Vill bara berätta en sak
Änglabarn
  1. Anna m.2+Hanna 25/5
    #1

    Vill bara berätta en sak

    Hej alla! Det var längesen jag var här nu. Ni vet, livet utan våra små går upp och ner. Just nu är min medelnivå ganska låg. Ja, ni vet ju hur det är.

    Häromdagen hände nåt så konstigt. Vi hade börjat plocka fram lite julsaker och sånt, mitt på köksbordet stod min stora flickas änglaspel, än så länge utan ljus. Jag skulle ta en kopp kaffe och var på väg att tända vårt \"Hanna-ljus\". Ett ljus vi har i köksfönstret och alltid tänder när vi är där. \"Lilla gumman, jag saknar dig så\" tänkte jag och tände ljuset i fönstret.

    Då började änglaspelet snurra och spela. Utan ljus. Mitt på bordet.
    Jag trodde att jag var en ganska \"logisk\" människa, Tror nog inte på \"övernaturliga\" saker, synska människor och sånt. Men jag kan verkligen inte förklara detta. Tänkte först att det är nog jag som råkat putta till det eller värmen från elementet, men det stod ju mitt på bordet.

    Jag satte mig ner och änglaspelet spelade en lång stund. Mina tårar rann och det kändes verkligen som att min lilla Hanna ville säga mig något, att hon alltid finns med mig. En så stark känsla av hennes närvaro.
    Efter kanske fem minuter eller så kom min man hem. När han kom in i köket stannade änglaspelet.

    Jag vet inte vad jag ska tro, eller varför jag egentligen berättar detta för er. Ville väl bara berätta det. Visst är det underligt.

    Många kramar till er alla, och tack för att ni finns därute när man behöver en \"ventil\".
  2. 1
    Vill bara berätta en sak Hej alla! Det var längesen jag var här nu. Ni vet, livet utan våra små går upp och ner. Just nu är min medelnivå ganska låg. Ja, ni vet ju hur det är.

    Häromdagen hände nåt så konstigt. Vi hade börjat plocka fram lite julsaker och sånt, mitt på köksbordet stod min stora flickas änglaspel, än så länge utan ljus. Jag skulle ta en kopp kaffe och var på väg att tända vårt \"Hanna-ljus\". Ett ljus vi har i köksfönstret och alltid tänder när vi är där. \"Lilla gumman, jag saknar dig så\" tänkte jag och tände ljuset i fönstret.

    Då började änglaspelet snurra och spela. Utan ljus. Mitt på bordet.
    Jag trodde att jag var en ganska \"logisk\" människa, Tror nog inte på \"övernaturliga\" saker, synska människor och sånt. Men jag kan verkligen inte förklara detta. Tänkte först att det är nog jag som råkat putta till det eller värmen från elementet, men det stod ju mitt på bordet.

    Jag satte mig ner och änglaspelet spelade en lång stund. Mina tårar rann och det kändes verkligen som att min lilla Hanna ville säga mig något, att hon alltid finns med mig. En så stark känsla av hennes närvaro.
    Efter kanske fem minuter eller så kom min man hem. När han kom in i köket stannade änglaspelet.

    Jag vet inte vad jag ska tro, eller varför jag egentligen berättar detta för er. Ville väl bara berätta det. Visst är det underligt.

    Många kramar till er alla, och tack för att ni finns därute när man behöver en \"ventil\".
  3. ulrika
    #2

    Jag tror

    vi får små hälsningar från våra små där på andra sidan. De vill säga att de mår och har det bra och tittar till oss då och då.
  4. 2
    Jag tror vi får små hälsningar från våra små där på andra sidan. De vill säga att de mår och har det bra och tittar till oss då och då.
  5. Medlem sedan
    May 2003
    #3

    OJ?

    Vad ska man tro? Jag är själv väldigt krass och mycket jordnära. Har ingen tro på övernaturliga saker heller, men visst händer det saker som man inte förstår. Hela tiden! Visst vore det fantastiskt om det vore ett tecken från en annan sida?! I vilket fall som helst kan INGEN säga att det INTE var det! Jag skulle nog njuta av tanken en stund och landa när jag kände för det! Ge dig själv den gåvan. Bara TANKEN på att det kanske, kanske ändå finns en himmel - är så fantastisk att man inte får glömma den goda kraften i den. Kramar om dig!
  6. 3
    OJ? Vad ska man tro? Jag är själv väldigt krass och mycket jordnära. Har ingen tro på övernaturliga saker heller, men visst händer det saker som man inte förstår. Hela tiden! Visst vore det fantastiskt om det vore ett tecken från en annan sida?! I vilket fall som helst kan INGEN säga att det INTE var det! Jag skulle nog njuta av tanken en stund och landa när jag kände för det! Ge dig själv den gåvan. Bara TANKEN på att det kanske, kanske ändå finns en himmel - är så fantastisk att man inte får glömma den goda kraften i den. Kramar om dig!
  7. Malin m ängeln Hanna
    #4

    hej

    kanske var det en hälsning från din ängel, ett sätt att visa sig för dig. Det var ju henne du tänkte på just då. Man vet ju inte vad man ska tro, men nog vill man att det ska finnas en andra sida, inte tror jag att allt bara tar slut en dag. Se det som ett mirakel eller en hälsning. Kram från mig!







  8. 4
    hej kanske var det en hälsning från din ängel, ett sätt att visa sig för dig. Det var ju henne du tänkte på just då. Man vet ju inte vad man ska tro, men nog vill man att det ska finnas en andra sida, inte tror jag att allt bara tar slut en dag. Se det som ett mirakel eller en hälsning. Kram från mig!







  9. Medlem sedan
    Sep 2005
    #5

    Hej!

    Jag tror absolut att det var en hälsning från din dotter. Jag är en sån där som tror på att våra nära och kära finns runt omkring oss som andar. Har själv pratat med min morfar och farmor bl.a. Jag brukar också få påhälsning från min dotter när jag mår som dåligast. Det får mig att må bättre i min saknad efter henne. Kram.
  10. 5
    Hej! Jag tror absolut att det var en hälsning från din dotter. Jag är en sån där som tror på att våra nära och kära finns runt omkring oss som andar. Har själv pratat med min morfar och farmor bl.a. Jag brukar också få påhälsning från min dotter när jag mår som dåligast. Det får mig att må bättre i min saknad efter henne. Kram.
  11. Anna m.2+Hanna
    #6

    Ja

    så sa min barnmorska också. Att vi kommer att få se små solglimtar från Hanna ibland. Detta kanske var en sån...?
  12. 6
    Ja så sa min barnmorska också. Att vi kommer att få se små solglimtar från Hanna ibland. Detta kanske var en sån...?
  13. Anna m.2+Hanna
    #7

    Tack

    för kramen!
    Ibland tänker jag som så att det där med att tro på övernaturliga saker kanske ligger hos en själv. Jag menar att om man är öppen för att se/känna saker så kanske man lättare gör det.
    Tex min man, hans mamma och ena bror kan hitta vatten med slagruta, du vet en sån där pinne som böjer sig om man går där det finns vatten. Jag är väldigt skeptisk till att det funkar och kan heller inte. Min man är övertygad om att det funkar och han lyckas (och jag tror inte han fuskar;-)
    Detta är kanske lite samma sak...svamligt kanske men jag bara funderar lite :-)

    Kram tillbaka!
  14. 7
    Tack för kramen!
    Ibland tänker jag som så att det där med att tro på övernaturliga saker kanske ligger hos en själv. Jag menar att om man är öppen för att se/känna saker så kanske man lättare gör det.
    Tex min man, hans mamma och ena bror kan hitta vatten med slagruta, du vet en sån där pinne som böjer sig om man går där det finns vatten. Jag är väldigt skeptisk till att det funkar och kan heller inte. Min man är övertygad om att det funkar och han lyckas (och jag tror inte han fuskar;-)
    Detta är kanske lite samma sak...svamligt kanske men jag bara funderar lite :-)

    Kram tillbaka!
  15. Anna m.2+Hanna
    #8

    Hej

    Har du också en Hanna-ängel? Sååå fint namn!

    Ja, jag ska inte försöka förklara det logiskt. Det var något mer, liksom. Konstigt, men rätt härligt!
  16. 8
    Hej Har du också en Hanna-ängel? Sååå fint namn!

    Ja, jag ska inte försöka förklara det logiskt. Det var något mer, liksom. Konstigt, men rätt härligt!
  17. Anna m.2+Hanna
    #9

    Javisst

    det var ju så att mina tårar bara rann och rann, men det kändes liksom bättre efteråt. Tryggt på nåt vis, som att hon ville säga att hon har det bra.

    Får jag fråga hur din dotter \"hälsar på\" hos dig? Svara bara om du vill, men jag blev lite nyfiken. Är det bara som en känsla att hon är där?

    Kram till dig!
  18. 9
    Javisst det var ju så att mina tårar bara rann och rann, men det kändes liksom bättre efteråt. Tryggt på nåt vis, som att hon ville säga att hon har det bra.

    Får jag fråga hur din dotter \"hälsar på\" hos dig? Svara bara om du vill, men jag blev lite nyfiken. Är det bara som en känsla att hon är där?

    Kram till dig!
  19. Medlem sedan
    Sep 2005
    #10

    En känsla

    Och små tecken ungefär som du fick. T.ex en dag när jag stod ute och tårarana bara rann för att det gjorde så ont. Då kom det en flock med kajor, jag sa högt: om du är här Ida visa det genom att flocken flyger över mig, flocken flög bortåt och jag grät ännu mer. Helt plötsligt vänder hela flocken, flyger över mig och sen bryter sig en mindre flock ur och bildar ett hjärta. Då blev jag varm om hjärtat.
  20. 10
    En känsla Och små tecken ungefär som du fick. T.ex en dag när jag stod ute och tårarana bara rann för att det gjorde så ont. Då kom det en flock med kajor, jag sa högt: om du är här Ida visa det genom att flocken flyger över mig, flocken flög bortåt och jag grät ännu mer. Helt plötsligt vänder hela flocken, flyger över mig och sen bryter sig en mindre flock ur och bildar ett hjärta. Då blev jag varm om hjärtat.
  21. Medlem sedan
    Sep 2003
    #11

    Jag

    tror starkt på att det var din flicka som busade, som ville visa till mamma att hon är där hos dig, nära dig. Jag tror på sådant, jag måste göra det för jag har i hela mitt liv haft så mycket kontakt med sådant att jag kan inget annat än tro på det. Tro på andra sidan. Vi får ofta besök av Tim, dock mycket mer förut än nu. Min systers nästan fem åriga son dog för en och en halv månad sedan och han har besökt mig också. Jag kunde beskriva hans kläder i minsta detalj och min syster sa att det var det han hade på sig när han dog. Jag kunde inte veta det för dom bodde i finland och hade sett honom sist i somras. Jag tror på andra sidan. Vilken fantastisk fin upplevelse du hade med änglaspelet! Skickar dig massa kramisar!
  22. 11
    Jag tror starkt på att det var din flicka som busade, som ville visa till mamma att hon är där hos dig, nära dig. Jag tror på sådant, jag måste göra det för jag har i hela mitt liv haft så mycket kontakt med sådant att jag kan inget annat än tro på det. Tro på andra sidan. Vi får ofta besök av Tim, dock mycket mer förut än nu. Min systers nästan fem åriga son dog för en och en halv månad sedan och han har besökt mig också. Jag kunde beskriva hans kläder i minsta detalj och min syster sa att det var det han hade på sig när han dog. Jag kunde inte veta det för dom bodde i finland och hade sett honom sist i somras. Jag tror på andra sidan. Vilken fantastisk fin upplevelse du hade med änglaspelet! Skickar dig massa kramisar!
  23. Anna m.2+Hanna
    #12

    Åh

    Ja, jag måste nog börja tänka om. Inte vara en sån \"logisk\" människa hela tiden. Nu har jag ju faktiskt fått bevis (?) själv på att det kan hända märkliga saker.

    Kram!
  24. 12
    Åh Ja, jag måste nog börja tänka om. Inte vara en sån \"logisk\" människa hela tiden. Nu har jag ju faktiskt fått bevis (?) själv på att det kan hända märkliga saker.

    Kram!
  25. Anna m.2+Hanna
    #13

    Om någon hade sagt

    till mig att detta skulle hända skulle jag bara trott de var \"knäppa\" :-) ...eller nåt.

    Men nu står jag här och det HAR ju hänt mig! Jag hade nog trott att jag skulle bli jätterädd också. Men det var bara en så skön och trygg känsla.

    Tänk vad livet - och döden - är märkliga saker som man nästan inte vet någonting om...

    Kram till dig!
  26. 13
    Om någon hade sagt till mig att detta skulle hända skulle jag bara trott de var \"knäppa\" :-) ...eller nåt.

    Men nu står jag här och det HAR ju hänt mig! Jag hade nog trott att jag skulle bli jätterädd också. Men det var bara en så skön och trygg känsla.

    Tänk vad livet - och döden - är märkliga saker som man nästan inte vet någonting om...

    Kram till dig!
  27. Medlem sedan
    May 2003
    #14

    Ja....

    Lite småkul att du tog upp just det med slagrutan. När jag var i tonåren så skulle vi testa detta innan en \"riktig vattenfinnare\" skulle leta upp en ny brunn åt oss. Mamma och jag var helt anti och trodde definitivt INTE. Min pappa däremot, såg fram emot det och trodde på det. Först provade mamma och jag var inne i huset för att inte se var hon var. Hon kom in helt blek och hade bara kastat slagrutan ifrån sig för att det kändes jätteotäckt. Så skulle jag prova... gick runt och skrattade... när plötsligt pinnen vred sig ur mitt krampaktiga grepp och pekade rakt ner i backen samtidigt som min klocka stannade. Och det kändes underligt. Enligt de andra var det på precis samma plats som mamma slängde den och sprang. Men pappa gick och gick och gick och fick inget utslag! Mannen som kom hittade vatten på precis den platsen! Märkligt! Inte kan jag förklara och jag bryr mig inte ens om att försöka. Kram!
  28. 14
    Ja.... Lite småkul att du tog upp just det med slagrutan. När jag var i tonåren så skulle vi testa detta innan en \"riktig vattenfinnare\" skulle leta upp en ny brunn åt oss. Mamma och jag var helt anti och trodde definitivt INTE. Min pappa däremot, såg fram emot det och trodde på det. Först provade mamma och jag var inne i huset för att inte se var hon var. Hon kom in helt blek och hade bara kastat slagrutan ifrån sig för att det kändes jätteotäckt. Så skulle jag prova... gick runt och skrattade... när plötsligt pinnen vred sig ur mitt krampaktiga grepp och pekade rakt ner i backen samtidigt som min klocka stannade. Och det kändes underligt. Enligt de andra var det på precis samma plats som mamma slängde den och sprang. Men pappa gick och gick och gick och fick inget utslag! Mannen som kom hittade vatten på precis den platsen! Märkligt! Inte kan jag förklara och jag bryr mig inte ens om att försöka. Kram!
  29. Medlem sedan
    Nov 2004
    #15

    sånt ger mig rysningar

    fy...tårarna hade sprutat på mig om det hänt här.

    Klart man hade kännt att det varit ens eget barn som försökt ta kontakt eller nåt.

    Läskigt men samtidigt så rörande vackert.
  30. 15
    sånt ger mig rysningar fy...tårarna hade sprutat på mig om det hänt här.

    Klart man hade kännt att det varit ens eget barn som försökt ta kontakt eller nåt.

    Läskigt men samtidigt så rörande vackert.

Liknande trådar

  1. vill bara berätta...
    By supermannens mamma.. in forum Bebissnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-12-17, 01:55
  2. vill bara berätta...
    By supermannens mamma.. in forum Föräldraskap
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-12-11, 09:02
  3. Vill bara berätta
    By Mamma till 5-åring in forum Föräldraskap
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-10-30, 22:32
  4. Vill bara berätta...
    By Ulrika, mamma till 6 in forum _0408 Augustibarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-02-09, 14:04
  5. Vill bara berätta...
    By Gia. in forum _0407 Julibarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2005-11-14, 09:38
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar