Dagis & lägenhet =) *glad*
_0404 Aprilbarn
  1. Åsa m 2+1
    #1

    Dagis & lägenhet =) *glad*

    I dag är det en BRA dag! Jag har fått lägenhet från 1 jan, en 3 rok på nb m bra hyra. Den är aldeles min och inte en andrahandslgh =) (jag och M ska separera på mitt initiativ för er som inte vet det)

    Sen fick jag veta att jag trots 400 (!!!) barn i kö utan plats efter jul får plats till tjejerna på ett Montisoridagis i Uppsala! 3 min från mig =) M har ju bil så det gör inget att han får lite längre.

    Äntligen lite ljus förutom lucia i mörkret.

    Kram på er tjejer!!!
  2. 1
    Dagis & lägenhet =) *glad* I dag är det en BRA dag! Jag har fått lägenhet från 1 jan, en 3 rok på nb m bra hyra. Den är aldeles min och inte en andrahandslgh =) (jag och M ska separera på mitt initiativ för er som inte vet det)

    Sen fick jag veta att jag trots 400 (!!!) barn i kö utan plats efter jul får plats till tjejerna på ett Montisoridagis i Uppsala! 3 min från mig =) M har ju bil så det gör inget att han får lite längre.

    Äntligen lite ljus förutom lucia i mörkret.

    Kram på er tjejer!!!
  3. Medlem sedan
    Nov 2003
    #2

    Vad skönt

    Åh vad skönt med lite ljusglimtar för dig!!
  4. 2
    Vad skönt Åh vad skönt med lite ljusglimtar för dig!!
  5. Medlem sedan
    Jan 2003
    #3

    Nämen

    Jag hade ingen aning. Hoppas att det blir bra och att ni kanske till och med hittar tillbaka till varandra en vacker dag. Om ni vill alltså. KRAM gumman!
  6. 3
    Nämen Jag hade ingen aning. Hoppas att det blir bra och att ni kanske till och med hittar tillbaka till varandra en vacker dag. Om ni vill alltså. KRAM gumman!
  7. Medlem sedan
    Jan 2004
    #4

    Jättekram

    Du är värd allt \"flyt\" du kan få!

    Kram till dig med, jag håller alla tummar, och Valdars :-) för att allt skall fortsätta \"gå er väg\"
  8. 4
    Jättekram Du är värd allt \"flyt\" du kan få!

    Kram till dig med, jag håller alla tummar, och Valdars :-) för att allt skall fortsätta \"gå er väg\"
  9. Medlem sedan
    Jun 2002
    #5

    Kul!!

    Skönt att det reder upp sig för er..och nej jag var nog en av dem som inte visste att ni ska separera. Ibland mår man bäst av att göra det.
    Hoppas du kommer att trivas i nya lyan, jättekul att du fått dagisplats så nära hemmet =)).
    KRAMAR
  10. 5
    Kul!! Skönt att det reder upp sig för er..och nej jag var nog en av dem som inte visste att ni ska separera. Ibland mår man bäst av att göra det.
    Hoppas du kommer att trivas i nya lyan, jättekul att du fått dagisplats så nära hemmet =)).
    KRAMAR
  11. Medlem sedan
    Oct 2002
    #6

    Flow

    Skönt med lite flow, det behöver ni i dessa hårda tider.
    Sjysst med Montessori! :-)

    Önskar er självklart all lycka!
    KRAM
  12. 6
    Flow Skönt med lite flow, det behöver ni i dessa hårda tider.
    Sjysst med Montessori! :-)

    Önskar er självklart all lycka!
    KRAM
  13. Medlem sedan
    Mar 2004
    #7

    Vad skönt att det ordnar....

    sig så bra med det praktiska. Separation är ju alltid trist! Jag hade inte en aning om att ni var på väg isär. Det var väl nyss du som skrev att ni jobbade på en trea?! Jag hänger uppenbarligen inte riktigt med i svängarna;o)

    Hoppas tjejerna trivs bra på sitt nya dagis och i den nya lägenheten också förstås!
  14. 7
    Vad skönt att det ordnar.... sig så bra med det praktiska. Separation är ju alltid trist! Jag hade inte en aning om att ni var på väg isär. Det var väl nyss du som skrev att ni jobbade på en trea?! Jag hänger uppenbarligen inte riktigt med i svängarna;o)

    Hoppas tjejerna trivs bra på sitt nya dagis och i den nya lägenheten också förstås!
  15. Åsa m 2+1
    #8

    ja =)

    o tack för alla goda råd! Kram
  16. 8
    ja =) o tack för alla goda råd! Kram
  17. Åsa m 2+1
    #9

    Näää....

    jag har berättat på sthlmslistan....

    Kram tillbaka!
  18. 9
    Näää.... jag har berättat på sthlmslistan....

    Kram tillbaka!
  19. Åsa m 2+1
    #10

    Tack!

    Det känns så br att veta att jag har så bra stöd!

    Kram
  20. 10
    Tack! Det känns så br att veta att jag har så bra stöd!

    Kram
  21. Åsa m 2+1
    #11

    Hoppas...

    Att bo ensam kommer att bli tufft. Särskilt de barnfria veckorna...

    Sen ska juu Åke flytta oxå =( Fast vi ska ha kontakt. Han ska bo hos min kompis....

    KRAM!!!
  22. 11
    Hoppas... Att bo ensam kommer att bli tufft. Särskilt de barnfria veckorna...

    Sen ska juu Åke flytta oxå =( Fast vi ska ha kontakt. Han ska bo hos min kompis....

    KRAM!!!
  23. Åsa m 2+1
    #12

    Det var kul att höra!

    Jag som har varit såååå anti Montisori, men jag tror att det blir bra för barnen. kompisar och nära till dagis!

    Kram!!!
  24. 12
    Det var kul att höra! Jag som har varit såååå anti Montisori, men jag tror att det blir bra för barnen. kompisar och nära till dagis!

    Kram!!!
  25. Medlem sedan
    Aug 2003
    #13

    Åh grattis

    till bra lgh! Jag visste inte om seperationen, men önskar all lycka till er alla 4. Eller 5 då med Åke. ;-) Dagiset verkar ju med toppen! :-)
  26. 13
    Åh grattis till bra lgh! Jag visste inte om seperationen, men önskar all lycka till er alla 4. Eller 5 då med Åke. ;-) Dagiset verkar ju med toppen! :-)
  27. Medlem sedan
    Feb 2002
    #14

    så skönt att det ordnar upp sig

    Jag visste inte heller att ni ska separera, är det \"på prov\" eller mer varaktigt? Jag har ju läst att ni haft det jobbigt, men fick intrycket att det var på väg uppåt...

    Montessori är nog bra för en del. Jag har också alltid varit lite \"anti\", men har satt upp David i kö för både montessori- och idrottsfriskola, och som det ser ut nu passar han nog mer in i montessorivarianten =) Få se vad maken tycker om det bara... =)
  28. 14
    så skönt att det ordnar upp sig Jag visste inte heller att ni ska separera, är det \"på prov\" eller mer varaktigt? Jag har ju läst att ni haft det jobbigt, men fick intrycket att det var på väg uppåt...

    Montessori är nog bra för en del. Jag har också alltid varit lite \"anti\", men har satt upp David i kö för både montessori- och idrottsfriskola, och som det ser ut nu passar han nog mer in i montessorivarianten =) Få se vad maken tycker om det bara... =)
  29. Anonym
    #15

    woho

    ibland gäller det att ha flax.
    Låter ju fantastiskt bra, lyllos dig! (ja inte med separationen men ja du vet...)
  30. 15
    woho ibland gäller det att ha flax.
    Låter ju fantastiskt bra, lyllos dig! (ja inte med separationen men ja du vet...)
  31. Medlem sedan
    Jun 2002
    #16

    VA?? *ot*

    Varför omplacerar du hnm??? Det tycker jag INTE du ska göra! Du har ju iaf hnm som sällskap då de barnfria veckorna =). Klarar han inte av att vara ensam eller varför?
  32. 16
    VA?? *ot* Varför omplacerar du hnm??? Det tycker jag INTE du ska göra! Du har ju iaf hnm som sällskap då de barnfria veckorna =). Klarar han inte av att vara ensam eller varför?
  33. Karin med J&J bf 1/3
    #17

    Oj vad snabbt

    Vad skönt att det ordnat sig med lägenhet och dagisplats så snabbt. Vilken otrolig tur med dagiset också, det är ju guld värt att ha nära till dagis. Lycka till med flytten, KRAM!
  34. 17
    Oj vad snabbt Vad skönt att det ordnat sig med lägenhet och dagisplats så snabbt. Vilken otrolig tur med dagiset också, det är ju guld värt att ha nära till dagis. Lycka till med flytten, KRAM!
  35. Medlem sedan
    Jan 2001
    #18

    Oj

    jobbigt med separation, men skönt att det löst sig så smidigt med lägenhet och dagis, det gör ju allting lite enklare åtminstone!

    Var Montessoridagis ett medvetet val, eller var det avståndet som gjorde att du ville ha plats just där?

    Kram!
  36. 18
    Oj jobbigt med separation, men skönt att det löst sig så smidigt med lägenhet och dagis, det gör ju allting lite enklare åtminstone!

    Var Montessoridagis ett medvetet val, eller var det avståndet som gjorde att du ville ha plats just där?

    Kram!
  37. Åsa m 2+1
    #19

    Han ska få en adoptivfamilj...

    så länge så får vi se sen....
  38. 19
    Han ska få en adoptivfamilj... så länge så får vi se sen....
  39. Åsa m 2+1
    #20

    Jodu...

    Det var nog det sista desperata försöket. TUR att det inte blev nåt!!!

    Hoppas allt löser sig rent praktiskt nu då!
  40. 20
    Jodu... Det var nog det sista desperata försöket. TUR att det inte blev nåt!!!

    Hoppas allt löser sig rent praktiskt nu då!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Feberfri dagis, dagis. Måste fråga er
    By heke4 in forum _0807 Julibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-02-15, 13:17
  2. så glad att vi inte valde dagis just nu
    By mandelblomma in forum Ordet är fritt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2009-11-23, 11:05
  3. Sjuk igen...åh suck..dagis dagis
    By Nugga in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-03-24, 10:47
  4. Glad son på dagis idag!
    By MIA! in forum Småbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-02-21, 08:45
  5. Inte glad på dagis
    By ~Trixie~ in forum _0309 Septemberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-08-08, 22:02
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar