RHWH namnspekulerar (igen)
_0410 Oktoberbarn
  1. RHWH m R -04 o v.29
    #1

    RHWH namnspekulerar (igen)

    Reidar och Vilgot. Det är helt klart. Men om det blir en lillasyster då?

    Vilma var ju som klart men igår kom vi på Ester. Slog upp det på svenskanamn och vad betyder det om inte- stjärna! Blev ju inte mindre sugen på namnet av den anledningen...

    Vad säger ni?

    Reidar och Vilma?
    eller
    Reidar och Ester?

    Skulle vara kul att höra era åsikter...

    KRAM
  2. 1
    RHWH namnspekulerar (igen) Reidar och Vilgot. Det är helt klart. Men om det blir en lillasyster då?

    Vilma var ju som klart men igår kom vi på Ester. Slog upp det på svenskanamn och vad betyder det om inte- stjärna! Blev ju inte mindre sugen på namnet av den anledningen...

    Vad säger ni?

    Reidar och Vilma?
    eller
    Reidar och Ester?

    Skulle vara kul att höra era åsikter...

    KRAM
  3. Medlem sedan
    May 2000
    #2

    Annisan tycker till

    jag röstar på Ester, det är ett ovanligt namn, liksom Reidar. Vilma heter var och varannan liten flicka nu för tiden.

    Så om ni vill ha ett orginellt namn som inte ligger på top 20-listan så skall ni välja Ester.
  4. 2
    Annisan tycker till jag röstar på Ester, det är ett ovanligt namn, liksom Reidar. Vilma heter var och varannan liten flicka nu för tiden.

    Så om ni vill ha ett orginellt namn som inte ligger på top 20-listan så skall ni välja Ester.
  5. Mia m.tre
    #3

    Jag tycker

    Reidar och Vilma
    Därför att Vilma är finare än Ester,
    och Reidar och Vilma låter mjukare tillsammans än Reidar och Ester
    Lite som \"Östen med resten\" jag vet inte varför det ploppade upp! det låter mer som en ramsa tillsammans eller om det sägs snabbt låter det som ett företagsnamn eller nåt.
    Det låter ju hemskt sagt av mig!!
    Men det är inte meningen så,inte att klanka ner på ett namn i sig utan bara vad som kom på mig med just den där namnkombinationen,hoppas du förstår vad jag menar.
    Ester är säkert ett fint namn men för mig ser jag bara en elak tant med svarta glasögonbågar ala 60-tal som stirrar surt på mig...(jobbminnen) därför kan jag inte utvärdera det namnet när en bild fastnat liksom...
    Vilma däremot.....så himla fint och rart namn.
  6. 3
    Jag tycker Reidar och Vilma
    Därför att Vilma är finare än Ester,
    och Reidar och Vilma låter mjukare tillsammans än Reidar och Ester
    Lite som \"Östen med resten\" jag vet inte varför det ploppade upp! det låter mer som en ramsa tillsammans eller om det sägs snabbt låter det som ett företagsnamn eller nåt.
    Det låter ju hemskt sagt av mig!!
    Men det är inte meningen så,inte att klanka ner på ett namn i sig utan bara vad som kom på mig med just den där namnkombinationen,hoppas du förstår vad jag menar.
    Ester är säkert ett fint namn men för mig ser jag bara en elak tant med svarta glasögonbågar ala 60-tal som stirrar surt på mig...(jobbminnen) därför kan jag inte utvärdera det namnet när en bild fastnat liksom...
    Vilma däremot.....så himla fint och rart namn.
  7. RHWH m R -04 o v.29
    #4

    Tack,

    så tänker vi också. Fast jag tycker ju Vilma är så fint också! Blir svårt att bestämma. Tack för din \"röst\".

    Kram
  8. 4
    Tack, så tänker vi också. Fast jag tycker ju Vilma är så fint också! Blir svårt att bestämma. Tack för din \"röst\".

    Kram
  9. RHWH m R -04 o v.29
    #5

    Förstår

    precis hur du menar och jag tycker det är jättebra att få höra precis vad du tycker! Jag vet hur det är när en bild etsat sig fast av någon gammal surkärring eller dylikt. Då är det svårt att kunna tänka sig en liten tjej med det namnet...

    Ja, det blir svårt det här. Men hursomhelst lär man ju se då hon kommer ut om hon är Vilma eller Ester. Fast det kanske är lille Vilgot som busar där inne?

    Tack för din \"röst\" Mia!

    Kram
  10. 5
    Förstår precis hur du menar och jag tycker det är jättebra att få höra precis vad du tycker! Jag vet hur det är när en bild etsat sig fast av någon gammal surkärring eller dylikt. Då är det svårt att kunna tänka sig en liten tjej med det namnet...

    Ja, det blir svårt det här. Men hursomhelst lär man ju se då hon kommer ut om hon är Vilma eller Ester. Fast det kanske är lille Vilgot som busar där inne?

    Tack för din \"röst\" Mia!

    Kram
  11. Gabbi med grynen
    #6

    Svårt!

    Jag har sommarjobbat i många år med en tant Ester (som då var 70 år) så det är henne jag ser när jag hör namnet. Det är ett coolt och eget namn med mycket ruter i.
    Vilma är sötare och vanligare men vackert i sin enkelhet.
    Ester tänker jag mig mörk och Vilma blond.
    Ni kanske får se vid ankomsten helt enkelt?
    Vi hade tänkt att Alva skulle heta Edith när hon föddes, men så var hon så liten och allvarlig och när hon låg på neoavdelningen kändes Edith helt fel. Hon blev Alva där och det var tur för hon är väldigt alvlik. :)
    Förresten när jag sätter ihop syskonnamnen tycker jag nog Vilma låter bättre med Reidar.
  12. 6
    Svårt! Jag har sommarjobbat i många år med en tant Ester (som då var 70 år) så det är henne jag ser när jag hör namnet. Det är ett coolt och eget namn med mycket ruter i.
    Vilma är sötare och vanligare men vackert i sin enkelhet.
    Ester tänker jag mig mörk och Vilma blond.
    Ni kanske får se vid ankomsten helt enkelt?
    Vi hade tänkt att Alva skulle heta Edith när hon föddes, men så var hon så liten och allvarlig och när hon låg på neoavdelningen kändes Edith helt fel. Hon blev Alva där och det var tur för hon är väldigt alvlik. :)
    Förresten när jag sätter ihop syskonnamnen tycker jag nog Vilma låter bättre med Reidar.
  13. Medlem sedan
    May 1999
    #7

    Ärligt så...

    är varken Vilgot eller Ester min stil på namn alls. Vilma är fint men lite för vanligt för min smak eg, det är snyggare om man stavar Wilma. Antar att du inte gillar när syskons namn har samma begynnelsebokstav annars hade jag sagt Reuben eller Ramona! Stella betyder också stjärna och är då mycket finare än Ester om jag får säga mitt! Ett pojknamn som inte börjar på R då...Emrick gillar jag och det passar bra med Reidar, det är inte vanligt men ändå ett namn de flesta hört någongång.
  14. 7
    Ärligt så... är varken Vilgot eller Ester min stil på namn alls. Vilma är fint men lite för vanligt för min smak eg, det är snyggare om man stavar Wilma. Antar att du inte gillar när syskons namn har samma begynnelsebokstav annars hade jag sagt Reuben eller Ramona! Stella betyder också stjärna och är då mycket finare än Ester om jag får säga mitt! Ett pojknamn som inte börjar på R då...Emrick gillar jag och det passar bra med Reidar, det är inte vanligt men ändå ett namn de flesta hört någongång.
  15. Mia m.tre
    #8

    Baah...

    Menar du det!?
    Jag mådde så dåligt efteråt över mitt svar att jag raskt stökade undan barnens mellis för att knappa in mig här och be om ursäkt.
    Kändes så onödigt att svara så ärligt.
    Östen med resten...hur dum får man bli???

    Å andra sidan ville du ju ha svar och det är ju skönt när man kan säga som man tycker utan att bli sura på varandra,det värsta jag vet är att såra någon över ngt plumpt man sagt.
    Men det blir ju överdrivet att alltid kramas och tycka exakt lika om allt också...
    Skönt att du tog det bra.
  16. 8
    Baah... Menar du det!?
    Jag mådde så dåligt efteråt över mitt svar att jag raskt stökade undan barnens mellis för att knappa in mig här och be om ursäkt.
    Kändes så onödigt att svara så ärligt.
    Östen med resten...hur dum får man bli???

    Å andra sidan ville du ju ha svar och det är ju skönt när man kan säga som man tycker utan att bli sura på varandra,det värsta jag vet är att såra någon över ngt plumpt man sagt.
    Men det blir ju överdrivet att alltid kramas och tycka exakt lika om allt också...
    Skönt att du tog det bra.
  17. Medlem sedan
    Oct 2001
    #9

    Helt klart Ester!

    Vilma är så vanligt att det känns tråkigt även om jag tyckr att det är fint. Inte alls samma stil som Reidar! Estrid är fint också!
  18. 9
    Helt klart Ester! Vilma är så vanligt att det känns tråkigt även om jag tyckr att det är fint. Inte alls samma stil som Reidar! Estrid är fint också!
  19. Jessica m. Carolina
    #10

    Jag röstar...

    nog också på Ester. Vilma känns för vanligt. Såg att Sanna föreslog Estrid, så jag föreslår Astrid. Det är gulligt, och liksom Ester är det ju ovanligt på små barn. Reidar och Astrid...jättegulligt :)

    kul med namn ;)

    kram kram

    ...hmm...gud va skumt...datorn krånglar...kan inte skriva ut hela min signatur.

    //Jessica m. Rebecca -02 & Carolina -04 ska det stå!
  20. 10
    Jag röstar... nog också på Ester. Vilma känns för vanligt. Såg att Sanna föreslog Estrid, så jag föreslår Astrid. Det är gulligt, och liksom Ester är det ju ovanligt på små barn. Reidar och Astrid...jättegulligt :)

    kul med namn ;)

    kram kram

    ...hmm...gud va skumt...datorn krånglar...kan inte skriva ut hela min signatur.

    //Jessica m. Rebecca -02 & Carolina -04 ska det stå!
  21. Medlem sedan
    Jun 2004
    #11

    Esther!

    Eller som Sanna föreslog, Estrid! Jättefint!

    Men Vilma är fint och gillar ni det så ta det fast det är så \"populärt\" just nu. Ni lär väl se vad det är för nån filur som tittar ut sen, vad som passar och så.

    Lycka till... :-)
  22. 11
    Esther! Eller som Sanna föreslog, Estrid! Jättefint!

    Men Vilma är fint och gillar ni det så ta det fast det är så \"populärt\" just nu. Ni lär väl se vad det är för nån filur som tittar ut sen, vad som passar och så.

    Lycka till... :-)
  23. RHWH m R -04 o v.29
    #12

    Man kan ju inte

    alltid bara hålla med varandra. Alla är vi olika. Jag frågar ju för att jag vill veta alla åsikter ju. Tycker det är jättebra med ärliga svar!
  24. 12
    Man kan ju inte alltid bara hålla med varandra. Alla är vi olika. Jag frågar ju för att jag vill veta alla åsikter ju. Tycker det är jättebra med ärliga svar!
  25. RHWH m R -04 o v.29
    #13

    Tack för din åsikt!

    Har Alva legat på neo? Det måste jag ha missat på nåt sätt... Är hon född för tidigt?

    Alva är ett jättevackert namn som jag mycket väl skulle kunna tänka mig men vi har ett kompispar med en dotter som heter just det namnet så det kan bli lite knepigt av den anledningen.

  26. 13
    Tack för din åsikt! Har Alva legat på neo? Det måste jag ha missat på nåt sätt... Är hon född för tidigt?

    Alva är ett jättevackert namn som jag mycket väl skulle kunna tänka mig men vi har ett kompispar med en dotter som heter just det namnet så det kan bli lite knepigt av den anledningen.

  27. RHWH m R -04 o v.29
    #14

    Jo, Stella...

    är jättefint men redan upptaget i släkten. Reuben är charmigt tycker jag! men inte Ramona...
    Emrick är också rätt snyggt men här blir det en Vilgot om det blir en lillebror. Det har vart spikat så länge! Tack för dina åsikter och förslag!
  28. 14
    Jo, Stella... är jättefint men redan upptaget i släkten. Reuben är charmigt tycker jag! men inte Ramona...
    Emrick är också rätt snyggt men här blir det en Vilgot om det blir en lillebror. Det har vart spikat så länge! Tack för dina åsikter och förslag!
  29. RHWH m R -04 o v.29
    #15

    Tackar!

    Estrid...jo...det är fint. Men då kommer maken tycka att det är lika bra med Astrid, ett namn han alltid gillat.
  30. 15
    Tackar! Estrid...jo...det är fint. Men då kommer maken tycka att det är lika bra med Astrid, ett namn han alltid gillat.
  31. RHWH m R -04 o v.29
    #16

    Jo, Astrid

    har vi vart inne på...eller maken iaf. Nu fick jag nåt att tänka på. Astrid, det är ju fint ju! Tack för förslaget!
  32. 16
    Jo, Astrid har vi vart inne på...eller maken iaf. Nu fick jag nåt att tänka på. Astrid, det är ju fint ju! Tack för förslaget!
  33. RHWH m R -04 o v.29
    #17

    Förresten så

    ang din signatur så har det ju blivit så att man inte längre kan skriva så lång signatur som man själv vill ha. Förstår inte varför. Har fått korta ner min också för att rymma den.
  34. 17
    Förresten så ang din signatur så har det ju blivit så att man inte längre kan skriva så lång signatur som man själv vill ha. Förstår inte varför. Har fått korta ner min också för att rymma den.
  35. RHWH m R -04 o v.29
    #18

    Tack Jonna!

    Jo, hur som helst lär det ju lösa sig när hon tittat ut. Om det inte blir en han förstås för då är han redan döpt :)
  36. 18
    Tack Jonna! Jo, hur som helst lär det ju lösa sig när hon tittat ut. Om det inte blir en han förstås för då är han redan döpt :)
  37. Gabbi med grynen
    #19

    Hallå!

    Nej hon är inte född för tidigt, men hon var tillväxthämmad och vägde 2400 fullgången. Så vi låg på Neo i 8 dagar tills hon orkade äta och så.
    Alva är ju ett jättevanligt namn, men det visste vi inte när vi kom på det. Inte förrän när hon blev några månader och man började uppmärksamma hur många det var som hette det. Så kan det bli :).
  38. 19
    Hallå! Nej hon är inte född för tidigt, men hon var tillväxthämmad och vägde 2400 fullgången. Så vi låg på Neo i 8 dagar tills hon orkade äta och så.
    Alva är ju ett jättevanligt namn, men det visste vi inte när vi kom på det. Inte förrän när hon blev några månader och man började uppmärksamma hur många det var som hette det. Så kan det bli :).
  39. RHWH m R -04 o v.29
    #20

    Aha

    jag kom just på att jag tror jag hört det förut nu när du säger det.
    Ja, Alva är ju ett vanligt namn fast eg ska man inte alls bry sig om sådant utan ta ett namn man tycker om och som passar barnet. Alva är verkligen fint om än vanligt.
    Kram
  40. 20
    Aha jag kom just på att jag tror jag hört det förut nu när du säger det.
    Ja, Alva är ju ett vanligt namn fast eg ska man inte alls bry sig om sådant utan ta ett namn man tycker om och som passar barnet. Alva är verkligen fint om än vanligt.
    Kram

Liknande trådar

  1. RHWH här igen
    By RHWH in forum _0410 Oktoberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-01-22, 18:40
  2. RHWH namnspekulerar vidare...
    By RHWH in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2005-12-30, 12:21
  3. RHWH namnspekulerar vidare...
    By RHWH in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-12-30, 11:31
  4. RHWH namnspekulerar igen...
    By RHWH in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-12-21, 18:31
  5. RHWH namnspekulerar...
    By RHWH m R -04 o v.29 in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2005-12-07, 21:59
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar