Det årliga pepparkaksbaket
_01 Höstbarn
  1. Medlem sedan
    May 2001
    #1

    Det årliga pepparkaksbaket

    Har vi haft i dag. Jag och en kompis brukar baka med våra barn varje år. Startade när vi lärde känna varandra för åtta år sedan. Då hade vi varsin tvååring som bakade och hon även en liten baby. Nu Har hon tre barn och jag fyra, så vi börjar bli ganska många :) Hennes yngsta var iofs förkyld och hemma med sin pappa och min yngsta bakar ju inte än... Supermysig eftermiddag har vi haft i alla fall med bakning för alla och glögg till mammorna. Efter baket fikade vi med purfärska pepparkakor. Pontus har tjatat om att baka pepparkakor ända sedan förra året och han var också den som bakade längst, när alla de stora gett upp. Nu är han och Tobias ute med Pappa på ficklampspromenad i mörkret.
  2. 1
    Det årliga pepparkaksbaket Har vi haft i dag. Jag och en kompis brukar baka med våra barn varje år. Startade när vi lärde känna varandra för åtta år sedan. Då hade vi varsin tvååring som bakade och hon även en liten baby. Nu Har hon tre barn och jag fyra, så vi börjar bli ganska många :) Hennes yngsta var iofs förkyld och hemma med sin pappa och min yngsta bakar ju inte än... Supermysig eftermiddag har vi haft i alla fall med bakning för alla och glögg till mammorna. Efter baket fikade vi med purfärska pepparkakor. Pontus har tjatat om att baka pepparkakor ända sedan förra året och han var också den som bakade längst, när alla de stora gett upp. Nu är han och Tobias ute med Pappa på ficklampspromenad i mörkret.
  3. Medlem sedan
    Oct 2001
    #2

    Mysigt

    vad kul med en gemensam tradition sådär.
    Julia brukar baka med sin pappa varje år, så det är deras tradition. I år blev det ganska tjocka pepparkakor, men dom går ner :-)
  4. 2
    Mysigt vad kul med en gemensam tradition sådär.
    Julia brukar baka med sin pappa varje år, så det är deras tradition. I år blev det ganska tjocka pepparkakor, men dom går ner :-)
  5. Medlem sedan
    May 2001
    #3

    Pappas tradition

    är att göra julgodis med barnen i det här huset. Helt otroligt, eftersom han är så anti julen annars. Men julgodis gör han.
    Vi har en del tjocka pepparkakor och en del så lövtunna att man ser igenom dem ;)
  6. 3
    Pappas tradition är att göra julgodis med barnen i det här huset. Helt otroligt, eftersom han är så anti julen annars. Men julgodis gör han.
    Vi har en del tjocka pepparkakor och en del så lövtunna att man ser igenom dem ;)

Liknande trådar

  1. storhetsvansinne i pepparkaksbaket
    By UlLi in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-12-19, 14:13
  2. Till pepparkaksbaket!
    By compax in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-11-19, 23:32
  3. Till pepparkaksbaket!
    By compax in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-11-19, 22:02
  4. Pepparkaksbaket
    By Sirpa in forum _0402 Februaribarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-12-09, 12:19
  5. Årliga gallan..
    By Annika in forum Kärlek & relationer
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-12-07, 10:19
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar