från ang ett äldre barn
Höftluxationer
  1. Linda
    #1

    från ang ett äldre barn

    hejsan, om läkarna inte upptäcker lux vid födseln, hur kan jag då märka om barnet har luxerad höft eller kan bara en läkare se det? Gångsättet, rörelser? Mkt tacksam för svar! Min son är 3 år och går speciellt, inåt med benen tycker jag.
  2. 1
    från ang ett äldre barn hejsan, om läkarna inte upptäcker lux vid födseln, hur kan jag då märka om barnet har luxerad höft eller kan bara en läkare se det? Gångsättet, rörelser? Mkt tacksam för svar! Min son är 3 år och går speciellt, inåt med benen tycker jag.
  3. Anna m. Leo+Antonia
    #2

    några tecken

    Jag frågade Antonias ortoped på tecken för äldre barn eftersom hon har en äldre bror. Enligt den ortopeden så är sen gångdebut, mycket svank och lätt hälta (syns mest när barnet springer) tecken, men bara för att det är så betyder det inte att det är en höftlux. Är du orolig så kan du ju börja med att fråga BVC-sköterskan och även om att få en tid hos BVC-läkaren.

    /A
  4. 2
    några tecken Jag frågade Antonias ortoped på tecken för äldre barn eftersom hon har en äldre bror. Enligt den ortopeden så är sen gångdebut, mycket svank och lätt hälta (syns mest när barnet springer) tecken, men bara för att det är så betyder det inte att det är en höftlux. Är du orolig så kan du ju börja med att fråga BVC-sköterskan och även om att få en tid hos BVC-läkaren.

    /A
  5. Annelie med Ida
    #3

    Sen upptäckt

    På min dotter upptäcktes dubbelsidig höftlux när hon var tre år. Vi sökte då för att hon hade en kraftig svank. Hennes gång och springstil var också lite yvig. Nu har hon opererat vänster höft och precis blivit av med gipset. Istället har hon fått en ortos, vet inte om det är det ni menar med skena. Nästa höft ska opereras i mars-april nån gång.
  6. 3
    Sen upptäckt På min dotter upptäcktes dubbelsidig höftlux när hon var tre år. Vi sökte då för att hon hade en kraftig svank. Hennes gång och springstil var också lite yvig. Nu har hon opererat vänster höft och precis blivit av med gipset. Istället har hon fått en ortos, vet inte om det är det ni menar med skena. Nästa höft ska opereras i mars-april nån gång.
  7. Linda
    #4

    Hej igen

    tack så jättemkt för era svar. Vad tråkigt med din dotter det är det jag är rädd för att det kanske är något de missat, tycker det är mkt slarvigt av läkarna. Hoppas det går bra för din dotter. Min son svankar inte o började gå vid ca 14 mån, han haltar lite ibland o springer speciellt, lite \"flaxigt\" Ska ta honom till bvc för säkerhetsskull, tack igen för svar!
  8. 4
    Hej igen tack så jättemkt för era svar. Vad tråkigt med din dotter det är det jag är rädd för att det kanske är något de missat, tycker det är mkt slarvigt av läkarna. Hoppas det går bra för din dotter. Min son svankar inte o började gå vid ca 14 mån, han haltar lite ibland o springer speciellt, lite \"flaxigt\" Ska ta honom till bvc för säkerhetsskull, tack igen för svar!
  9. Medlem sedan
    Jan 1999
    #5

    Bra fråga och bra svar

    har du fått ser jag. Tanken har ju slagit mig med, har ju tre äldre barn utan höftlux. Även om det nu var slumpen som gjorde att August fick höftlux, så kan man ju inte låta bli att undra om de ev. missade ev. lux på de andra... Har du prata med bvc ang. din son? Håller tummarna att allt är okej!
  10. 5
    Bra fråga och bra svar har du fått ser jag. Tanken har ju slagit mig med, har ju tre äldre barn utan höftlux. Även om det nu var slumpen som gjorde att August fick höftlux, så kan man ju inte låta bli att undra om de ev. missade ev. lux på de andra... Har du prata med bvc ang. din son? Håller tummarna att allt är okej!

Liknande trådar

  1. Ni med äldre barn
    By Gabricia in forum _0911 Novemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-03-21, 16:43
  2. Äldre barn eller yngre barn?
    By Millis1 in forum Barn som yrke
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-08-18, 08:57
  3. äldre barn!
    By Nilla in forum Unga föräldrar, nu äldre
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-02-24, 18:48
  4. Äldre barn
    By Kajolee in forum Föräldraskap
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-12-06, 23:06
  5. Nån med äldre barn här?
    By Hanna in forum Föräldraskap
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2005-11-21, 22:53
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar