En gång räcker...
_0308 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2002
    #1

    En gång räcker...

    Det räcker tydligen med en enda gång… *ler* Vi som tänkte att vi, när det blev klart med mitt jobb och så, skulle börja öva lite för att få till färdigheten ordentligt för att kunna producera en liten mini-Super – hann inte öva så himla länge…

    Är tiiiidigt tiiiiidigt, men kan inte hålla mig utan måste be om era tummar. Testade positivt igår, och imorse, så positivt är det. Men, har ju en historia av att lätt bli gravid, men… Så jag vågar inte jubla riktigt än. Och MVC-tid först 12/1. Men… …glad är jag! Skraj, lite småchockad, illamående..

    Ja, hemskt illamående. Mådde illa i förra veckan, trodde jag fick förklaringen när jag blev magsjuk i helgen (Celia har varit magsjuk x 2 på två veckor..). Fast sen släppte inte illamåendet efteråt. Mår blä, men det är ok ändå. :)

    Men glad är jag, för nu får jag ju vara gravid tillsammans med några av er igen! Josefin och Jessica till exempel – åh så kul!

    Så som sagt, snälla snälla snälla ni håll era tummar för mig, att vi får en till augustibebis… Kram!
  2. 1
    En gång räcker... Det räcker tydligen med en enda gång… *ler* Vi som tänkte att vi, när det blev klart med mitt jobb och så, skulle börja öva lite för att få till färdigheten ordentligt för att kunna producera en liten mini-Super – hann inte öva så himla länge…

    Är tiiiidigt tiiiiidigt, men kan inte hålla mig utan måste be om era tummar. Testade positivt igår, och imorse, så positivt är det. Men, har ju en historia av att lätt bli gravid, men… Så jag vågar inte jubla riktigt än. Och MVC-tid först 12/1. Men… …glad är jag! Skraj, lite småchockad, illamående..

    Ja, hemskt illamående. Mådde illa i förra veckan, trodde jag fick förklaringen när jag blev magsjuk i helgen (Celia har varit magsjuk x 2 på två veckor..). Fast sen släppte inte illamåendet efteråt. Mår blä, men det är ok ändå. :)

    Men glad är jag, för nu får jag ju vara gravid tillsammans med några av er igen! Josefin och Jessica till exempel – åh så kul!

    Så som sagt, snälla snälla snälla ni håll era tummar för mig, att vi får en till augustibebis… Kram!
  3. Medlem sedan
    Feb 2003
    #2

    Men åh,

    jättegrattiskramar från oss!!! Vad spännande och jag ska verkligen hålla mina tummar att allt går som tåget den här gången!
    Kram
  4. 2
    Men åh, jättegrattiskramar från oss!!! Vad spännande och jag ska verkligen hålla mina tummar att allt går som tåget den här gången!
    Kram
  5. Medlem sedan
    May 2000
    #3

    Skojigt...

    Självklart håller jag alla tummar. Det är ju så att man är fertilare vissa månader så ni övade ju på rätt tidpunkt.
    Stort grattis från oss och många lycka till.
    Kram
    Benita m Jordan 011011 & Nike 030806
  6. 3
    Skojigt... Självklart håller jag alla tummar. Det är ju så att man är fertilare vissa månader så ni övade ju på rätt tidpunkt.
    Stort grattis från oss och många lycka till.
    Kram
    Benita m Jordan 011011 & Nike 030806
  7. Medlem sedan
    Dec 2002
    #4

    Grattis!!!!! :)

    Vi har också haft en riktig tur när det gäller att bli gravida, man vågar ju inte säja det till folk...
    ;)

    men som sagt - en gång är fullt tillräckligt!
    (nu sist texvar jag utan spiralen i 10!! dagar innan vi blev gravida!!)
  8. 4
    Grattis!!!!! :) Vi har också haft en riktig tur när det gäller att bli gravida, man vågar ju inte säja det till folk...
    ;)

    men som sagt - en gång är fullt tillräckligt!
    (nu sist texvar jag utan spiralen i 10!! dagar innan vi blev gravida!!)
  9. Medlem sedan
    Dec 2002
    #5

    Grattis!

    Jag har ju också två augustibarn. Tror absolut att man har en viss period per år när man lättare blir gravid. Jag fick ju ett missfall innan Oliver och även den bebisen skulle blivit född samma tid på året.
    Håller tummarna hårt för att det ska gå vägen!
    Kram
  10. 5
    Grattis! Jag har ju också två augustibarn. Tror absolut att man har en viss period per år när man lättare blir gravid. Jag fick ju ett missfall innan Oliver och även den bebisen skulle blivit född samma tid på året.
    Håller tummarna hårt för att det ska gå vägen!
    Kram
  11. Medlem sedan
    Oct 2002
    #6

    Grattis!!

    Då skickar jag över mina \"vara gravid\"-baciller till dig då, eftersom jag verkligen inte behöver dem mer - och hoppas på att några kilon följer med dem!

    Jag har ju haft turen att bli gravid snabbt två gånger - och båda gångerna har gått bra... så de där bacillerna måste ju bara funka för dig också!
  12. 6
    Grattis!! Då skickar jag över mina \"vara gravid\"-baciller till dig då, eftersom jag verkligen inte behöver dem mer - och hoppas på att några kilon följer med dem!

    Jag har ju haft turen att bli gravid snabbt två gånger - och båda gångerna har gått bra... så de där bacillerna måste ju bara funka för dig också!
  13. Medlem sedan
    Oct 2002
    #7

    ÅHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH

    va skoj, roligt! Klart vi håller våra tummar för lilla mini-super!

    GRATTIS!
  14. 7
    ÅHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH va skoj, roligt! Klart vi håller våra tummar för lilla mini-super!

    GRATTIS!
  15. Medlem sedan
    Dec 2002
    #8

    Grattis!!

    Kul! Man vet aldrig vad som händer när man övar lite....
  16. 8
    Grattis!! Kul! Man vet aldrig vad som händer när man övar lite....
  17. Medlem sedan
    Dec 2003
    #9

    IIIIHHHH *gråter av glädje* :)

    Oh vad kul STORT varmt grattis till er alla!

    Tummar i massor kommer.

    F-n vad kul!!! :)

    kram
  18. 9
    IIIIHHHH *gråter av glädje* :) Oh vad kul STORT varmt grattis till er alla!

    Tummar i massor kommer.

    F-n vad kul!!! :)

    kram
  19. Medlem sedan
    Aug 2001
    #10

    Åh, Grattis!

    Vad kul - och vad lustigt att jag just i morse tänkte på att undrar när vi får läsa om positivt test från dig! Håller självklart mina tummar!
  20. 10
    Åh, Grattis! Vad kul - och vad lustigt att jag just i morse tänkte på att undrar när vi får läsa om positivt test från dig! Håller självklart mina tummar!
  21. Medlem sedan
    Feb 2003
    #11

    Grattis

    Nu håller jag alla tummar jag har att allt ska gå bra
  22. 11
    Grattis Nu håller jag alla tummar jag har att allt ska gå bra
  23. Medlem sedan
    Feb 2003
    #12

    Men grattis!

    Vad kul att det \"tog\" på en gång! Håller tummarna för att det blir en augustian till!

    Kram C
  24. 12
    Men grattis! Vad kul att det \"tog\" på en gång! Håller tummarna för att det blir en augustian till!

    Kram C
  25. Medlem sedan
    Dec 2002
    #13

    GRATTIS!! :0)

    Va kul me augustibebbe! :0)
    Håller tummar o tår att allt går vägen!

    Nu ÄR det väl bara jag kvar!!? He he!
    kanske man ska försöka nästa år nån gång då!? ;0)

    Kramizar Kicki
  26. 13
    GRATTIS!! :0) Va kul me augustibebbe! :0)
    Håller tummar o tår att allt går vägen!

    Nu ÄR det väl bara jag kvar!!? He he!
    kanske man ska försöka nästa år nån gång då!? ;0)

    Kramizar Kicki
  27. Medlem sedan
    Dec 2002
    #14

    Iiiiih!!!

    Men vad underbart! Åh, vad roligt och superduperunderbart! :-D

    Jag har just börjat må illa. När jag väntade Frida så längtade jag så efter att få må lite illa eller känna något, vad som helst i början, men sammanlagt blev det bara tre eftermiddagar den graviditeten, så det var ju inte så farligt. ;)
    Nu har jag mått illa dygnet runt ett tag. Vaknar till och med på natten av att jag känner mig sjösjuk. Inte så kul, men samtidigt lite skönt på något konstigt sätt, typ att man känner att man är gravid i alla fall.

    Men guuud vad glad jag blir!! Wow!!

    (Jag är Devilyn i juli-gruppen om du kikar in där.)
  28. 14
    Iiiiih!!! Men vad underbart! Åh, vad roligt och superduperunderbart! :-D

    Jag har just börjat må illa. När jag väntade Frida så längtade jag så efter att få må lite illa eller känna något, vad som helst i början, men sammanlagt blev det bara tre eftermiddagar den graviditeten, så det var ju inte så farligt. ;)
    Nu har jag mått illa dygnet runt ett tag. Vaknar till och med på natten av att jag känner mig sjösjuk. Inte så kul, men samtidigt lite skönt på något konstigt sätt, typ att man känner att man är gravid i alla fall.

    Men guuud vad glad jag blir!! Wow!!

    (Jag är Devilyn i juli-gruppen om du kikar in där.)
  29. Medlem sedan
    Sep 2003
    #15

    Grattis!

    Håller tummarna för att det ska gå bra :o)!
  30. 15
    Grattis! Håller tummarna för att det ska gå bra :o)!
  31. Medlem sedan
    May 2005
    #16

    Stort grattis!

    Håller tummarna för att allt går bra!
  32. 16
    Stort grattis! Håller tummarna för att allt går bra!
  33. Medlem sedan
    Dec 2002
    #17

    Oj, va skoj :)

    Jättegrattis!!

    Håller alla tummar och tår :)

    Kramar!
  34. 17
    Oj, va skoj :) Jättegrattis!!

    Håller alla tummar och tår :)

    Kramar!
  35. Medlem sedan
    Jan 2003
    #18

    Det visste jag!

    Huj vad kusligt.....tänkte slänga in ett inkägg i går kväll å fråga dej om det var något på g! Du dök upp i mina tankar å jag visste att Tessie ska oxå ha en till bebbi! =))
    Grattiskramar i massor! Själv är jag nog sjuk i huvet för jag har börjat drömma om 3;an, sååååå söta tjejkläder överallt ju! =))
  36. 18
    Det visste jag! Huj vad kusligt.....tänkte slänga in ett inkägg i går kväll å fråga dej om det var något på g! Du dök upp i mina tankar å jag visste att Tessie ska oxå ha en till bebbi! =))
    Grattiskramar i massor! Själv är jag nog sjuk i huvet för jag har börjat drömma om 3;an, sååååå söta tjejkläder överallt ju! =))
  37. Humlan & Elias
    #19

    Så då har du gjort det två ggr nu då??!!

    Så roligt Tessie! Fast jag blir ju inte jätteöverraskad. Har också tänkt det senaste när jag loggat in, att undra om Tessie skrivit nåt om att hon är gravid nu.

    Jätte, jätteroligt och stora famnen från mig!
  38. 19
    Så då har du gjort det två ggr nu då??!! Så roligt Tessie! Fast jag blir ju inte jätteöverraskad. Har också tänkt det senaste när jag loggat in, att undra om Tessie skrivit nåt om att hon är gravid nu.

    Jätte, jätteroligt och stora famnen från mig!
  39. Ella m J-03 + bf15/2
    #20

    Grattis

    å håller tummarna att allt går vägen. Själv har ca 2 månader kvar till min augusti prins blir storebror.
    Kram
  40. 20
    Grattis å håller tummarna att allt går vägen. Själv har ca 2 månader kvar till min augusti prins blir storebror.
    Kram
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Varför drabbas vissa gång på gång?
    By Nyponrosen in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-10-02, 21:07
  2. Blir utslängd gång på gång
    By SessanP in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-03-06, 22:00
  3. Räcker det med en gång?
    By Blåklockan in forum Försöker bli med barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-10-08, 10:30
  4. Räcker det att smaka en gång?
    By -Maria N- in forum Ordet är fritt
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2007-02-18, 22:40
  5. En gång är ingen gång, två gånger är ...
    By masrut in forum _0502 Februaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-11-05, 00:03
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar