om man har cancer i sköldkörteln.Mamma blev svag o matt ,o tappade aptiten.

Liknande trådar

  1. Min mamma har fått knölstruma...
    By Sarah *Orolig* in forum Allvarligt sjuka
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-12-08, 08:24
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar