Storlek på era 4-åringar?
_0112 Decemberbarn
  1. Agi
    #1

    Storlek på era 4-åringar?

    Min 4-åring är 99 cm lång och väger 17 kilo - visst han är inte pinnsmal men är absolut inte tjock heller. Ska snart på 4-årskontroll och får väl fråga då. Saken är den att han är inte alls särskilt matglad och äter inte mycket onyttigt men ändå har han hull - kanske man bara ska vara glad för? Man blir lite nojjig när det pratas om barns övervikt hit och dit.
  2. 1
    Storlek på era 4-åringar? Min 4-åring är 99 cm lång och väger 17 kilo - visst han är inte pinnsmal men är absolut inte tjock heller. Ska snart på 4-årskontroll och får väl fråga då. Saken är den att han är inte alls särskilt matglad och äter inte mycket onyttigt men ändå har han hull - kanske man bara ska vara glad för? Man blir lite nojjig när det pratas om barns övervikt hit och dit.
  3. Jossan m Neo & Jonah
    #2

    Neo är en dålig referens...

    En riktig liten mini... *ler* Har dock vuxit till sig litet på längden under hösten, så just nu är ha ca 100 cm och väger 13 kg ganska prick.
  4. 2
    Neo är en dålig referens... En riktig liten mini... *ler* Har dock vuxit till sig litet på längden under hösten, så just nu är ha ca 100 cm och väger 13 kg ganska prick.
  5. Mia med Ludvig
    #3

    Det låter lite

    som Ludvig. Han äter i och för sig en del och har alltid gjort. Jag får väll se nu när han mer eller mindre slutar med välling hur han kommer att förändra kroppen då. 2 av storebrosorna var och är trådsmala och andra storebror var ganska och är kraftig.
    Ludvig är mitt i mellan alla de andra.
  6. 3
    Det låter lite som Ludvig. Han äter i och för sig en del och har alltid gjort. Jag får väll se nu när han mer eller mindre slutar med välling hur han kommer att förändra kroppen då. 2 av storebrosorna var och är trådsmala och andra storebror var ganska och är kraftig.
    Ludvig är mitt i mellan alla de andra.
  7. Medlem sedan
    Nov 1999
    #4

    Ellen

    väger ca 15kg och är omkring 100cm skulle jag tro. Vi har inte varit på 4-årskontroll än och väntar med spänning på kallelsen.
    Ellen är så smal att hon syns inte bakom en lyktstolpe! Nä, liiiite överdrivet, men hon är en tunn dam. Äter lite si och så, på dagis med god aptit, hemma inte så förtjust i mat om det inte är yoghurt förstås! Fick hon bestämma var det yoghurt till frukost, mellis, lunch och middag!
  8. 4
    Ellen väger ca 15kg och är omkring 100cm skulle jag tro. Vi har inte varit på 4-årskontroll än och väntar med spänning på kallelsen.
    Ellen är så smal att hon syns inte bakom en lyktstolpe! Nä, liiiite överdrivet, men hon är en tunn dam. Äter lite si och så, på dagis med god aptit, hemma inte så förtjust i mat om det inte är yoghurt förstås! Fick hon bestämma var det yoghurt till frukost, mellis, lunch och middag!
  9. Medlem sedan
    Sep 2002
    #5

    Felicia är lite längre...

    Hon är ca 107 och väger ca 18 kg Men hon ligger snäppet över medel med sin längd.
    Maria
  10. 5
    Felicia är lite längre... Hon är ca 107 och väger ca 18 kg Men hon ligger snäppet över medel med sin längd.
    Maria
  11. Medlem sedan
    Oct 2001
    #6

    Ingen fara

    Vår filur är 104 cm och väger 19,2 (eller om det var 19,4)kg. Hans längd och vikt stämde bra överrens enligt kurvorna.
    Han är inte heller pinnsmal, men inte tjock heller- däremot ganska stadigt byggd- har stora fötter, är oerhört muskulös etc.
  12. 6
    Ingen fara Vår filur är 104 cm och väger 19,2 (eller om det var 19,4)kg. Hans längd och vikt stämde bra överrens enligt kurvorna.
    Han är inte heller pinnsmal, men inte tjock heller- däremot ganska stadigt byggd- har stora fötter, är oerhört muskulös etc.
  13. Medlem sedan
    Oct 2001
    #7

    ÅÅÅh!!! Ditt bf

    är Benjamins födelsedag... :-)
    (Mitt bf var ju iofs 21/8, men...)
    Nu blev jag nostalgisk... Ett jättefint datum att föda på...;-)
  14. 7
    ÅÅÅh!!! Ditt bf är Benjamins födelsedag... :-)
    (Mitt bf var ju iofs 21/8, men...)
    Nu blev jag nostalgisk... Ett jättefint datum att föda på...;-)
  15. Medlem sedan
    Jun 2001
    #8

    Absolut ingen aning...

    men jag tippar på ca 105cm (om jag jämför med andra barn som nyligen blivit mätta) och skulle tro strax under 17 kg, eller var det 16kg vågen stannade på.
    Ja, min dotter vill ju inte bli stor så hon äter som en myra. Jäkla unge, ibland får de ju dumma ideer som man som mamma uppenbarligen inte kan ta ur den :(
  16. 8
    Absolut ingen aning... men jag tippar på ca 105cm (om jag jämför med andra barn som nyligen blivit mätta) och skulle tro strax under 17 kg, eller var det 16kg vågen stannade på.
    Ja, min dotter vill ju inte bli stor så hon äter som en myra. Jäkla unge, ibland får de ju dumma ideer som man som mamma uppenbarligen inte kan ta ur den :(
  17. Medlem sedan
    May 2001
    #9

    På 4-årskontrollen..

    ...vägde Lucas 16,8 kg och var 101 cm lång. Inte illa med tanke på den starten han hade va? (1625g, 42 cm) =)
  18. 9
    På 4-årskontrollen.. ...vägde Lucas 16,8 kg och var 101 cm lång. Inte illa med tanke på den starten han hade va? (1625g, 42 cm) =)
  19. Jossan m Neo & Jonah
    #10

    Skulle dock tro...

    ... att det blir först i slutet av juli eller kanske t.o.m. i början av augusti! ;)
  20. 10
    Skulle dock tro... ... att det blir först i slutet av juli eller kanske t.o.m. i början av augusti! ;)
  21. Medlem sedan
    Mar 2000
    #11

    Nora.....

    är ju liten....
    Hon var på kontroll en månad innan 4-årsdagen

    12,2 kg och 92,5 cm.

    efter detta har hon haft blåsor i munnen en vecka, och mer eller mindre matvägrat, men jag hoppas att hon håller sin vikt, för hon är så smal att vi har problem att hålla byxorna uppe.
  22. 11
    Nora..... är ju liten....
    Hon var på kontroll en månad innan 4-årsdagen

    12,2 kg och 92,5 cm.

    efter detta har hon haft blåsor i munnen en vecka, och mer eller mindre matvägrat, men jag hoppas att hon håller sin vikt, för hon är så smal att vi har problem att hålla byxorna uppe.

Liknande trådar

  1. Fyra 11-12-åringar, två 8-9-åringar
    By HiB. in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-05-13, 19:57
  2. 8 åringar
    By Ronja03 in forum Småbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-04-12, 19:19
  3. Vad har era 4 åringar för storlek?
    By -Fluffyn- in forum _0605 Majbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-11-01, 20:54
  4. Apropå 15-åringar som dejtar 19-åringar
    By KAJO! in forum Ordet är fritt
    Svar: 38
    Senaste inlägg: 2009-10-24, 20:55
  5. 1½-åringar-2½ åringar, behöver tips
    By ella in forum Barn som yrke
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-08-22, 18:53
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar