Vilken skillnad!
_0506 Junibarn
  1. _basilika_
    #1

    Vilken skillnad!

    Olle somnade ca 20.00 i går kväll, fylld med tillägg som pappan ju gett.
    Klockan 04.30 vaknade han som FÖRST!!!!!!!!!! Och då egentligen bara lite lätt genom att vända sig, han har annars legat på exakt samma plätt -hela natten-.
    När han började snurra lite -kastade- jag mig fram till honom och erbjöd bröstet som vid den här tidpunkten höll på att sprängas.:) Han åt hjärtligt och somnade -omedelbart- om och vaknade strax efter 07.00!!
    Förstår ni vilken skillnad?
    Jag sov dock inte mycket bättre, vaknade av och an för att se om han andades, kontrollerade om jag fått mjölkstockning *asg* och kände det allmänt chockerande att han bara sov och sov.
    -Men- det var ljuvligt på samma gång och när vi vaknade var jag så sugen på gos och jag NJÖT fulla drag av min son istället för att vara allmänt trött över att varken han eller jag sovit under natten.
    Håll nu en tumme att det håller i sig och att också jag kan koppla ifrån min oro för allt och sova även jag så småningom!!
    Kram på er!
  2. 1
    Vilken skillnad! Olle somnade ca 20.00 i går kväll, fylld med tillägg som pappan ju gett.
    Klockan 04.30 vaknade han som FÖRST!!!!!!!!!! Och då egentligen bara lite lätt genom att vända sig, han har annars legat på exakt samma plätt -hela natten-.
    När han började snurra lite -kastade- jag mig fram till honom och erbjöd bröstet som vid den här tidpunkten höll på att sprängas.:) Han åt hjärtligt och somnade -omedelbart- om och vaknade strax efter 07.00!!
    Förstår ni vilken skillnad?
    Jag sov dock inte mycket bättre, vaknade av och an för att se om han andades, kontrollerade om jag fått mjölkstockning *asg* och kände det allmänt chockerande att han bara sov och sov.
    -Men- det var ljuvligt på samma gång och när vi vaknade var jag så sugen på gos och jag NJÖT fulla drag av min son istället för att vara allmänt trött över att varken han eller jag sovit under natten.
    Håll nu en tumme att det håller i sig och att också jag kan koppla ifrån min oro för allt och sova även jag så småningom!!
    Kram på er!
  3. Medlem sedan
    May 1999
    #2

    WOW...

    låter helt osannorligt underbart i mina öron. Kanske är läge att testa tillägg :-) OM bara Sturebror ville suga på den där rackarns flaskan.
    Kramis från en tröttis!
  4. 2
    WOW... låter helt osannorligt underbart i mina öron. Kanske är läge att testa tillägg :-) OM bara Sturebror ville suga på den där rackarns flaskan.
    Kramis från en tröttis!
  5. Medlem sedan
    Jan 2003
    #3

    Men så

    härligt! Man blir ju lite sugen på att testa ersättning inför natten här med. Hur mycket drack han innan läggdags?
    Hoppas det håller i sig så att du får sova! Kram!
  6. 3
    Men så härligt! Man blir ju lite sugen på att testa ersättning inför natten här med. Hur mycket drack han innan läggdags?
    Hoppas det håller i sig så att du får sova! Kram!
  7. Medlem sedan
    Dec 2004
    #4

    Härligt!

    Håller alla tummar för att det håller i sig. Gott att lillkillen får ro att sova så länge. Theo vägrar både flaska å napp. Grör tar han bara några skedar tyvärr... Hoppas du får en bra dag å att Clara mår bättre!
    Kram
  8. 4
    Härligt! Håller alla tummar för att det håller i sig. Gott att lillkillen får ro att sova så länge. Theo vägrar både flaska å napp. Grör tar han bara några skedar tyvärr... Hoppas du får en bra dag å att Clara mår bättre!
    Kram
  9. Medlem sedan
    Sep 1999
    #5

    Nu blir jag avis!

    Här är det fortfarande ammning varannan timma under natten. Johan äter gröt nedsköljd med ammning vid 19-tiden och flaska ersättning vid 20-21. Lik förbaskat så börjas det med ammning 2 timmar efter att han somnat och håller på så hela natten. Ja ja det släpper väl för honom också nån gång.

    Grattis vad härlgit för dej, kan du nu slappna av lite så att du får sova så kommer du att hämta in lite ork till sjuklingarna.
  10. 5
    Nu blir jag avis! Här är det fortfarande ammning varannan timma under natten. Johan äter gröt nedsköljd med ammning vid 19-tiden och flaska ersättning vid 20-21. Lik förbaskat så börjas det med ammning 2 timmar efter att han somnat och håller på så hela natten. Ja ja det släpper väl för honom också nån gång.

    Grattis vad härlgit för dej, kan du nu slappna av lite så att du får sova så kommer du att hämta in lite ork till sjuklingarna.
  11. Medlem sedan
    Aug 2002
    #6

    Tänk att han tog flaskan så bra

    redan första gången. Här har vi båda prövat flertal gånger- men amanda förstår inte hur man gör.

    vad har ni för napp?

    GRattis till att det gick så bra.
    Kram
  12. 6
    Tänk att han tog flaskan så bra redan första gången. Här har vi båda prövat flertal gånger- men amanda förstår inte hur man gör.

    vad har ni för napp?

    GRattis till att det gick så bra.
    Kram
  13. samandra
    #7

    grattis

    så underbart skönt för dig, det behöver du!!!

    jag är så glad för er skull.

    kram
  14. 7
    grattis så underbart skönt för dig, det behöver du!!!

    jag är så glad för er skull.

    kram
  15. Medlem sedan
    May 2004
    #8

    Wow!!

    Så härligt!!

    Vilken liten go kille ni har, att han tog flaskan så bra och blev så nöjd och mätt:)

    Du kommer säkert kunna sova bra snart, när du vant dig vid en liten hård-sovande kille;)

    Är jätteglad för er skull!

    Kram!!
  16. 8
    Wow!! Så härligt!!

    Vilken liten go kille ni har, att han tog flaskan så bra och blev så nöjd och mätt:)

    Du kommer säkert kunna sova bra snart, när du vant dig vid en liten hård-sovande kille;)

    Är jätteglad för er skull!

    Kram!!
  17. Medlem sedan
    May 2004
    #9

    fel nick imt.

    .
  18. 9
    fel nick imt. .
  19. Jenny m.Tim & Max
    #10

    Åh, så härligt!!

    Hoppas att han fortsätter sova lika bra!
    Till slut kommer du oxå slappna av och sova HELA natten!!

    Sköt att Olle verkar må mycket bättre nu!

    Sköt om er!

    Kram
  20. 10
    Åh, så härligt!! Hoppas att han fortsätter sova lika bra!
    Till slut kommer du oxå slappna av och sova HELA natten!!

    Sköt att Olle verkar må mycket bättre nu!

    Sköt om er!

    Kram
  21. Medlem sedan
    Dec 2000
    #11

    wow!

    Så härligt! Låter ju jättebra med mer sömn åt hela familjen! Hoppas att det fortsätter och att även du kan sova då!

    Kram vännen!
  22. 11
    wow! Så härligt! Låter ju jättebra med mer sömn åt hela familjen! Hoppas att det fortsätter och att även du kan sova då!

    Kram vännen!
  23. Medlem sedan
    Nov 1999
    #12

    Underbart

    visst är det skönt att kanske få sova något tag. Vi har det ju lika här så jag vet hur det känns. Tyvärr har vi inte lyckats med flaskan än, men tänker göra nytt fösök med välling snart. Sov så gott
  24. 12
    Underbart visst är det skönt att kanske få sova något tag. Vi har det ju lika här så jag vet hur det känns. Tyvärr har vi inte lyckats med flaskan än, men tänker göra nytt fösök med välling snart. Sov så gott

Liknande trådar

  1. Vilken skillnad! :)
    By :.Gardenia.: in forum Singelmingel
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-06-11, 13:18
  2. Vilken skillnad det är
    By anfe in forum _1109 Septemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-06-06, 14:37
  3. Vilken skillnad!
    By Junipingla in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-06-27, 16:09
  4. Vilken skillnad!
    By Ida m Jennie & lillebror in forum _0605 Majbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-05-08, 14:38
  5. Vilken skillnad !
    By jennieLina in forum _0403 Marsbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-03-13, 12:53
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar