Vi får en platta!
Läpp-, käk- och gomspalt
  1. Medlem sedan
    Aug 2002
    #1

    Vi får en platta!

    Efter nästan en månads tragglande med gröt har jag gett upp. Jag vill inte tvinga stackars Ella att äta när hon verkligen inte tycker att det är gott att få upp allt i näsan. Jag ringde tandläkaren, och det var inga problem att få en platta. Men vi väntar nog till nästa operation om den inte drar ut på tiden. Vill undvika att hon ska behöva göra en avgjutning i vaket tillstånd. Hon klarar sig ju på flaskmat än så länge (är fem månader nu). Vi får se, hoppas vi får en operationstid i januari.
  2. 1
    Vi får en platta! Efter nästan en månads tragglande med gröt har jag gett upp. Jag vill inte tvinga stackars Ella att äta när hon verkligen inte tycker att det är gott att få upp allt i näsan. Jag ringde tandläkaren, och det var inga problem att få en platta. Men vi väntar nog till nästa operation om den inte drar ut på tiden. Vill undvika att hon ska behöva göra en avgjutning i vaket tillstånd. Hon klarar sig ju på flaskmat än så länge (är fem månader nu). Vi får se, hoppas vi får en operationstid i januari.
  3. Anna med E
    #2

    Grattis!

    En ytterligare bonus är att det faktiskt kan hjälpa till att dra ihop spalten något. För min E så säger vår tandläkare att det i alla fall hjälpte honom att dra ihop spalten innan operation(som var väldigt bred i gommen)! Vissa tandläkare/läkare tror inte på detta, men det gör vi! Däremot kom det fortfarande upp lite i näsan eftersom det kom \"bakom\".
  4. 2
    Grattis! En ytterligare bonus är att det faktiskt kan hjälpa till att dra ihop spalten något. För min E så säger vår tandläkare att det i alla fall hjälpte honom att dra ihop spalten innan operation(som var väldigt bred i gommen)! Vissa tandläkare/läkare tror inte på detta, men det gör vi! Däremot kom det fortfarande upp lite i näsan eftersom det kom \"bakom\".

Liknande trådar

  1. Platta persikor
    By zelca in forum Mat & dryck
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-06-11, 15:25
  2. En platta.....
    By Ziggy in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-11-09, 10:58
  3. Årets platta
    By Pappa Joe in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-12-29, 13:21
  4. Platta håret
    By MissLilly in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-10-30, 20:43
  5. antal öl på en platta?
    By tjejn in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-10-25, 21:54
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar