Hur firar ni Lucia imorgon?
_0408 Augustibarn
  1. Camilla m Henrik&Philip
    #1

    Hur firar ni Lucia imorgon?

    Henrik o Philip har givetvis fått öroninflammation med feber, men vi ringde förskolan och hörde efter om vi kunde få komma på luciafirandet iaf.
    Det gick så bra så.
    Så imorgon kl 8 skall barn med föräldrarna samlas för förskolans luciatåg, sedan är det fika för föräldrarna. Var på stan och inhandlade tomtedräkter åt båda.
  2. 1
    Hur firar ni Lucia imorgon? Henrik o Philip har givetvis fått öroninflammation med feber, men vi ringde förskolan och hörde efter om vi kunde få komma på luciafirandet iaf.
    Det gick så bra så.
    Så imorgon kl 8 skall barn med föräldrarna samlas för förskolans luciatåg, sedan är det fika för föräldrarna. Var på stan och inhandlade tomtedräkter åt båda.
  3. Medlem sedan
    Nov 2001
    #2

    Jag och mina barn

    är lediga imorgon så jag ska klä dem i fina vita särkar och ha lite sångstund med dem. Först måste Tilde och jag försöka tillverka en strut till Filips huvud och en liten stjärna, men lite pyssel är bara roligt! Ljus och glitter till Tilde har jag redan sedan tidigare år.

    Vi tar nog en liten fika på pepparkakor också :-)
  4. 2
    Jag och mina barn är lediga imorgon så jag ska klä dem i fina vita särkar och ha lite sångstund med dem. Först måste Tilde och jag försöka tillverka en strut till Filips huvud och en liten stjärna, men lite pyssel är bara roligt! Ljus och glitter till Tilde har jag redan sedan tidigare år.

    Vi tar nog en liten fika på pepparkakor också :-)
  5. Medlem sedan
    Dec 2003
    #3

    inget särskilt

    eftersom inte Liv går på fsk än. men kanske får hon lite glitter i håret!!!
  6. 3
    inget särskilt eftersom inte Liv går på fsk än. men kanske får hon lite glitter i håret!!!
  7. Medlem sedan
    Aug 2000
    #4

    Vi är hemma

    Tim har scharlakansfeber så vi blir behandlade hela familjen.

    Egentligen skulle jag och Lucas fira på förmiddagen på öppna förskolan och på eftermiddagen på dagis med Tim.

    Nu är vi hemma istället, vi bakar nog lussebullar.
  8. 4
    Vi är hemma Tim har scharlakansfeber så vi blir behandlade hela familjen.

    Egentligen skulle jag och Lucas fira på förmiddagen på öppna förskolan och på eftermiddagen på dagis med Tim.

    Nu är vi hemma istället, vi bakar nog lussebullar.
  9. Medlem sedan
    Oct 2000
    #5

    klockan 7 på dagis

    är det luciatåg.
    Ska bli jättekul för Theo går runt här å sjunger \"We wisch jo a mewwy kwiscmasch\" hela dagarna och tuva sjunger \"ta ta ta ta\" och tippar så sött :D
  10. 5
    klockan 7 på dagis är det luciatåg.
    Ska bli jättekul för Theo går runt här å sjunger \"We wisch jo a mewwy kwiscmasch\" hela dagarna och tuva sjunger \"ta ta ta ta\" och tippar så sött :D
  11. Medlem sedan
    May 2005
    #6

    Vi ska

    till dagis vid halvfyra imorgon em och käka pepparkakor och lussebullar som kidsen bakat!
    Och June ska ha lucialinne och sånt där ljus (fast på dagen ska hon ha pepparkaksdräkt, jag har varit på Ullared och handlat.. :)) och så ska de sjunga några visor.

    Ojoj, jag kommer gråta och gråta. Haha.
  12. 6
    Vi ska till dagis vid halvfyra imorgon em och käka pepparkakor och lussebullar som kidsen bakat!
    Och June ska ha lucialinne och sånt där ljus (fast på dagen ska hon ha pepparkaksdräkt, jag har varit på Ullared och handlat.. :)) och så ska de sjunga några visor.

    Ojoj, jag kommer gråta och gråta. Haha.
  13. Maddigan m Theodor
    #7

    Tanken var att

    vi skulle på dagis imorgon kväll för att se luciatåg och äta grötmiddag men eftersom att Theodor är sjuk så vet jag inte hur det blir...skulle vara tråkigt att missa det.
  14. 7
    Tanken var att vi skulle på dagis imorgon kväll för att se luciatåg och äta grötmiddag men eftersom att Theodor är sjuk så vet jag inte hur det blir...skulle vara tråkigt att missa det.
  15. Medlem sedan
    Jul 2000
    #8

    Vi ska inte fira Lucia idag

    utan Paulina som fyller 5 år idag (var tar tiden vägen).
    Vi var på Lucia hos systrarna på dagis redan i fredags, så idag blir det familjemys istället.

    Kramisar
  16. 8
    Vi ska inte fira Lucia idag utan Paulina som fyller 5 år idag (var tar tiden vägen).
    Vi var på Lucia hos systrarna på dagis redan i fredags, så idag blir det familjemys istället.

    Kramisar
  17. Medlem sedan
    May 2005
    #9

    Grattis till Pauline!

    Vad mysigt att fylla år på lucia! :
  18. 9
    Grattis till Pauline! Vad mysigt att fylla år på lucia! :
  19. Medlem sedan
    May 2003
    #10

    Vi har nu firat här på morgonen..

    på Bellas skola. Hon var lucia och det var jätte fint! De var så duktiga och Ronja satt alldeles stilla och tittade med lite glitter i håret! Sen hade alla fika med sig och det var jätte mysigt! Ska lägga ut kort i min info sen..jag hojtar till när det är klart..det tar väl nån dag eller två..ler..
  20. 10
    Vi har nu firat här på morgonen.. på Bellas skola. Hon var lucia och det var jätte fint! De var så duktiga och Ronja satt alldeles stilla och tittade med lite glitter i håret! Sen hade alla fika med sig och det var jätte mysigt! Ska lägga ut kort i min info sen..jag hojtar till när det är klart..det tar väl nån dag eller två..ler..
  21. Medlem sedan
    May 2002
    #11

    vi ska...

    ...vara på alex dagis kl 16 i eftermiddag, på hans avd är firandet alltid på eftermiddagen då flest föräldrar tydligen har lättast att komma... så jag å luddis går dit senare, F kommer oxå dit men direkt från skolan...

    vad kul att de fick komma med på firandet även om de är sjuka... krya på er!!!

    *kram*
  22. 11
    vi ska... ...vara på alex dagis kl 16 i eftermiddag, på hans avd är firandet alltid på eftermiddagen då flest föräldrar tydligen har lättast att komma... så jag å luddis går dit senare, F kommer oxå dit men direkt från skolan...

    vad kul att de fick komma med på firandet även om de är sjuka... krya på er!!!

    *kram*
  23. Medlem sedan
    May 2002
    #12

    grattis paulina!

    hoppas hon får en mysig lucia-födelsedag!

    *grattis kram*
  24. 12
    grattis paulina! hoppas hon får en mysig lucia-födelsedag!

    *grattis kram*
  25. Medlem sedan
    May 2003
    #13

    Min Lucia och tärna

    finns nu i min info! Det gick snabbt!
  26. 13
    Min Lucia och tärna finns nu i min info! Det gick snabbt!
  27. Medlem sedan
    Jul 2000
    #14

    Tack!

    Ja, det blir säkert lagom mysigt för mamma och pappa när hon kommit upp till tonåren *s*!

    Kramisar
  28. 14
    Tack! Ja, det blir säkert lagom mysigt för mamma och pappa när hon kommit upp till tonåren *s*!

    Kramisar
  29. Medlem sedan
    Jul 2000
    #15

    Tack!

    Just nu är hon på dagis, och jag vet att det firats där. En dagiskompis fyller nämligen också 5 idag.
    Ska hämta henne kl 14 och då blir det till att gå hem och öppna paket!

    Kramisar
  30. 15
    Tack! Just nu är hon på dagis, och jag vet att det firats där. En dagiskompis fyller nämligen också 5 idag.
    Ska hämta henne kl 14 och då blir det till att gå hem och öppna paket!

    Kramisar
  31. Medlem sedan
    Jul 2000
    #16

    Vad fina de var!

    Superfina tjejer!

    Kramisar
  32. 16
    Vad fina de var! Superfina tjejer!

    Kramisar
  33. Medlem sedan
    Feb 2004
    #17

    Jag=ansvarig för luciatåget i skola

    Hej tjejer!
    Jodå, firat har jag gjort, min klass(jag är ju lärare) hade ansvaret för årets luciatåg så nu har jag spelat och sjungit igår för föräldrar och idag för hela skolan. Oliver(iförd tomteluva) han fick vara hos mormor och morfar och köra med briotåget, gissa om han var nöjd! Brum brum, säger tåget enligt honom. Just nu sover han och jag vilar ut efter några veckors ivrigt repeterande på pianot.
    Gud så skönt, nu är det över för i år!
    Kram en trött Kajsa
  34. 17
    Jag=ansvarig för luciatåget i skola Hej tjejer!
    Jodå, firat har jag gjort, min klass(jag är ju lärare) hade ansvaret för årets luciatåg så nu har jag spelat och sjungit igår för föräldrar och idag för hela skolan. Oliver(iförd tomteluva) han fick vara hos mormor och morfar och köra med briotåget, gissa om han var nöjd! Brum brum, säger tåget enligt honom. Just nu sover han och jag vilar ut efter några veckors ivrigt repeterande på pianot.
    Gud så skönt, nu är det över för i år!
    Kram en trött Kajsa
  35. Medlem sedan
    Nov 2002
    #18

    Grattis...

    till 5-åringen! Vi har kalas på torsdag, då blir min pojke 4.
  36. 18
    Grattis... till 5-åringen! Vi har kalas på torsdag, då blir min pojke 4.
  37. Medlem sedan
    Nov 2002
    #19

    Firade...

    på storebrors dagis i morse. Storebror var ganska ointresserad och lilltös mycket intresserad, nästa år får hon vara med i tåget också!
  38. 19
    Firade... på storebrors dagis i morse. Storebror var ganska ointresserad och lilltös mycket intresserad, nästa år får hon vara med i tåget också!
  39. Medlem sedan
    Oct 2000
    #20

    grattis stora tjejen!!! (imt)

    ..
  40. 20
    grattis stora tjejen!!! (imt) ..
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. men varför firar vi lucia?
    By k-åsa-n in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-12-01, 23:15
  2. Varför firar vi Lucia i sverige
    By UlLi in forum Ordet är fritt
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2008-11-07, 13:14
  3. Firar man Lucia i Finland?
    By corall in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-11-20, 18:53
  4. Hur firar ni lucia?
    By johi in forum _0507 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-12-13, 10:13
  5. hur firar ni lucia?
    By Cina m Julia & Maja in forum _0505 Majbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-12-13, 10:29
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar