Hur mycket är era vakna?
_0510 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2003
    #1

    Hur mycket är era vakna?

    Jag tycker att min Wille är en riktig trötter. Han orkar oftast bara vara vaken max någon timma i taget och av den timmen så är det kanske första 30-45 minuterna som han orkar vara \"trevlig\" och glad, resten blir mest gnäll och vill bara ligga på armen. Sen somnar han igen. Han äter som han ska och går upp i vikt så det verkar okej, men jag har aldrig haft ett barn som sover så mycket. Nu antar jag att flera kommer att tycka att jag borde vara tacksam och visst är jag tacksam för att han sover bra, men liiite orolig att han är väl slö. Hur länge håller sig era vakna?
    PS. Wille \"fyller\" 2 månader idag.
  2. 1
    Hur mycket är era vakna? Jag tycker att min Wille är en riktig trötter. Han orkar oftast bara vara vaken max någon timma i taget och av den timmen så är det kanske första 30-45 minuterna som han orkar vara \"trevlig\" och glad, resten blir mest gnäll och vill bara ligga på armen. Sen somnar han igen. Han äter som han ska och går upp i vikt så det verkar okej, men jag har aldrig haft ett barn som sover så mycket. Nu antar jag att flera kommer att tycka att jag borde vara tacksam och visst är jag tacksam för att han sover bra, men liiite orolig att han är väl slö. Hur länge håller sig era vakna?
    PS. Wille \"fyller\" 2 månader idag.
  3. Karenina m. Saga
    #2

    Väldigt olika...

    Idag har Saga en ganska normal dag verkar det som... Hon var vaken två timmar i förmiddags, sedan en halvtimmes lur. Vaken trekvart kanske, sov en trekvart. Vaken ca. 1,5 timme, sov två timmar. Tja sådär håller det på... Men andra dagar kan hon vara vaken sisådär fem timmar i sträck. Någon dag vet jag att hon bara sov typ två timmar sammanlagt på hela dagen. Varierar väldigt det där. Men din Wille låter högst normal! Jag fundrar på ibland om Saga sover för lite...
  4. 2
    Väldigt olika... Idag har Saga en ganska normal dag verkar det som... Hon var vaken två timmar i förmiddags, sedan en halvtimmes lur. Vaken trekvart kanske, sov en trekvart. Vaken ca. 1,5 timme, sov två timmar. Tja sådär håller det på... Men andra dagar kan hon vara vaken sisådär fem timmar i sträck. Någon dag vet jag att hon bara sov typ två timmar sammanlagt på hela dagen. Varierar väldigt det där. Men din Wille låter högst normal! Jag fundrar på ibland om Saga sover för lite...
  5. Medlem sedan
    Jun 2003
    #3

    Helt olika varje dag

    men hon är nog också en sömntuta egentligen för hon är rätt grinig om hon är vaken för länge. Men är vi inne så är det svårt att få henne att somna så då blir det ganska så jobbigt. Annars är hon nog trevlig i max en halvtimme - timme om hon får sova ett par timmar före.
    Kram!
  6. 3
    Helt olika varje dag men hon är nog också en sömntuta egentligen för hon är rätt grinig om hon är vaken för länge. Men är vi inne så är det svårt att få henne att somna så då blir det ganska så jobbigt. Annars är hon nog trevlig i max en halvtimme - timme om hon får sova ett par timmar före.
    Kram!
  7. Medlem sedan
    Nov 2002
    #4

    Njut!

    Så länge han går upp i vikt som han ska o mår bra så är det ingen fara om han sover mycket, de gör ju det oftast när de är små .. Ida är väldigt mycket vaken och det gör så jag blir lite \"låst\" så njut av att han sover mkt, sen blir det tvärtom så han inte vill sova mycket alls ...! :)
  8. 4
    Njut! Så länge han går upp i vikt som han ska o mår bra så är det ingen fara om han sover mycket, de gör ju det oftast när de är små .. Ida är väldigt mycket vaken och det gör så jag blir lite \"låst\" så njut av att han sover mkt, sen blir det tvärtom så han inte vill sova mycket alls ...! :)
  9. Medlem sedan
    Jan 2001
    #5

    Måns är likadan

    Idag tex har han sovit heeela dagen (och så hela natten innan förståss). Varit vaken en halvtimme vid matdags.

    Vissa dagar är han vaken ganska mkt, men oftast sover han för det mesta :o)

    När han varit vaken idag så har han varit ganska gnällig, så jag misstänker att det kanske är en infektion som härjar i kroppen på honom, då kan de små reagera med att sova bort den.
  10. 5
    Måns är likadan Idag tex har han sovit heeela dagen (och så hela natten innan förståss). Varit vaken en halvtimme vid matdags.

    Vissa dagar är han vaken ganska mkt, men oftast sover han för det mesta :o)

    När han varit vaken idag så har han varit ganska gnällig, så jag misstänker att det kanske är en infektion som härjar i kroppen på honom, då kan de små reagera med att sova bort den.
  11. Medlem sedan
    Nov 1999
    #6

    Nu tycker jag att min tjej

    har blivit en riktig piggmört. Hon sover inte långa pass på dagarna. Skulle hon få sova i famnen skulle nog timmarna pinna på men jag kan inte sitta still så länge. Idag har nog sovit ett halvtimmespass och några enstaka tiominutare. Knappt någonting med andra ord. Å andra sidan sover hon väldigt bra på natten så jag ska inte klaga.
  12. 6
    Nu tycker jag att min tjej har blivit en riktig piggmört. Hon sover inte långa pass på dagarna. Skulle hon få sova i famnen skulle nog timmarna pinna på men jag kan inte sitta still så länge. Idag har nog sovit ett halvtimmespass och några enstaka tiominutare. Knappt någonting med andra ord. Å andra sidan sover hon väldigt bra på natten så jag ska inte klaga.
  13. Phia m Viktor +Vilma14/10
    #7

    Beror på

    Jag tror att de märker om de är hemma eller borta. När vi är hemma, åker bil eller när Vilma ligger i vagnen, sover hon mycket och är nöjd. När vi är borta och hälsar på hos andra är hon inte alls lika nöjd utan är kinkig och vill mest ligga vid bröstet. Dels beror det nog på att jag är mera stressad (felord men kommer inte på ett bättre) om jag har Viktor med mig också, då måste man ju ha koll vad han gör, en 2½ åring kan ju hitta på det mesta hos andra.

    Det som är bra är att hon dagen efter vi har varit borta sover ännu mera, så var det i går och jag kunde plocka och städa här hemma i flera timmar utan problem.
  14. 7
    Beror på Jag tror att de märker om de är hemma eller borta. När vi är hemma, åker bil eller när Vilma ligger i vagnen, sover hon mycket och är nöjd. När vi är borta och hälsar på hos andra är hon inte alls lika nöjd utan är kinkig och vill mest ligga vid bröstet. Dels beror det nog på att jag är mera stressad (felord men kommer inte på ett bättre) om jag har Viktor med mig också, då måste man ju ha koll vad han gör, en 2½ åring kan ju hitta på det mesta hos andra.

    Det som är bra är att hon dagen efter vi har varit borta sover ännu mera, så var det i går och jag kunde plocka och städa här hemma i flera timmar utan problem.

Liknande trådar

  1. Hur mycket är dom vakna?
    By Nilsson_84 in forum _1203 Marsbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-05-09, 10:08
  2. Att vakna
    By LasseB in forum Kärlek & relationer
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-08-28, 19:59
  3. ni som är vakna mycket på natten..
    By Elin, Vilme & Eira in forum _0512 Decemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-04-17, 07:03
  4. Hur mycket är era små vakna?
    By Jessica m Alvin & Vilmer in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-03-18, 09:31
  5. Hur vakna är era små?
    By solstraale in forum _0512 Decemberbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-01-04, 14:38
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar