är det någon här som vet ...
Läpp-, käk- och gomspalt
  1. Sophia
    #1

    är det någon här som vet ...

    hur tidigt man kan se läppkägomspalt/ pierre robin syndrom på Ultraljud. Jag vet att man inte alltid kan se men den pierre robin som jag har och som är ärftlig är av grav form...

    Med all sannolikhet kommer mitt barn få lika grav som min.

  2. 1
    är det någon här som vet ... hur tidigt man kan se läppkägomspalt/ pierre robin syndrom på Ultraljud. Jag vet att man inte alltid kan se men den pierre robin som jag har och som är ärftlig är av grav form...

    Med all sannolikhet kommer mitt barn få lika grav som min.

  3. Kicki
    #2

    Hej Sophia

    Har en son på snart 2 år som har Pierre Robin syndrom. Det enda som visade att något var \"fel\" på ultraljuden var att han inte växte som han borde. Var -25% vid födslen. Men om du har en duktig barnmorska/läkare så bör dom kunna se om barnet har spalt, beror lite på hur barnet ligger också. Tycker du skall be dom göra en nogran koll av huvud/ansikte på ultraljud.

    Hoppas allt går bra för dig.

    Kan även säga att jag har en son på 6 månader som inte har fått Pierre Robin syndrom.
  4. 2
    Hej Sophia Har en son på snart 2 år som har Pierre Robin syndrom. Det enda som visade att något var \"fel\" på ultraljuden var att han inte växte som han borde. Var -25% vid födslen. Men om du har en duktig barnmorska/läkare så bör dom kunna se om barnet har spalt, beror lite på hur barnet ligger också. Tycker du skall be dom göra en nogran koll av huvud/ansikte på ultraljud.

    Hoppas allt går bra för dig.

    Kan även säga att jag har en son på 6 månader som inte har fått Pierre Robin syndrom.

Liknande trådar

  1. Känner någon till någon blogg?
    By anonymt namn in forum Klumpfot
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-01-15, 21:11
  2. Någon som känner någon eller själv
    By Anonymus in forum Kropp & hälsa
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-12-21, 20:57
  3. Någon som känner någon eller själv
    By anonymus in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-12-17, 19:25
  4. Någon frisör här eller någon annan som..
    By Grodan in forum Ordet är fritt
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2009-03-05, 08:27
  5. Någon från fk, eller någon annan som
    By Anonym in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-11-08, 17:44
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar