Var e allihoppa?
_0512 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2004
    #1

    Var e allihoppa?

    Har gått in en hel del idag för o läsa, men inte mycke nytt har dykt upp........Själv sitter jag själv för niklas är iväg o spelar fotboll, kommer inte hem förrens efter 21.30 nån gång....Så det lär bli datan ikväll, fast jag ska slänga ihop en mjuk pepparkaka me, niklas fyller år imorrn så då tänkte jag ha bl.a en sån då...Men den tar ju ingen evighet, ska väl mest stå i ugnen *ler*.
    Inget mer har hänt här, utan jag väntar o väntar, sitter med mina förvärkar som kommer lite då o då. Det skulle ju va lite tufft om h*n kommer imorrn. Fast helst på söndag, så h*n får en egen födelsedag.
    Christopher är ju född dagen innan min födelsedag, det är lite skoj faktiskt =)
    Ha en mysig kväll o ni lär säkert höra mer från mig *s*.

    Kramis/ Sofia
  2. 1
    Var e allihoppa? Har gått in en hel del idag för o läsa, men inte mycke nytt har dykt upp........Själv sitter jag själv för niklas är iväg o spelar fotboll, kommer inte hem förrens efter 21.30 nån gång....Så det lär bli datan ikväll, fast jag ska slänga ihop en mjuk pepparkaka me, niklas fyller år imorrn så då tänkte jag ha bl.a en sån då...Men den tar ju ingen evighet, ska väl mest stå i ugnen *ler*.
    Inget mer har hänt här, utan jag väntar o väntar, sitter med mina förvärkar som kommer lite då o då. Det skulle ju va lite tufft om h*n kommer imorrn. Fast helst på söndag, så h*n får en egen födelsedag.
    Christopher är ju född dagen innan min födelsedag, det är lite skoj faktiskt =)
    Ha en mysig kväll o ni lär säkert höra mer från mig *s*.

    Kramis/ Sofia
  3. Medlem sedan
    Apr 2005
    #2

    Är här emellanåt

    Men har inte hunnit skriva i dag. Jag hoppas verkligen att allt gått bra för Kråkan, har tänkt en del på henne under dagen som gått.

    Jag sitter också själv denna kväll, om man bortser från treåringen som just somnat. Mannen är på julfest med jobbet. Det trista är att i ensamheten samlas tankarna och nu har jag börjat oroa mig för förlossningen igen. Suck.

    Har du smärtsamma förvärkar? Jag har haft några dagar och nätter med enormt mycket förvärkar, de har tagit andan ur mig men aldrig gjort ont.

    Kram
  4. 2
    Är här emellanåt Men har inte hunnit skriva i dag. Jag hoppas verkligen att allt gått bra för Kråkan, har tänkt en del på henne under dagen som gått.

    Jag sitter också själv denna kväll, om man bortser från treåringen som just somnat. Mannen är på julfest med jobbet. Det trista är att i ensamheten samlas tankarna och nu har jag börjat oroa mig för förlossningen igen. Suck.

    Har du smärtsamma förvärkar? Jag har haft några dagar och nätter med enormt mycket förvärkar, de har tagit andan ur mig men aldrig gjort ont.

    Kram
  5. Medlem sedan
    Feb 2004
    #3

    nja.....

    jag tycker inte de gör så himla ont :/ tyvärr. Fast de kommer rätt regelbundet (ca 15 min emellan). O jag vet ju hur det starta med julia......Där hade jag sd i ett par timmar, sen stopp i 2 timmar, sen lite mer sd som övergick till onda värkar, o sen är hon född 2 timmar efter att det börja göra ont.....

    Varje gång jag får en förvärk så får jag värsta värmesvallningarna. Får du osså det??
  6. 3
    nja..... jag tycker inte de gör så himla ont :/ tyvärr. Fast de kommer rätt regelbundet (ca 15 min emellan). O jag vet ju hur det starta med julia......Där hade jag sd i ett par timmar, sen stopp i 2 timmar, sen lite mer sd som övergick till onda värkar, o sen är hon född 2 timmar efter att det börja göra ont.....

    Varje gång jag får en förvärk så får jag värsta värmesvallningarna. Får du osså det??
  7. Medlem sedan
    Apr 2005
    #4

    Förvärkar

    Jag har inte så mycket att tänka tillbaka på. Förra gången blev jag igångsatt. visserligen hade slemproppen lossnat och jag var öppen 3 cm men hade inte alls förvärkar som de jag har nu i slutet av denna graviditet.

    Inga värmesvallnmingar. Det känns mer som en våg som sköljer över mig, från fötterna och uppåt för att långsamt försvinna. Under tiden känns det som om ett enormt band dras åt runt magen. Jag kan minnas känslan från förra förlossningen men med en tillhörande smärta.

    För det mesta har jag bara simpla sammandragningar där magen bara blir stenhård och det är för det mesta. Min mage står rakt ut som en strut numer och känns som en stenkula.

    Min mammas förlossningar (3 st) startade alla på olika sätt; vattenavgång, slempropp och värkar. Så det här kan ju bli hursomhelst. : )

  8. 4
    Förvärkar Jag har inte så mycket att tänka tillbaka på. Förra gången blev jag igångsatt. visserligen hade slemproppen lossnat och jag var öppen 3 cm men hade inte alls förvärkar som de jag har nu i slutet av denna graviditet.

    Inga värmesvallnmingar. Det känns mer som en våg som sköljer över mig, från fötterna och uppåt för att långsamt försvinna. Under tiden känns det som om ett enormt band dras åt runt magen. Jag kan minnas känslan från förra förlossningen men med en tillhörande smärta.

    För det mesta har jag bara simpla sammandragningar där magen bara blir stenhård och det är för det mesta. Min mage står rakt ut som en strut numer och känns som en stenkula.

    Min mammas förlossningar (3 st) startade alla på olika sätt; vattenavgång, slempropp och värkar. Så det här kan ju bli hursomhelst. : )

  9. Medlem sedan
    Apr 2005
    #5

    Nu blir det skräckfilm

    Nu skall jag gå och sätta mig framför en skräckfilm. Bäst att passa på när maken är borta (han vill aldrig se otäcka filmer).

    Hoppas att du slipper föda i morgon, och att bebben väntar någon till några dagar till. Lycka till med alla bestyr inför morgondagen och glöm inte bort att vila, du måste ladda batterierna inför förlossningen!

  10. 5
    Nu blir det skräckfilm Nu skall jag gå och sätta mig framför en skräckfilm. Bäst att passa på när maken är borta (han vill aldrig se otäcka filmer).

    Hoppas att du slipper föda i morgon, och att bebben väntar någon till några dagar till. Lycka till med alla bestyr inför morgondagen och glöm inte bort att vila, du måste ladda batterierna inför förlossningen!

  11. Medlem sedan
    Apr 2005
    #6

    Jag är här :o)

    Har käkat pizza och kollat på \"The Island\"..
    Är lite små trött så snart vankas det kudde :O)
    Lycka till imorgon med födeledagsfirandet!
  12. 6
    Jag är här :o) Har käkat pizza och kollat på \"The Island\"..
    Är lite små trött så snart vankas det kudde :O)
    Lycka till imorgon med födeledagsfirandet!
  13. Medlem sedan
    Feb 2004
    #7

    visst är den bra??

    Jag har osså sett The island (filmen mena du väl antar jag). Jag tyckte den var bra iaf. Jag ska osså snart gå o lägga mig, men ska hlasa lite mer grappo här *s*. Vill ju att nåt ska hända nuuuuuuu. Fast dock ändå inte, men i senare delen av helgen vore ju nice :-P
    Kram kram!
  14. 7
    visst är den bra?? Jag har osså sett The island (filmen mena du väl antar jag). Jag tyckte den var bra iaf. Jag ska osså snart gå o lägga mig, men ska hlasa lite mer grappo här *s*. Vill ju att nåt ska hända nuuuuuuu. Fast dock ändå inte, men i senare delen av helgen vore ju nice :-P
    Kram kram!

Liknande trådar

  1. Hej allihoppa
    By khosgel in forum Missfall
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-02-27, 16:29
  2. hej allihoppa
    By twice3mice in forum _0907 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-11-08, 22:07
  3. Hej allihoppa...
    By Willesmor in forum _0712 Decemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-06-15, 12:32
  4. Hej allihoppa
    By kitel in forum Downs Syndrom
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-05-10, 14:51
  5. Hej allihoppa !
    By star1980 in forum _0512 Decemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-12-07, 08:43
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar