Börja jobba?
_0509 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2003
    #1

    Börja jobba?

    Snälla hjälp mig att fatta ett beslut.
    Drömjobbet som jag verkligen velat ha, och som är anledningen till att jag utbildat mig till förskollärare har dykt upp. Jag har varit på anställningsintervju och jobbet är mitt om jag vill ha det.
    Jag vill det.
    Problemet är dock att förskolan är alldeles nystartad och tar emot de första barnen 1/3 vilket innebär att jag borjar jobba13/2. Då är Max bara 4.5 månad. Pappa skulle då vara hemma med Max och han skulle få utpumpad mjölk på dagarna och amma kvällar,nätter och morgonen.

    Hur skulle ni göra?
    Visst är jobbet allt jag någonsin drömt om, och ett sånt erbjudande dyker nog inte upp förrän om många många år.
    Men klarar jag av att vara borta från Max så länge?
  2. 1
    Börja jobba? Snälla hjälp mig att fatta ett beslut.
    Drömjobbet som jag verkligen velat ha, och som är anledningen till att jag utbildat mig till förskollärare har dykt upp. Jag har varit på anställningsintervju och jobbet är mitt om jag vill ha det.
    Jag vill det.
    Problemet är dock att förskolan är alldeles nystartad och tar emot de första barnen 1/3 vilket innebär att jag borjar jobba13/2. Då är Max bara 4.5 månad. Pappa skulle då vara hemma med Max och han skulle få utpumpad mjölk på dagarna och amma kvällar,nätter och morgonen.

    Hur skulle ni göra?
    Visst är jobbet allt jag någonsin drömt om, och ett sånt erbjudande dyker nog inte upp förrän om många många år.
    Men klarar jag av att vara borta från Max så länge?
  3. Medlem sedan
    Dec 2004
    #2

    Jag skulle ta jobbet

    ingen tvekan. Om det är ditt drömjobb så självklart. Max kommer att ha det jättebra hemma med sin pappa. Vid 4,5 mån kan man ju så smått börja med annan mat också, och så kan man pumpa ur och ge mjölk.

    Jag säger - ta jobbet.
  4. 2
    Jag skulle ta jobbet ingen tvekan. Om det är ditt drömjobb så självklart. Max kommer att ha det jättebra hemma med sin pappa. Vid 4,5 mån kan man ju så smått börja med annan mat också, och så kan man pumpa ur och ge mjölk.

    Jag säger - ta jobbet.
  5. Mrs Cotton m Linnéa
    #3

    ta jobbet!

    som marie säger: Max kommer att klara sig galant hemma med sin pappa och utpumpad mjölk!!!

    måste du jobba heltid?
  6. 3
    ta jobbet! som marie säger: Max kommer att klara sig galant hemma med sin pappa och utpumpad mjölk!!!

    måste du jobba heltid?
  7. Medlem sedan
    May 2002
    #4

    jag skulle absolut ta det!

    Max har ju sin pappa! du försvinner ju inte direkt ut ur hans liv heller :-)))

    Lycka till!
  8. 4
    jag skulle absolut ta det! Max har ju sin pappa! du försvinner ju inte direkt ut ur hans liv heller :-)))

    Lycka till!
  9. Medlem sedan
    Jan 2003
    #5

    svårt beslut

    och jag antar att du behöver ge besked så snart som möjligt... annars skulle ju ett alternativ vara att testa hur det känns att byta roller (du och din man) några dagar.

    Själv pluggar jag ca tre dagar i veckan och lämnar då Abbe med utpumpad mjölk hemma. Jag är borta allt mellan fem och nio timmar, men för mig har det varit ett aktivt val. Jag trivdes inte så mycket med att vara hemmamamma på full tid med första barnet och ville göra det på \"mitt\" sätt denna gången. Känner att jag älskar Abbe precis lika mycket ändå och enda skillnaden som jag kan känna denna gången är att jag vill ha honom hoss mig på nätterna mer än vad jag ville med Thea (hon sov i egen säng tidigt...)

    Jag inser att jag inte kommit med något råd om hur du ska göra utan bara lite tankar. Många kramar och stort lycka till hur ni än väljer att göra.
  10. 5
    svårt beslut och jag antar att du behöver ge besked så snart som möjligt... annars skulle ju ett alternativ vara att testa hur det känns att byta roller (du och din man) några dagar.

    Själv pluggar jag ca tre dagar i veckan och lämnar då Abbe med utpumpad mjölk hemma. Jag är borta allt mellan fem och nio timmar, men för mig har det varit ett aktivt val. Jag trivdes inte så mycket med att vara hemmamamma på full tid med första barnet och ville göra det på \"mitt\" sätt denna gången. Känner att jag älskar Abbe precis lika mycket ändå och enda skillnaden som jag kan känna denna gången är att jag vill ha honom hoss mig på nätterna mer än vad jag ville med Thea (hon sov i egen säng tidigt...)

    Jag inser att jag inte kommit med något råd om hur du ska göra utan bara lite tankar. Många kramar och stort lycka till hur ni än väljer att göra.
  11. Medlem sedan
    Apr 2005
    #6

    ta de

    tänk såhär har du ett jobb som du tycker om så blir du en glad mamma när du kommer hem och max tycker säkert det skulle vara roligt o få vara med sin pappa!
    jag tycker att du ska ta det!!!
  12. 6
    ta de tänk såhär har du ett jobb som du tycker om så blir du en glad mamma när du kommer hem och max tycker säkert det skulle vara roligt o få vara med sin pappa!
    jag tycker att du ska ta det!!!

Liknande trådar

  1. Börja jobba?
    By mammaLouise in forum _1011 Novemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-01-07, 09:12
  2. Börja jobba
    By HochM in forum _1001 Januaribarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-08-07, 14:12
  3. börja jobba
    By malla402 in forum _0909 Septemberbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-05-20, 13:24
  4. När ska ni börja jobba?
    By anja23 in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-09-29, 21:52
  5. Ang att börja jobba
    By Working Girl in forum _0607 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-26, 20:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar