Dopet avklarat
_0509 Septemberbarn
  1. puppe81 m.Ida
    #1

    Dopet avklarat

    I söndags den 4/12 döptes våran dotter Ida Christina Emilia Altan. Det var ett vackert dop och jag e väldigt nöjd. En barndomsvän till min man var doppräst och jag fick träffa min svärmor för första gången någonsin under våra år tillsammans.
    Vi hade en hel del gäster och fikat efteråt blev också lyckat, jag fick dock en hel tårta över. Men, men mer till mig som ska sluta äta allt synligt socker.
    Hoppas att allt e bra med er andra.
    Stora kramar Sara med Ida
  2. 1
    Dopet avklarat I söndags den 4/12 döptes våran dotter Ida Christina Emilia Altan. Det var ett vackert dop och jag e väldigt nöjd. En barndomsvän till min man var doppräst och jag fick träffa min svärmor för första gången någonsin under våra år tillsammans.
    Vi hade en hel del gäster och fikat efteråt blev också lyckat, jag fick dock en hel tårta över. Men, men mer till mig som ska sluta äta allt synligt socker.
    Hoppas att allt e bra med er andra.
    Stora kramar Sara med Ida
  3. Medlem sedan
    Feb 2003
    #2

    Kul!

    Hannah ska döpas den 7:e januari. Dubbeldop med min kusin som också fick en flicka bara en vecka innan mig.

    Vilka psalmer hade ni?
  4. 2
    Kul! Hannah ska döpas den 7:e januari. Dubbeldop med min kusin som också fick en flicka bara en vecka innan mig.

    Vilka psalmer hade ni?
  5. puppe81 m.Ida
    #3

    vi hade

    tryggare kan ingen vara och nu tändas tusen juleljus.
    Tyckte inte att några av dop psalmerna passade.
    Hoppas att erat blir lika lyckat som vårat
  6. 3
    vi hade tryggare kan ingen vara och nu tändas tusen juleljus.
    Tyckte inte att några av dop psalmerna passade.
    Hoppas att erat blir lika lyckat som vårat
  7. Medlem sedan
    Feb 2005
    #4

    Va kul!

    Kul att det blev så lyckat. Och kul att du fick träffa svärmor för första gången, hur kommer det sig att du inte träffat henne tidigare?
    Vi har dop på söndag och sitter just nu och planerar för fullt. Beställde doptårta idag eftersom jag helt glömt bort det...
  8. 4
    Va kul! Kul att det blev så lyckat. Och kul att du fick träffa svärmor för första gången, hur kommer det sig att du inte träffat henne tidigare?
    Vi har dop på söndag och sitter just nu och planerar för fullt. Beställde doptårta idag eftersom jag helt glömt bort det...
  9. Mrs Cotton m Linnéa
    #5

    katastrofdop..

    inte riktigt men nära på..
    inte alls som jag hade \"planerat\"

    prästen var en gammal stel vikarie som inte lät mig ha de psalmer jag ville.. lyckades övertala honom att man KAN sjunga blinka lilla stjärna i kyrkan men det fick ske innan själva \"dopet\"

    sen gick min treåring lös på dopfunten (i sten) å slickade på kanten, marscherade fram och tillbaka i koret och tyckte att nu var vi färdiga

    Linnéa pruttade när prästen vattnade huvudet på henne, å det ekade i kyrkan å det luktade inte gott så jag började skratta (så där hysteriskt som det blir när man INTE FÅR skratta)

    sen när vi skulle ta kort vrålar min dotter \"gris-skit\"!!! för det har morfar sagt att man ska säga när nån tar kort (ist för omelett) till prästens stora förtvivlan

    men sen hade vi trevligt iaf... åt god mat och god tårta och trivdes ihop båda släktena.
  10. 5
    katastrofdop.. inte riktigt men nära på..
    inte alls som jag hade \"planerat\"

    prästen var en gammal stel vikarie som inte lät mig ha de psalmer jag ville.. lyckades övertala honom att man KAN sjunga blinka lilla stjärna i kyrkan men det fick ske innan själva \"dopet\"

    sen gick min treåring lös på dopfunten (i sten) å slickade på kanten, marscherade fram och tillbaka i koret och tyckte att nu var vi färdiga

    Linnéa pruttade när prästen vattnade huvudet på henne, å det ekade i kyrkan å det luktade inte gott så jag började skratta (så där hysteriskt som det blir när man INTE FÅR skratta)

    sen när vi skulle ta kort vrålar min dotter \"gris-skit\"!!! för det har morfar sagt att man ska säga när nån tar kort (ist för omelett) till prästens stora förtvivlan

    men sen hade vi trevligt iaf... åt god mat och god tårta och trivdes ihop båda släktena.
  11. Medlem sedan
    Jan 2005
    #6

    Skrattar...

    Kanske inte så kul just då, men jag fick mig ett gott skrattnär jag läste din beskrivning av ert dop...särskilt gris-skit!! Sånt får väl ändå en präst tåla ; )
  12. 6
    Skrattar... Kanske inte så kul just då, men jag fick mig ett gott skrattnär jag läste din beskrivning av ert dop...särskilt gris-skit!! Sånt får väl ändå en präst tåla ; )
  13. puppe81 m.Ida
    #7

    nu i efterhand

    låter det jätte roligt. Tycker synd om dig. Men en sak e säker jag skulle inte acceptera att prästen inte gör som jag vill. Kul att det efter gick bra iaf.
  14. 7
    nu i efterhand låter det jätte roligt. Tycker synd om dig. Men en sak e säker jag skulle inte acceptera att prästen inte gör som jag vill. Kul att det efter gick bra iaf.
  15. Medlem sedan
    Feb 2004
    #8

    skrattar ihjäl mig!! :-D

    hahahhahahhaha, guuuud, jag skrattar ihjäl mig!!! vi har dop på lördag med isak - hoppas verkligen att det blir mindre dramatiskt. hahahahahha!!
  16. 8
    skrattar ihjäl mig!! :-D hahahhahahhaha, guuuud, jag skrattar ihjäl mig!!! vi har dop på lördag med isak - hoppas verkligen att det blir mindre dramatiskt. hahahahahha!!

Liknande trådar

  1. Nu var dopet avklarat!
    By lille08 in forum _0808 Augustibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-12-15, 18:49
  2. Dopet avklarat..
    By myranåjag in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-12-03, 11:36
  3. Dopet är avklarat!
    By Lillmorran in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-08-27, 10:57
  4. Nu är dopet avklarat
    By Nadja in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-08-21, 12:59
  5. Dopet avklarat!
    By Jenny152 in forum _0511 Novemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-03-06, 18:28
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar