10 månaders kontroll..
_0502 Februaribarn
  1. Pippi
    #1

    10 månaders kontroll..

    imorgon.. Vad måste vi träna på? ;-D

    Hej alla, fööresten! Jag runt så efter Alice hela dagarna så jag hinner knappt vara här! Nätterna är fortfarande blä, men nu ska pappa börja hjälpa till så att vi kan få bort några amningar.. Har det funkat för nån annan här? Jag hoppas såå att sömnen kan bli bättre om mna tr bort lite ätande. Min sömn blir ju iallafall bättre om pappa får hjälpa till!

    Kram från en hoppfull
  2. 1
    10 månaders kontroll.. imorgon.. Vad måste vi träna på? ;-D

    Hej alla, fööresten! Jag runt så efter Alice hela dagarna så jag hinner knappt vara här! Nätterna är fortfarande blä, men nu ska pappa börja hjälpa till så att vi kan få bort några amningar.. Har det funkat för nån annan här? Jag hoppas såå att sömnen kan bli bättre om mna tr bort lite ätande. Min sömn blir ju iallafall bättre om pappa får hjälpa till!

    Kram från en hoppfull
  3. Medlem sedan
    Mar 2000
    #2

    ingen aning

    om vad du skulle träna på..... JAg har iofs aldrig tränat mina barn inför någon träff på BVC.

    Vi ska vecka tills julveckan bed att gå till BVC, för de flyttar till nya lokaler. Självklart vill jag ju gå till det nya:-) (Jag får välja).

    JAg kan tänka mig att de vill veta om barnet tar sig frammåt på något sätt, samt om hon kan klappa händer/leksaker mot varandra.

    Ang sömnen, så har vi med alla barnen vant av maten genom att pappa tar hand om barnet när det vaknar på natten. Ett såhär stort barn behöver inte äta flera gånger per natt. KAnske funkar det om pappan ger nappen eller lite vatten. Givetvis kommer hon protestera första natten, men det kommer gå bättre om du bara låter pappan fixa det.
  4. 2
    ingen aning om vad du skulle träna på..... JAg har iofs aldrig tränat mina barn inför någon träff på BVC.

    Vi ska vecka tills julveckan bed att gå till BVC, för de flyttar till nya lokaler. Självklart vill jag ju gå till det nya:-) (Jag får välja).

    JAg kan tänka mig att de vill veta om barnet tar sig frammåt på något sätt, samt om hon kan klappa händer/leksaker mot varandra.

    Ang sömnen, så har vi med alla barnen vant av maten genom att pappa tar hand om barnet när det vaknar på natten. Ett såhär stort barn behöver inte äta flera gånger per natt. KAnske funkar det om pappan ger nappen eller lite vatten. Givetvis kommer hon protestera första natten, men det kommer gå bättre om du bara låter pappan fixa det.
  5. Anonym
    #3

    Slå ihop klossar eller nåt*s*

    kanske lite sent att börja öva nu=)

    Jag håller med Cayenne, låt pappa ta nätterna och ge inte upp för det kan ta ett tag och det blir säkert mycket protester till en början. Lycka till.
    kram
  6. 3
    Slå ihop klossar eller nåt*s* kanske lite sent att börja öva nu=)

    Jag håller med Cayenne, låt pappa ta nätterna och ge inte upp för det kan ta ett tag och det blir säkert mycket protester till en början. Lycka till.
    kram
  7. Medlem sedan
    Nov 2001
    #4

    hur gick det?

    fick hon \"ok-stämpel\" i rumpan ;)
    vi ska gå den 14/12 o träffa doktorn o kolla att hon \"kan allt hon ska kunna\" *ler*
    håller tummarna för att sovandet snart är bättre!
    kramar från oss
  8. 4
    hur gick det? fick hon \"ok-stämpel\" i rumpan ;)
    vi ska gå den 14/12 o träffa doktorn o kolla att hon \"kan allt hon ska kunna\" *ler*
    håller tummarna för att sovandet snart är bättre!
    kramar från oss
  9. Pippi
    #5

    OK-stämpel och SÖMN!!

    10-mån besöket tog väl typ 3 min. Ja, hon går ut med möbler, slår ihop klossar, leker tittut, förstår enstaka ord...

    Men sömnen alltså - inatt, dvs tredje natten som pappa hjälper till - somnade hon 19.20, vaknade och ammade kl 01 och sov sedan till 06.15 utan ett pip. Det har aldrig hänt i hela hennes liv utom när hon fått sina vaccinationssprutor! Jag är chockad. Håll tummarna att det är en trend och inte en slump..!!! Då kan man kanske avsäga sig sitt extraknäck som zombie!

    Kram från
  10. 5
    OK-stämpel och SÖMN!! 10-mån besöket tog väl typ 3 min. Ja, hon går ut med möbler, slår ihop klossar, leker tittut, förstår enstaka ord...

    Men sömnen alltså - inatt, dvs tredje natten som pappa hjälper till - somnade hon 19.20, vaknade och ammade kl 01 och sov sedan till 06.15 utan ett pip. Det har aldrig hänt i hela hennes liv utom när hon fått sina vaccinationssprutor! Jag är chockad. Håll tummarna att det är en trend och inte en slump..!!! Då kan man kanske avsäga sig sitt extraknäck som zombie!

    Kram från

Liknande trådar

  1. 18 månaders kontroll
    By Lena m T,N,I in forum _0808 Augustibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-02-26, 20:14
  2. 4-månaders kontroll
    By lia29 in forum _0811 Novemberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-03-23, 16:29
  3. 18- månaders kontroll.
    By Ruth1 in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-05-19, 09:58
  4. 2-månaders kontroll
    By Charley in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-05-08, 14:12
  5. 2 månaders kontroll...
    By cotton in forum _05 Höstbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-11-22, 10:11
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar