Väcker ni era små om de bajsat?
_05 Höstbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2003
    #1

    Väcker ni era små om de bajsat?

    Jag undrar om ni brukar väcka era bebisar om de bajsat och somnar innan ni hunnit byta? Lova får inte alltid så mycket sammanhängande sömn eftersom storebror stojar och väcker henne titt som tätt på dagarna när hon lyckats somna, så därför tycker jag det känns så taskigt att väcka henne för blöjbyte när hon äntligen får sova lite, men sen får jag så dåligt samvete av att veta att hon ligger där med bajsig blöja också. Inte för att det händer särskilt ofta, men ändå... Hur gör ni?

    Kram, Sanna
  2. 1
    Väcker ni era små om de bajsat? Jag undrar om ni brukar väcka era bebisar om de bajsat och somnar innan ni hunnit byta? Lova får inte alltid så mycket sammanhängande sömn eftersom storebror stojar och väcker henne titt som tätt på dagarna när hon lyckats somna, så därför tycker jag det känns så taskigt att väcka henne för blöjbyte när hon äntligen får sova lite, men sen får jag så dåligt samvete av att veta att hon ligger där med bajsig blöja också. Inte för att det händer särskilt ofta, men ändå... Hur gör ni?

    Kram, Sanna
  3. Medlem sedan
    Jan 2005
    #2

    Jag byter.

    Nu har ju inte Torsten nått syskon som väcker honom, men han bajsar flera ggr per natt i sömnen och då väcker jag honom för att byta. Känns taskigt att inte göra det.... blir rädd att han ska få röd rumpa.
  4. 2
    Jag byter. Nu har ju inte Torsten nått syskon som väcker honom, men han bajsar flera ggr per natt i sömnen och då väcker jag honom för att byta. Känns taskigt att inte göra det.... blir rädd att han ska få röd rumpa.
  5. Medlem sedan
    Oct 2004
    #3

    som tur är

    har jag inte det problemet längre då Theo bara bajsar en gång om dagen varannan dag. Men då bajsar han MEGA stor dos som alltid läcker utanför blöjan. Men när jag hde detta prboöem kollade jag lite alltså lyfta blöjan från rumpan där bak där resåren är lättare att dra i. OM det var mycket bytte jag annars gjorde jag inte det, för jag tänkte som du. De måste ju få sova!
  6. 3
    som tur är har jag inte det problemet längre då Theo bara bajsar en gång om dagen varannan dag. Men då bajsar han MEGA stor dos som alltid läcker utanför blöjan. Men när jag hde detta prboöem kollade jag lite alltså lyfta blöjan från rumpan där bak där resåren är lättare att dra i. OM det var mycket bytte jag annars gjorde jag inte det, för jag tänkte som du. De måste ju få sova!
  7. Miqa
    #4

    inget bekymmer...

    min vaknar själv och gråter, hatar tydligen bajsig blöja ännu mer än jag! (jag byter ofta både kiss och så fort det är bajs, fast, min protesterar alltså!)
    Tyvärr kan jag inga råd ge, kan de inte få utslag om de ligger med bajs i blöjan?
  8. 4
    inget bekymmer... min vaknar själv och gråter, hatar tydligen bajsig blöja ännu mer än jag! (jag byter ofta både kiss och så fort det är bajs, fast, min protesterar alltså!)
    Tyvärr kan jag inga råd ge, kan de inte få utslag om de ligger med bajs i blöjan?
  9. Medlem sedan
    Feb 2003
    #5

    ingen fara!

    Så läng det bara e \"bröstmjölksbajs\" så är det ingen fara, det ska inte irritera barnets hud säger min bvc tant.. Så låt henne sova! Tycker hon det stör säger hon nog till :)
    kram
  10. 5
    ingen fara! Så läng det bara e \"bröstmjölksbajs\" så är det ingen fara, det ska inte irritera barnets hud säger min bvc tant.. Så låt henne sova! Tycker hon det stör säger hon nog till :)
    kram
  11. Medlem sedan
    Nov 2003
    #6

    Ja, jag har också hört det

    att bröstmjölksbajs inte ska kunna orsaka röda rumpor. Nåväl, hon fick sova en liten stund iaf innan jag väckte henne den här gången. ;)
    Tack för era svar!

    Kram, Sanna
  12. 6
    Ja, jag har också hört det att bröstmjölksbajs inte ska kunna orsaka röda rumpor. Nåväl, hon fick sova en liten stund iaf innan jag väckte henne den här gången. ;)
    Tack för era svar!

    Kram, Sanna
  13. Medlem sedan
    Nov 2004
    #7

    jo det måste man ju göra tyvärr

    fast det bär emot så måste man ju väcka för att byta...de kan ju inte ligga med äcklig bajs i rumpan i flera timmar :-/. Lätt att de blir röda i rumpan med.
    Skulle inte gilla själv att ligga och sova med en massa geggigt bajs i rumpan.
  14. 7
    jo det måste man ju göra tyvärr fast det bär emot så måste man ju väcka för att byta...de kan ju inte ligga med äcklig bajs i rumpan i flera timmar :-/. Lätt att de blir röda i rumpan med.
    Skulle inte gilla själv att ligga och sova med en massa geggigt bajs i rumpan.
  15. Medlem sedan
    Nov 2004
    #8

    Fast min bajsar aldrig på natten

    utan isåfall mitt på dagen...

    När hon var mindre så bajsade hon på natten ibland men jag bytte ändå minst en gång omdet var kiss i blöjan bara. Jag brukade göra det då hon vaknade och jag lade över henne till mig i sängen, då bytte jag blöja samtidigt så det var gjort liksom...skönt för henne med en ren och fräsch blöja..
  16. 8
    Fast min bajsar aldrig på natten utan isåfall mitt på dagen...

    När hon var mindre så bajsade hon på natten ibland men jag bytte ändå minst en gång omdet var kiss i blöjan bara. Jag brukade göra det då hon vaknade och jag lade över henne till mig i sängen, då bytte jag blöja samtidigt så det var gjort liksom...skönt för henne med en ren och fräsch blöja..
  17. Azza
    #9

    Nej!

    Jag väcker inte en sovande bebis om det inte är tvunget. Å min bebis blir inte röd i rumpan av bajs nån timme då o då. Men hon bajsar inte så ofta, eller snarare stötvis, flera gånger vissa dagar, ingen gång andra dagar. Jag byter blöja senare, när hon vaknat och det passar in, typ inte mitt under ett möte heller, utan i pausen. Och inte på natten om det inte läckt igenom på nåt sätt.
    Dessutom har vi ju tygisar, som inte är så \"sugande\". Jag tror \"rödirumpan-risken\" är överdriven! Här tar man endast tag i problem på \"förekommen anledning\", inte långt innan de ens inträffat...
  18. 9
    Nej! Jag väcker inte en sovande bebis om det inte är tvunget. Å min bebis blir inte röd i rumpan av bajs nån timme då o då. Men hon bajsar inte så ofta, eller snarare stötvis, flera gånger vissa dagar, ingen gång andra dagar. Jag byter blöja senare, när hon vaknat och det passar in, typ inte mitt under ett möte heller, utan i pausen. Och inte på natten om det inte läckt igenom på nåt sätt.
    Dessutom har vi ju tygisar, som inte är så \"sugande\". Jag tror \"rödirumpan-risken\" är överdriven! Här tar man endast tag i problem på \"förekommen anledning\", inte långt innan de ens inträffat...
  19. Azza
    #10

    Nej!

    Jag väcker inte en sovande bebis. Mina barn har inte haft problem m röda rumpor och då händer det att jag inte omedelbums har möjlighet att byta. Det tål dom! Men givetvis byter jag så fort det går om bebisen verkar bekymrad över bajsblöjan. Vi kör ju med tygisar, så det \"försvinner\" inte in bland \"plastkulorna\" heller ;-)
  20. 10
    Nej! Jag väcker inte en sovande bebis. Mina barn har inte haft problem m röda rumpor och då händer det att jag inte omedelbums har möjlighet att byta. Det tål dom! Men givetvis byter jag så fort det går om bebisen verkar bekymrad över bajsblöjan. Vi kör ju med tygisar, så det \"försvinner\" inte in bland \"plastkulorna\" heller ;-)
  21. Azza
    #11

    Hoppsan, dubbelt svar

  22. 11
    Hoppsan, dubbelt svar
  23. Medlem sedan
    Feb 2005
    #12

    Jag byter...

    även om hon har somnat, fast oftast kan jag byta på henne utan att hon vaknar. Men i ditt fall skulle jag nog låta bli, har också hört att amningsbajs inte ska vara irriterande för huden. Prova och se hur Lovas hud reagerar...
  24. 12
    Jag byter... även om hon har somnat, fast oftast kan jag byta på henne utan att hon vaknar. Men i ditt fall skulle jag nog låta bli, har också hört att amningsbajs inte ska vara irriterande för huden. Prova och se hur Lovas hud reagerar...
  25. Medlem sedan
    Jul 2005
    #13

    Oftast får han sova

    vidare. Får lite dåligt samvete, men jag prioriterar sömnen för honom. Tänker att han vaknar nog om det känns obehagligt för honom.
  26. 13
    Oftast får han sova vidare. Får lite dåligt samvete, men jag prioriterar sömnen för honom. Tänker att han vaknar nog om det känns obehagligt för honom.
  27. Medlem sedan
    May 2001
    #14

    Det beror på

    om hon bajsar när hon ammar, så byter jag, för av erfarenhet vet jag att hon inte sover vidare annars i alla fall, men annars skulle jag inte gjort det.
  28. 14
    Det beror på om hon bajsar när hon ammar, så byter jag, för av erfarenhet vet jag att hon inte sover vidare annars i alla fall, men annars skulle jag inte gjort det.
  29. Joa med 2+Viggo
    #15

    Till natten smörjer

    vi in Viggos rumpa med slava - rätt tjockt. För OM han bajsar på natten ( brukar inte göra det ) så skyddar rumpan och vi byter inte om han inte säger till.
  30. 15
    Till natten smörjer vi in Viggos rumpa med slava - rätt tjockt. För OM han bajsar på natten ( brukar inte göra det ) så skyddar rumpan och vi byter inte om han inte säger till.

Liknande trådar

  1. Pippi bajsat...
    By CarolinaK in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-06-13, 14:35
  2. Jag har bajsat!
    By housewife in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-05-16, 07:06
  3. Nu har han bajsat
    By MissTherre in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-04-14, 17:54
  4. Nu har han bajsat
    By -Fluffyn- in forum _0605 Majbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-12-22, 10:38
  5. Bajsat på toaletten!
    By Karinko m Elvira in forum _0412 Decemberbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2005-10-18, 22:16
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar