Dum fråga :) kan man känna själv?
_0601 Januaribarn
  1. hemlig just nu
    #1

    Dum fråga :) kan man känna själv?

    Visst borde man kunna känna efter själv om man är öppen ngt? Jag testade igår och längst där inne så var det som en ring- som att jag var öppen 1 cm.... Och visst är det \"tappen\" som i vanliga fall sitter där som blitt mjuk och plånat ut och ist blitt en öppning?? Så om jag nu är öppen 1cm så kaaan ju egentligen vattnet gå när som helst (eller dröja) rent logiskt? För om man inte är öppen kan väl inte heller vattnet gå?? hmmmm
  2. 1
    Dum fråga :) kan man känna själv? Visst borde man kunna känna efter själv om man är öppen ngt? Jag testade igår och längst där inne så var det som en ring- som att jag var öppen 1 cm.... Och visst är det \"tappen\" som i vanliga fall sitter där som blitt mjuk och plånat ut och ist blitt en öppning?? Så om jag nu är öppen 1cm så kaaan ju egentligen vattnet gå när som helst (eller dröja) rent logiskt? För om man inte är öppen kan väl inte heller vattnet gå?? hmmmm
  3. Linnie m 2 pojkar, bf 8/1
    #2

    Du bör inte...

    ...känna själv, det kan komma upp bakterier. Barnmorskor är även dom sparsamma med att känna hur öppen man är just för infektionsrisken.

    Linnie
  4. 2
    Du bör inte... ...känna själv, det kan komma upp bakterier. Barnmorskor är även dom sparsamma med att känna hur öppen man är just för infektionsrisken.

    Linnie
  5. Medlem sedan
    Nov 2005
    #3

    Så sex är uteslutet då menar du?

    Jag är lite impad av att du når att känna själv men kan förstå infektionsrisken samtidigt som jag funderar lite över det där med sex för isåfall borde det ju vara totalt uteslutet under graviditet....

    hm är det någon som vet något?


    //Lisa
  6. 3
    Så sex är uteslutet då menar du? Jag är lite impad av att du når att känna själv men kan förstå infektionsrisken samtidigt som jag funderar lite över det där med sex för isåfall borde det ju vara totalt uteslutet under graviditet....

    hm är det någon som vet något?


    //Lisa
  7. Medlem sedan
    May 2005
    #4

    Till mig

    Barnmorskan sa till mig att anledningen till att man inte ska känna efter själv är att man kan irritera livmodertappen och alltså oavsiktligt göra nåt som startar förlossningen eller liknande.

    Nåt om bakterier däremot har jag inte hört.
  8. 4
    Till mig Barnmorskan sa till mig att anledningen till att man inte ska känna efter själv är att man kan irritera livmodertappen och alltså oavsiktligt göra nåt som startar förlossningen eller liknande.

    Nåt om bakterier däremot har jag inte hört.
  9. Linnie m 2 pojkar, bf 8/1
    #5

    Ja men...

    ....har du sex pillar du ju inte på livmodertappen. Det är en helt annan grej. Jag skrev bara vad jag har hört och erfarit sen är resten en tolkningsfråga!

    Linnie
  10. 5
    Ja men... ....har du sex pillar du ju inte på livmodertappen. Det är en helt annan grej. Jag skrev bara vad jag har hört och erfarit sen är resten en tolkningsfråga!

    Linnie
  11. Medlem sedan
    Nov 2005
    #6

    Jag och anatomi

    Är livmodertappen den långt inne?
    Jag blir jag ännu mer impad av att hon nådde den.

    Pinsamt dålig koll men man kanske skulle testa så man blir klar någongång ;)

    //Lisa
  12. 6
    Jag och anatomi Är livmodertappen den långt inne?
    Jag blir jag ännu mer impad av att hon nådde den.

    Pinsamt dålig koll men man kanske skulle testa så man blir klar någongång ;)

    //Lisa
  13. anonym igen dårå
    #7

    :) Jo, det är långt inne :)

    Men en BM kan ju komma in så långt och det var inte så värst svårt att komma in så pass långt :)
    Jag var bara tvungen att känna efter för jag var sååå nyfiken :) och jag hade tvättat mig noga om händerna för just bakterier skulle bort... och sen är det bara trevligt om jag skulle råka starta förlossningen- jag är i v 37+4 nu så det är ingen fara....
    men jag ska inte dit och pilla igen- men det var intressant att känna iaf :)
  14. 7
    :) Jo, det är långt inne :) Men en BM kan ju komma in så långt och det var inte så värst svårt att komma in så pass långt :)
    Jag var bara tvungen att känna efter för jag var sååå nyfiken :) och jag hade tvättat mig noga om händerna för just bakterier skulle bort... och sen är det bara trevligt om jag skulle råka starta förlossningen- jag är i v 37+4 nu så det är ingen fara....
    men jag ska inte dit och pilla igen- men det var intressant att känna iaf :)

Liknande trådar

  1. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-01-20, 10:46
  2. Känna sig själv?
    By Anonymius in forum Mammasnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-10-28, 19:58
  3. Kan man känna det själv?
    By Gravid igen in forum Förlossning
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-11-24, 16:11
  4. Kan man själv känna?
    By Gravid igen in forum Gravidsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-18, 19:46
  5. Kan man själv känna?
    By Gravid igen in forum Komplikationer
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-11-18, 16:10
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar