Vilka här planerar fler barn?
_0410 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2004
    #1

    Vilka här planerar fler barn?

    Och vilka är \"klara\"?

    När var hur - tänker ni då?

    Jag är bara nyfiken... :-)

    -------------------------------------------------

    Jag vill gärna ha fler barn, helst två till som det känns nu. Men Henrik vill nog bara ha ett till... Och vem vet, det kanske räcker sen. ;-) Vi planerar inte för något just nu. Veran har ju sovit så dåligt så det har inte varit aktuellt. Jag skulle dock gärna vilja vara gravid och mysa med livet i magen, älskade att vara gravid! Men, det får vänta lite till. Dock ej allt för länge. Fast skulle jag råka bli gravid nu gör det inget. Men Vera-Linn fick vi vänta 2,5 år på så...
  2. 1
    Vilka här planerar fler barn? Och vilka är \"klara\"?

    När var hur - tänker ni då?

    Jag är bara nyfiken... :-)

    -------------------------------------------------

    Jag vill gärna ha fler barn, helst två till som det känns nu. Men Henrik vill nog bara ha ett till... Och vem vet, det kanske räcker sen. ;-) Vi planerar inte för något just nu. Veran har ju sovit så dåligt så det har inte varit aktuellt. Jag skulle dock gärna vilja vara gravid och mysa med livet i magen, älskade att vara gravid! Men, det får vänta lite till. Dock ej allt för länge. Fast skulle jag råka bli gravid nu gör det inget. Men Vera-Linn fick vi vänta 2,5 år på så...
  3. Medlem sedan
    Jan 2002
    #2

    Vi pratade om detta...

    ... igår fakttiskt. :) Vi kom då fram till att vi både väldigt gärna vill ha en liten till. Det känns inte som vi är klara en något fattas. Men det får vänta i alla fall tills jag har pluggat klart. Sen borde jag även jobba lite efter det med. :) Men det känns i alla fall skönt att vi båda är överrens.
  4. 2
    Vi pratade om detta... ... igår fakttiskt. :) Vi kom då fram till att vi både väldigt gärna vill ha en liten till. Det känns inte som vi är klara en något fattas. Men det får vänta i alla fall tills jag har pluggat klart. Sen borde jag även jobba lite efter det med. :) Men det känns i alla fall skönt att vi båda är överrens.
  5. Medlem sedan
    Oct 2001
    #3

    Jag vill ha två till

    i en ny kull, typ om 6 år när jag har hunnit få en utbildning och ett välbetalt jobb! :) Det ät fördelen med att vara ung när man får barn, man har tid att ta det lungt och få många barn! :)

    Jag skulle inte vilja ha en till just nu eftersom jag är så _trött_. Däremot kan jag inte tänka mig att inte få vara gravid igen, så jag hoppas jag kan det!
  6. 3
    Jag vill ha två till i en ny kull, typ om 6 år när jag har hunnit få en utbildning och ett välbetalt jobb! :) Det ät fördelen med att vara ung när man får barn, man har tid att ta det lungt och få många barn! :)

    Jag skulle inte vilja ha en till just nu eftersom jag är så _trött_. Däremot kan jag inte tänka mig att inte få vara gravid igen, så jag hoppas jag kan det!
  7. Vera m 2
    #4

    Jag är ju singel så...

    ...här planeras inga fler barn. Som det känns nu så räcker det på flera plan. Det är rätt jobbigt som det är nu med två, tolka mig inte fel nu, jag älskar mina barn men det tar mkt på krafterna, kanske delvis för att jag är själv. Sen så vet jag inte om jag kan lita på ett förhållande igen så mkt så jag är beredd att \"skaffa\" fler barn. Och för det tredje så vet jag inte om kroppen fixar det fysiskt med så mkt värk som jag har i ryggen.

    Men man ska aldrig säga aldrig...
  8. 4
    Jag är ju singel så... ...här planeras inga fler barn. Som det känns nu så räcker det på flera plan. Det är rätt jobbigt som det är nu med två, tolka mig inte fel nu, jag älskar mina barn men det tar mkt på krafterna, kanske delvis för att jag är själv. Sen så vet jag inte om jag kan lita på ett förhållande igen så mkt så jag är beredd att \"skaffa\" fler barn. Och för det tredje så vet jag inte om kroppen fixar det fysiskt med så mkt värk som jag har i ryggen.

    Men man ska aldrig säga aldrig...
  9. Medlem sedan
    Jul 1999
    #5

    Fler barn kommer..

    ..inte in i detta hus! ;)

    Jag är klar!! Färdig, slut och som ett utskitet lingon.

    Just nu med en överaktiv Emil som klättrar på på lådknoppar, välter alla blomkrukor och tömmer alla lådor och skåp han lyckas komma åt... för att inte tala om hur god han tycker toaborsten är om någon av de andra pubertets- och förpubertetsmonstrena inte lyckats stänga dörren ordentligt...ja, kort sagt..jag orkar inte med fler nu än de jag har...tur det kanske för grannarna *s*
  10. 5
    Fler barn kommer.. ..inte in i detta hus! ;)

    Jag är klar!! Färdig, slut och som ett utskitet lingon.

    Just nu med en överaktiv Emil som klättrar på på lådknoppar, välter alla blomkrukor och tömmer alla lådor och skåp han lyckas komma åt... för att inte tala om hur god han tycker toaborsten är om någon av de andra pubertets- och förpubertetsmonstrena inte lyckats stänga dörren ordentligt...ja, kort sagt..jag orkar inte med fler nu än de jag har...tur det kanske för grannarna *s*
  11. Medlem sedan
    May 2000
    #6

    Ja, vi vill ha

    åtminstone 1 till barn så småningom.
    Men just nu känns det ganska bra. Rasmus måste lära sig sova hela nätter först. ;-)

    Det är ju 2 år mellan William och Rasmus, och så tätt vill vi inte få nästa. Men kanske när Rasmus är 4 år eller så. Vi får se.

    Det har ju inte varit så lätt att få till våra skatter heller. Innan William kom hade vi 2 missfall i vecka 14 (december 999) och vecka 10 (oktober 2001). På tredje försöket kom så äntligen William (tack gode gud för det). Sen blev jag gravid när William var 6 månader, men även det slutade i missfall i vecka 11 (juli 2003). Och sen kom Rasmusgubben.
    Så 5 graviditeter och 2 barn senare vet jag att det är en stor gåva att få barn, och absolut ingen självklarhet och en massa sorg. Men ändå vill vi ha flera, men får vi missfall igen så blir det nog inga flera.

    Den som lever får se.

    Kramis
  12. 6
    Ja, vi vill ha åtminstone 1 till barn så småningom.
    Men just nu känns det ganska bra. Rasmus måste lära sig sova hela nätter först. ;-)

    Det är ju 2 år mellan William och Rasmus, och så tätt vill vi inte få nästa. Men kanske när Rasmus är 4 år eller så. Vi får se.

    Det har ju inte varit så lätt att få till våra skatter heller. Innan William kom hade vi 2 missfall i vecka 14 (december 999) och vecka 10 (oktober 2001). På tredje försöket kom så äntligen William (tack gode gud för det). Sen blev jag gravid när William var 6 månader, men även det slutade i missfall i vecka 11 (juli 2003). Och sen kom Rasmusgubben.
    Så 5 graviditeter och 2 barn senare vet jag att det är en stor gåva att få barn, och absolut ingen självklarhet och en massa sorg. Men ändå vill vi ha flera, men får vi missfall igen så blir det nog inga flera.

    Den som lever får se.

    Kramis
  13. Medlem sedan
    Feb 2004
    #7

    Kommer i mars :D

    Så vi är så att säga redan klara.
    Vi tänkte som så att de i framtiden att ha mycket kul med varann o utbyte av varann eftersom det bara kommer skilja 1 år o 5 månader. Dessutom känns det bra att få vara hemma med Thea så pass länge, hon kommer ju vara minst 2,5 år när vi ska börja lämna på dagis. Tycker de är för små vid 1-1,5 års ålder att lämna bort hela dagarna. Jag hade privilegiet att få ha min mamma hemma om dagarna när jag var liten, då hon hade enbart kvällsjobb. Tycker idag att det var toppen.
    Sen planerade vi väl det så lite oxå på grund av att jag pluggat en massa på universitetet o inte fått något jobb än. Hoppas på att konjunkturen hinner vända på dessa åren, då jag samtidigt gör något meningsfull för mig o min familj - istället för att gå arbetslös. Eftersom vi visste att vi ville ha mer än ett barn kunde vi lika gärna skaffa det nu, med tanke på min situation. När sedan barnen blivit några år kan jag lägga mer krut på en karriär. Känns bättre det än att göra det när de är så små.
  14. 7
    Kommer i mars :D Så vi är så att säga redan klara.
    Vi tänkte som så att de i framtiden att ha mycket kul med varann o utbyte av varann eftersom det bara kommer skilja 1 år o 5 månader. Dessutom känns det bra att få vara hemma med Thea så pass länge, hon kommer ju vara minst 2,5 år när vi ska börja lämna på dagis. Tycker de är för små vid 1-1,5 års ålder att lämna bort hela dagarna. Jag hade privilegiet att få ha min mamma hemma om dagarna när jag var liten, då hon hade enbart kvällsjobb. Tycker idag att det var toppen.
    Sen planerade vi väl det så lite oxå på grund av att jag pluggat en massa på universitetet o inte fått något jobb än. Hoppas på att konjunkturen hinner vända på dessa åren, då jag samtidigt gör något meningsfull för mig o min familj - istället för att gå arbetslös. Eftersom vi visste att vi ville ha mer än ett barn kunde vi lika gärna skaffa det nu, med tanke på min situation. När sedan barnen blivit några år kan jag lägga mer krut på en karriär. Känns bättre det än att göra det när de är så små.
  15. Gabbi med Alva och Jacob
    #8

    Inga fler!

    Vi har sagt att två räcker och det är mest sambons beslut. Jag skulle nog kunna tänka mig en trea när Jacob är tre-fyra år nåt, men sambon vill inte det.
    Så jag får vara nöjd med mina två skatter. :)
    Kram på dig!
    PS! Svarar på messet senare, har så dåligt med tid just nu.
  16. 8
    Inga fler! Vi har sagt att två räcker och det är mest sambons beslut. Jag skulle nog kunna tänka mig en trea när Jacob är tre-fyra år nåt, men sambon vill inte det.
    Så jag får vara nöjd med mina två skatter. :)
    Kram på dig!
    PS! Svarar på messet senare, har så dåligt med tid just nu.
  17. Angelina m. Nathaly & syskon
    #9

    Hmm...

    Jag var 27 när jag fick första och har hunnit föda 5 barn till efter det och jag/vi har tagit det lugnt.
  18. 9
    Hmm... Jag var 27 när jag fick första och har hunnit föda 5 barn till efter det och jag/vi har tagit det lugnt.
  19. Angelina m. Nathaly & syskon
    #10

    Klar

    jag har fött 6 barn och det känns som det räcker, men man vet aldrig ;-)
    Jag gillar inte alls att vara gravid faktiskt.
  20. 10
    Klar jag har fött 6 barn och det känns som det räcker, men man vet aldrig ;-)
    Jag gillar inte alls att vara gravid faktiskt.
  21. Medlem sedan
    May 1999
    #11

    Jag är...

    supersugen och vet att jag vill ha en till (har redan tänkt ut namn! *ler*) och hoppas att det blir så. Men sen får det nog vara bra...Vi har ju tre små rum i huset och jag känner mig inte klar förrän det bor en liten filur i varje! Men pga bland annat ekonomi och annat så får det vänta några år. Jag har ju nästan 5 år mellan Ronan och Aimee och jag tycker faktist att det är bra med så pass lång emellan så jag kan tänka mig att vi inte börjar jobba och hoppas på trean förrän om ca 4 år. Inga barn efter 35 har jag sagt och jag är 30 nu...Man kan ju inte planera allt visserligen utan får ta det som det blir men så tänker och drömmer vi iaf!
  22. 11
    Jag är... supersugen och vet att jag vill ha en till (har redan tänkt ut namn! *ler*) och hoppas att det blir så. Men sen får det nog vara bra...Vi har ju tre små rum i huset och jag känner mig inte klar förrän det bor en liten filur i varje! Men pga bland annat ekonomi och annat så får det vänta några år. Jag har ju nästan 5 år mellan Ronan och Aimee och jag tycker faktist att det är bra med så pass lång emellan så jag kan tänka mig att vi inte börjar jobba och hoppas på trean förrän om ca 4 år. Inga barn efter 35 har jag sagt och jag är 30 nu...Man kan ju inte planera allt visserligen utan får ta det som det blir men så tänker och drömmer vi iaf!
  23. Malin m. Mollie
    #12

    Kanske

    Vi har pratat innan om att skaffa ett barn till när Mollie är omkring 4 år. Men idag ser det inte ut att bli fler, är sur på gubben, eftersom det är ett jävla tjat om hur lite jag får ut i pengar. När jag blev gravid gick jag på en 75% tjänst och 80% av det är inte mycket man får ut. Mina dagar har gått snabbt eftersom jag har fåt ta ut 7 dagar i veckan. Början på året fick min man sparken och skulle starta eget som gick åt skogen. Nu sen augusti har han riktigt jobb, men ändå är det ett jävla tjat om hur mycket jag får ut varje månad. Som tur börjar jag snart att jobb 30/1 då hoppas jag att det blir slut på detta tjat.
    Tack för att jag fick gnälla av mig.
  24. 12
    Kanske Vi har pratat innan om att skaffa ett barn till när Mollie är omkring 4 år. Men idag ser det inte ut att bli fler, är sur på gubben, eftersom det är ett jävla tjat om hur lite jag får ut i pengar. När jag blev gravid gick jag på en 75% tjänst och 80% av det är inte mycket man får ut. Mina dagar har gått snabbt eftersom jag har fåt ta ut 7 dagar i veckan. Början på året fick min man sparken och skulle starta eget som gick åt skogen. Nu sen augusti har han riktigt jobb, men ändå är det ett jävla tjat om hur mycket jag får ut varje månad. Som tur börjar jag snart att jobb 30/1 då hoppas jag att det blir slut på detta tjat.
    Tack för att jag fick gnälla av mig.
  25. Monica med Walter 041030
    #13

    jodå...

    Vi ska i varje fall ha en till, men först tänkte jag jobba lite. Börjar jobba den 16/1-06. Ev blir det en till -07.
  26. 13
    jodå... Vi ska i varje fall ha en till, men först tänkte jag jobba lite. Börjar jobba den 16/1-06. Ev blir det en till -07.
  27. RHWH m R-04 och v30
    #14

    Är i vecka 30

    med vår februaribebis :D
  28. 14
    Är i vecka 30 med vår februaribebis :D
  29. Medlem sedan
    Feb 2004
    #15

    Är i vecka 33...

    ... så här kommer det snart ut en liten. Jag tror att jag vill ha en till sedan, men om ett par år då. Vill hinna jobba ordentligt innan en ev 3:a.
  30. 15
    Är i vecka 33... ... så här kommer det snart ut en liten. Jag tror att jag vill ha en till sedan, men om ett par år då. Vill hinna jobba ordentligt innan en ev 3:a.
  31. Medlem sedan
    Feb 2004
    #16

    + pyre 30/1 *imt*

    .
  32. 16
    + pyre 30/1 *imt* .
  33. Carina m. Oskar
    #17

    Är i vecka 18...

    Så det kommer en liten majbebbe... Men sen e vi klara, tre räcker! ;)
  34. 17
    Är i vecka 18... Så det kommer en liten majbebbe... Men sen e vi klara, tre räcker! ;)
  35. RHWH m R -04 o v.29
    #18

    Kanske en till nån gång

    längre fram men först vill jag tillbaka i jeansen ;) Jag har ju fasen vart gravid 2 år nu! ;)
  36. 18
    Kanske en till nån gång längre fram men först vill jag tillbaka i jeansen ;) Jag har ju fasen vart gravid 2 år nu! ;)
  37. Medlem sedan
    Jun 2004
    #19

    Vad intressant att läsa! (imt)

    .
  38. 19
    Vad intressant att läsa! (imt) .
  39. Medlem sedan
    Sep 2002
    #20

    Här blir det inga fler..

    Helt nöjd med de 3 vi har.
  40. 20
    Här blir det inga fler.. Helt nöjd med de 3 vi har.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Fler som planerar att få barn under 2013
    By Mia. in forum Planera för barn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2012-05-14, 09:23
  2. Vilka planerar att vaccinera sig mot...
    By Nickisa in forum Ordet är fritt
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2009-07-31, 21:55
  3. Fler som planerar 3:an?
    By N med 2 in forum Planera för barn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-08-12, 16:36
  4. Fler som planerar för dop?
    By Gabricia in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2007-11-06, 11:42
  5. Fler diabetiker som planerar barn?
    By Aen321 in forum Planera för barn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-10-03, 11:33
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar