Spelar ni spel...
_0211 Novemberbarn
  1. Emilia m. M 0211 & A 0502
    #1

    Spelar ni spel...

    ... med era 3-åringar? Minna kommer att få sitt första spel i julklapp. Vi har testat att spela memory en gång, men hon var inte riktigt med på att man bara får vända på två kort :)

    Spelet hon ska få går ut på att man slår med färgtärningar och samlar trä-kolor i motsvarande färger. Flest kolor på slutet vinner. Väldigt enkla regler för själva spelet alltså. Men sedan ska man ju förstå hur man turas om att kasta tärningarna och inte minst stå ut med att förlora.
  2. 1
    Spelar ni spel... ... med era 3-åringar? Minna kommer att få sitt första spel i julklapp. Vi har testat att spela memory en gång, men hon var inte riktigt med på att man bara får vända på två kort :)

    Spelet hon ska få går ut på att man slår med färgtärningar och samlar trä-kolor i motsvarande färger. Flest kolor på slutet vinner. Väldigt enkla regler för själva spelet alltså. Men sedan ska man ju förstå hur man turas om att kasta tärningarna och inte minst stå ut med att förlora.
  3. Sabina m barnen
    #2

    Ja litegrann

    Vi spelar ett sk barnbingo och det tycker han är superkul, men han har börjat fuska lite:)
  4. 2
    Ja litegrann Vi spelar ett sk barnbingo och det tycker han är superkul, men han har börjat fuska lite:)
  5. Medlem sedan
    Oct 2002
    #3

    ja

    igår kväll va vi uppe och körde memory, jag danne och tilds, hon är sjuk men hade fått alvedon och hon bara njöt av att få ha oss för sig själv :) vi kör memory med lite andra regler, man får leta tills man hittar den man först vände upp :) har köpt ljudmemory i julklapp, hos mormor brukar hon spela ett där man slår tärningar och samlar kroppsdelar till en clown..
    jag tycker det är superkul med spel och att dom är så pass stora att dom klarar det nu och man måste juh inte följa reglerna helt tycker jag
  6. 3
    ja igår kväll va vi uppe och körde memory, jag danne och tilds, hon är sjuk men hade fått alvedon och hon bara njöt av att få ha oss för sig själv :) vi kör memory med lite andra regler, man får leta tills man hittar den man först vände upp :) har köpt ljudmemory i julklapp, hos mormor brukar hon spela ett där man slår tärningar och samlar kroppsdelar till en clown..
    jag tycker det är superkul med spel och att dom är så pass stora att dom klarar det nu och man måste juh inte följa reglerna helt tycker jag
  7. Medlem sedan
    May 2005
    #4

    Spel är kul

    Här spelar vi spel, och tycker att det är roligt. Vet attde spelar på dagis också. Sen kanske inte reglerna förljs exakt, emn för mig är det inte det som är grejen. Mer att vänta på sin tur etc.
  8. 4
    Spel är kul Här spelar vi spel, och tycker att det är roligt. Vet attde spelar på dagis också. Sen kanske inte reglerna förljs exakt, emn för mig är det inte det som är grejen. Mer att vänta på sin tur etc.
  9. Medlem sedan
    Feb 2003
    #5

    vad

    heter spelet? Låter bra, har själv kikat runt för Edvin i julklapp men inte hittat nåt bra
  10. 5
    vad heter spelet? Låter bra, har själv kikat runt för Edvin i julklapp men inte hittat nåt bra
  11. Medlem sedan
    Mar 2002
    #6

    Mix Max?

    Spelet med clownen, är det Mix Max? Jag köpte det spelet på loppis men det saknas spelregler så jag vore väldigt tacksam om du kunde fotografera dem åt mig isåfall.
  12. 6
    Mix Max? Spelet med clownen, är det Mix Max? Jag köpte det spelet på loppis men det saknas spelregler så jag vore väldigt tacksam om du kunde fotografera dem åt mig isåfall.
  13. Emilia m. M 0211 & A 0502
    #7

    Kolaspelet från ILKA

    ILKA säljer mycket till dagis men även till privatpersoner. Jag köpte spelet på deras lagerförsäljning som de har i Gbg varje höst. Annars kan man beställa via internet, men jag tror att man måste beställa för minst 500:- + frakt.
    www.ilka.se
  14. 7
    Kolaspelet från ILKA ILKA säljer mycket till dagis men även till privatpersoner. Jag köpte spelet på deras lagerförsäljning som de har i Gbg varje höst. Annars kan man beställa via internet, men jag tror att man måste beställa för minst 500:- + frakt.
    www.ilka.se
  15. Emilia m. M 0211 & A 0502
    #8

    OK

    Lite specialregler kan kanske vara bra :)

    Jag minns ett spel från när vi var små som hette Lusen tror jag. Då skulle man slå med en tärning för att få ihop delar till en stor plastlus. Det var kul minns jag. Undrar om det finns fortfarande?
  16. 8
    OK Lite specialregler kan kanske vara bra :)

    Jag minns ett spel från när vi var små som hette Lusen tror jag. Då skulle man slå med en tärning för att få ihop delar till en stor plastlus. Det var kul minns jag. Undrar om det finns fortfarande?
  17. Emilia m. M 0211 & A 0502
    #9

    Jag tror inte...

    ... att de spelar spel på Minnas dagis. Det har jag inte hört något om. Hon går på småbarnsavdelning, men visst hade det varit bra om de största fick spela spel ibland.
  18. 9
    Jag tror inte... ... att de spelar spel på Minnas dagis. Det har jag inte hört något om. Hon går på småbarnsavdelning, men visst hade det varit bra om de största fick spela spel ibland.
  19. Emilia m. M 0211 & A 0502
    #10

    Barnbingo?

    Vad är det? Är det ett sånt där spel där man har en bräda med olika bilder som man ska samla på för att få bingo?
  20. 10
    Barnbingo? Vad är det? Är det ett sånt där spel där man har en bräda med olika bilder som man ska samla på för att få bingo?
  21. NIta och grabbarna
    #11

    jupp

    Vi har spelat memory och andra spel, han är bar på att vänta på sin tur, visst är han bättre på dataspel (tyvärr) han går själv in på nätet och går in på barnsidorna.
    Nu vill jag få bort det så jag har köpt 2 spel, alibaba (tror jag det var) där man packar en kamel med saker och tillslut så skakar den av sig allt, spännande och kul tror jag.
    VI har oxå köpt fiskdammen (en klassiker) man fiskar fiskar helt enkelt. =)

    Vi får se hur det går , men han brinner myckt för sånna saker min lille skit. =)
  22. 11
    jupp Vi har spelat memory och andra spel, han är bar på att vänta på sin tur, visst är han bättre på dataspel (tyvärr) han går själv in på nätet och går in på barnsidorna.
    Nu vill jag få bort det så jag har köpt 2 spel, alibaba (tror jag det var) där man packar en kamel med saker och tillslut så skakar den av sig allt, spännande och kul tror jag.
    VI har oxå köpt fiskdammen (en klassiker) man fiskar fiskar helt enkelt. =)

    Vi får se hur det går , men han brinner myckt för sånna saker min lille skit. =)
  23. NIta och grabbarna
    #12

    tips?

    Alibaba (tror ja det heter) ett spel som man packar en kamel med saker och tillslut så skakar kamelen av sig allt, eller fiskdammen fiska fiskar, de har jag köpt och längtar till jul..hahahah
    Annars såg jag ett som man lägger fyllning på en pizza tills bagaren tappar allt.
  24. 12
    tips? Alibaba (tror ja det heter) ett spel som man packar en kamel med saker och tillslut så skakar kamelen av sig allt, eller fiskdammen fiska fiskar, de har jag köpt och längtar till jul..hahahah
    Annars såg jag ett som man lägger fyllning på en pizza tills bagaren tappar allt.
  25. Medlem sedan
    Jun 2002
    #13

    Inte än

    men vi hoppas på roliga spel i julklapp så att vi kan börja!
  26. 13
    Inte än men vi hoppas på roliga spel i julklapp så att vi kan börja!
  27. Sabina m barnen
    #14

    Ja ungefär

    vi spelar inte att vi skall få tre i rad utan mest ven som lyckas fylla sin bräda först:)
  28. 14
    Ja ungefär vi spelar inte att vi skall få tre i rad utan mest ven som lyckas fylla sin bräda först:)
  29. Helena S med Markus
    #15

    Memory

    fick Markus när han fyllde 3. Och det funkar jättebra. Vi började med lite färre kort, men ökar gradvis.
    Dessutom tycker han om att sitta själv och pyssla med det eftersom det är ett Bamsememory och Bamse är en stor idol ;-)

    Annars hade JOnas sett ett spel som vi funderar på att köpa åt honom i julklapp. Jag tror det var nåfot med en glad sol, en arg sol, och en logik kopplad därtill i stil med att man backade när man kom på den arga och gick fram på den glada....
  30. 15
    Memory fick Markus när han fyllde 3. Och det funkar jättebra. Vi började med lite färre kort, men ökar gradvis.
    Dessutom tycker han om att sitta själv och pyssla med det eftersom det är ett Bamsememory och Bamse är en stor idol ;-)

    Annars hade JOnas sett ett spel som vi funderar på att köpa åt honom i julklapp. Jag tror det var nåfot med en glad sol, en arg sol, och en logik kopplad därtill i stil med att man backade när man kom på den arga och gick fram på den glada....
  31. Helena S med Markus
    #16

    Dataspel????

    Hur kan han gå in på nätet själv? fixar han att hålla i musen och navigera på sidorna????
  32. 16
    Dataspel???? Hur kan han gå in på nätet själv? fixar han att hålla i musen och navigera på sidorna????
  33. Nita och boysen
    #17

    heheh

    Vi har chello som starsida och det är på de sidorna han rör sig, han går till explorer och tar sig in på nätet. Sen går han in på barnsidorna och de olika spelen där. Så ja han kan navigera musen. Men han var väldigt tidig med finmotoriken, han körde radiostyrdbil när han var 11 månader.
    Däremot innan han började dagis (augusti 05 ) så kunde han knappt springa eller klättra. Grovmotoriken la han åt sidan. Nu är han oxå rätt ok på det.
    De brukar ju säga att barna tar till sig det ena eller andra, och här är det så. André kör men finmototriken och Angelo grov.
  34. 17
    heheh Vi har chello som starsida och det är på de sidorna han rör sig, han går till explorer och tar sig in på nätet. Sen går han in på barnsidorna och de olika spelen där. Så ja han kan navigera musen. Men han var väldigt tidig med finmotoriken, han körde radiostyrdbil när han var 11 månader.
    Däremot innan han började dagis (augusti 05 ) så kunde han knappt springa eller klättra. Grovmotoriken la han åt sidan. Nu är han oxå rätt ok på det.
    De brukar ju säga att barna tar till sig det ena eller andra, och här är det så. André kör men finmototriken och Angelo grov.

Liknande trådar

  1. Spelar ni online på Svenska Spel o.dyl?
    By lea-m in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-10-13, 17:57
  2. J spelar spel på nätterna... suck...
    By JaCal in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-01-19, 20:58
  3. nu sticker jag och spelar spel
    By CHENOA in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-01-20, 16:22
  4. Spelar era barn spel?
    By Cissi med Gustav in forum _0307 Julibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-02-18, 09:48
  5. Spelar ni spel?
    By MiaMaria in forum _0210 Oktoberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-11-18, 23:10
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar