Hur och var
Adoption
  1. lillan
    #1

    Hur och var

    kan jag adoptera/läsa om barn med särskilda behov?
    Hur lång tid tar sånt?

    Får man adoptera barn med särskilda behov som ensamstående, förresten?
  2. 1
    Hur och var kan jag adoptera/läsa om barn med särskilda behov?
    Hur lång tid tar sånt?

    Får man adoptera barn med särskilda behov som ensamstående, förresten?
  3. lillan
    #2

    Ingen som har adopterat barn med

    särskilda behov?
    Någon som gjort det som vill berätta?
  4. 2
    Ingen som har adopterat barn med särskilda behov?
    Någon som gjort det som vill berätta?
  5. Medlem sedan
    May 2004
    #3

    Tyvärr!

    Aktiviteten är lite låg här inne. Är det viktigt för dig att få ett snabbt svar tycker jag att du ska ställa din fråga på adoptera.nu istället.

    Lycka till
  6. 3
    Tyvärr! Aktiviteten är lite låg här inne. Är det viktigt för dig att få ett snabbt svar tycker jag att du ska ställa din fråga på adoptera.nu istället.

    Lycka till
  7. Medlem sedan
    Nov 2005
    #4

    Ta kontakt med en adoptionsorganisation

    Då får du bäst svar, mest uppdaterat och så.

    Jag tror nog att man kan adoptera barn med sn som ensamstående. Jag tror dock inte att det går fortare.
  8. 4
    Ta kontakt med en adoptionsorganisation Då får du bäst svar, mest uppdaterat och så.

    Jag tror nog att man kan adoptera barn med sn som ensamstående. Jag tror dock inte att det går fortare.
  9. T ;D
    #5

    SN barn

    Jo man kan adoptera Sn barn som ensamstående. Vet folk som gjort det. Mer aktiva listor finns om du behöver snabbt svar så kan jag rekommendera:
    http://uk.groups.yahoo.com/group/singeladoption
    där kan du få mer ingående svar. På adoptionscentrums hemsida finns också en frågesida.
    Lycka till.
  10. 5
    SN barn Jo man kan adoptera Sn barn som ensamstående. Vet folk som gjort det. Mer aktiva listor finns om du behöver snabbt svar så kan jag rekommendera:
    http://uk.groups.yahoo.com/group/singeladoption
    där kan du få mer ingående svar. På adoptionscentrums hemsida finns också en frågesida.
    Lycka till.
  11. lillan
    #6

    Tyvärr

    går det inte ens att läsa om listan där, får detta till svar när jag går till den URL:

    Sorry, this group is available to members ONLY.
    You are not allowed to access this group.

    Hur blir man medlem när man inte ens kan ansöka om det?
  12. 6
    Tyvärr går det inte ens att läsa om listan där, får detta till svar när jag går till den URL:

    Sorry, this group is available to members ONLY.
    You are not allowed to access this group.

    Hur blir man medlem när man inte ens kan ansöka om det?
  13. Medlem sedan
    Nov 2005
    #7

    Registrera dig på yahoo

    Sen kan du ansöka om medlemskap. Eller så mejlar du listownern som säkert kan hjälpa dig.
  14. 7
    Registrera dig på yahoo Sen kan du ansöka om medlemskap. Eller så mejlar du listownern som säkert kan hjälpa dig.
  15. lillan
    #8

    Går itne

    eftersom den listan verkar vara \"osynlig\" för alla som inte är medlemmar. Jag ÄR medlem på yahoo, får i alla fall inte ens se vart jag kan maila för att gå med, inte heller ansöka om medlemsskap direkt.

    kan du kolla med owner om det ÄR en stängd lista, dvs en där enbart inbjudna kommer in?
  16. 8
    Går itne eftersom den listan verkar vara \"osynlig\" för alla som inte är medlemmar. Jag ÄR medlem på yahoo, får i alla fall inte ens se vart jag kan maila för att gå med, inte heller ansöka om medlemsskap direkt.

    kan du kolla med owner om det ÄR en stängd lista, dvs en där enbart inbjudna kommer in?
  17. Medlem sedan
    Nov 2005
    #9

    Jag känner inte till den listan

    Men man brukar ju kunna ansöka om medlemskap liksom. Prova mejla [email protected], vad då listan hette...

    Det finns ju många listor där man inte kan kolla läget innan man går med, dvs man måste vara medlem för att se arkivet etc. Men ansöka om att gå med ska man ju kunna göra om listan över huvudtaget syns.
  18. 9
    Jag känner inte till den listan Men man brukar ju kunna ansöka om medlemskap liksom. Prova mejla [email protected], vad då listan hette...

    Det finns ju många listor där man inte kan kolla läget innan man går med, dvs man måste vara medlem för att se arkivet etc. Men ansöka om att gå med ska man ju kunna göra om listan över huvudtaget syns.
  19. lillan
    #10

    syns

    gör den ju inte, knappt, det enda som kommer upp är det jag skrev ovan.
    Man brukar kunna läsa hur många medlemmar, adress till owner, minst, sen för resten måste man oftast vara medlem.

    Tack, jag ska testa maila som du skrev, tänkte inte på det.
  20. 10
    syns gör den ju inte, knappt, det enda som kommer upp är det jag skrev ovan.
    Man brukar kunna läsa hur många medlemmar, adress till owner, minst, sen för resten måste man oftast vara medlem.

    Tack, jag ska testa maila som du skrev, tänkte inte på det.
  21. T ;D
    #11

    Listor

    Hejsvejs
    Ja, man måste vara medlem hos Yahoo, fast det var du visst. Sedan skall man ansöka om ”medlemskap” på listan. Då brukar man få göra en presentation av sig själv. Om du inte lyckas ta dig in så hör av dig så skall jag kolla upp med listmoderatorn. Det var så länge sedan jag gick med så jag minns inte på rak arm hur man gjorde.
  22. 11
    Listor Hejsvejs
    Ja, man måste vara medlem hos Yahoo, fast det var du visst. Sedan skall man ansöka om ”medlemskap” på listan. Då brukar man få göra en presentation av sig själv. Om du inte lyckas ta dig in så hör av dig så skall jag kolla upp med listmoderatorn. Det var så länge sedan jag gick med så jag minns inte på rak arm hur man gjorde.
  23. lillan
    #12

    Kommer inte åt nåt

    som hör till listan, försökte maila direkt med några liknande adresser som ovan, men de var fel de med.
    Måste vara en lista för enbart inbjudna, tyvärr. Annars går det att se var man söker om medlemsskap åtminstone osv, fast man inte kan läsa vad som skrivs på listan vilket naturligtvis inte ska kunna göras utan att vara medlem
  24. 12
    Kommer inte åt nåt som hör till listan, försökte maila direkt med några liknande adresser som ovan, men de var fel de med.
    Måste vara en lista för enbart inbjudna, tyvärr. Annars går det att se var man söker om medlemsskap åtminstone osv, fast man inte kan läsa vad som skrivs på listan vilket naturligtvis inte ska kunna göras utan att vara medlem
  25. T ;D
    #13

    Jag har

    mailat listan för att få lite information hur du skall göra. Återkommer när jag fått svar.
  26. 13
    Jag har mailat listan för att få lite information hur du skall göra. Återkommer när jag fått svar.
  27. T ;D
    #14

    Inloggning

    Hej
    Så här står det på första sidan:
    * Sedan skickar du en förfrågan till
    [email protected]

    I din förfrågan skriver du en kort presentation av dig (och din familj), samt var i din adoptionsprocess du befinner. Inom några dagar får du en inbjudan till Singleadoption-listan.

    Hoppas det funkar.
  28. 14
    Inloggning Hej
    Så här står det på första sidan:
    * Sedan skickar du en förfrågan till
    [email protected]

    I din förfrågan skriver du en kort presentation av dig (och din familj), samt var i din adoptionsprocess du befinner. Inom några dagar får du en inbjudan till Singleadoption-listan.

    Hoppas det funkar.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar