Vad kan detta betyda?
Höftluxationer
  1. edelweiss
    #1

    Vad kan detta betyda?

    Blir så frustrerad att inte få veta nåt!!
    Vår gosse blir snart 5 månader, redan på bb upptäckte man en misstänkt lux! Innan vi slapp till röntgen var han 4 månader!! Nu har röntgen svaret kommit till bvc och där stod det nåt om grader som ej läkarn kunde svara på, om gradern skall vara mellan 13-23 så hade han 24! Läkaren sade bara att nu skall vi vänta på kallelse från ortopeden så dom får titta närmare! Vad tror ni blir föjden av detta, måsste man ha skena eller kan man helt slippa åtgärder! Han e ju så gammal nu så han vill börja svänga sig, blir så frustrerad, av att inget få veta!!!
  2. 1
    Vad kan detta betyda? Blir så frustrerad att inte få veta nåt!!
    Vår gosse blir snart 5 månader, redan på bb upptäckte man en misstänkt lux! Innan vi slapp till röntgen var han 4 månader!! Nu har röntgen svaret kommit till bvc och där stod det nåt om grader som ej läkarn kunde svara på, om gradern skall vara mellan 13-23 så hade han 24! Läkaren sade bara att nu skall vi vänta på kallelse från ortopeden så dom får titta närmare! Vad tror ni blir föjden av detta, måsste man ha skena eller kan man helt slippa åtgärder! Han e ju så gammal nu så han vill börja svänga sig, blir så frustrerad, av att inget få veta!!!
  3. Medlem sedan
    Jan 1999
    #2

    Men vilken tid

    det har tagit :( Vi fick gå direkt från BB till ortopeden, ingen väntan där inte, fast doktorn på BB var osäker. Jag kan tyvärr inte det där med grader och vad som sker när de är äldre. Men undrar om de verkligen läggs i skena när de är så pass gamla. Jag tycker du ska ringa ortopeden, de kanske kan ge dig något svar redan nu. Jag håller tummarna att det inte är någon fara. *kram*
  4. 2
    Men vilken tid det har tagit :( Vi fick gå direkt från BB till ortopeden, ingen väntan där inte, fast doktorn på BB var osäker. Jag kan tyvärr inte det där med grader och vad som sker när de är äldre. Men undrar om de verkligen läggs i skena när de är så pass gamla. Jag tycker du ska ringa ortopeden, de kanske kan ge dig något svar redan nu. Jag håller tummarna att det inte är någon fara. *kram*
  5. Medlem sedan
    Sep 2002
    #3

    Säger som Camilla

    ring ortopeden idag och fråga. Tror din son är för gammal för skena så ring så du slipper undra. Tänk vilken tid det har tagit men det är bättre att det åtgärdas nu än när han blir äldre. Lycka till!!
  6. 3
    Säger som Camilla ring ortopeden idag och fråga. Tror din son är för gammal för skena så ring så du slipper undra. Tänk vilken tid det har tagit men det är bättre att det åtgärdas nu än när han blir äldre. Lycka till!!

Liknande trådar

  1. Va ska detta betyda?
    By kjamisloveemma in forum Försöker bli med barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-08-25, 17:44
  2. Vad kan detta betyda??
    By **Lina** in forum Nattfolket
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 10:35
  3. Vad kan detta betyda??
    By annahpo in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-01-07, 06:23
  4. Vad kan detta betyda?
    By Macadam in forum _0705 Majbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-04-20, 17:18
  5. Vad kan detta betyda??
    By Hoppas väldigt på svar in forum Autismspektrum
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-03-30, 12:30
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar