nyfiken..
_05 Vårbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2005
    #1

    nyfiken..

    vad heter era vårbarn i mellannamn??
    Vad använder ni för smeknamn??

    vet att detta har ventilerats förr, men man glömmer så lätt :-)
  2. 1
    nyfiken.. vad heter era vårbarn i mellannamn??
    Vad använder ni för smeknamn??

    vet att detta har ventilerats förr, men man glömmer så lätt :-)
  3. Medlem sedan
    Jan 2005
    #2

    svarar själv..

    Tage heter Emanuel i mellannamn och kallas flitigt för Tagelito, Lito, Bratten (Bratwurstkorv..),och Tagebus. Sedan slinker det givetvis in lite mammas påg, och mammas lille älsklingsprinskorv också.
  4. 2
    svarar själv.. Tage heter Emanuel i mellannamn och kallas flitigt för Tagelito, Lito, Bratten (Bratwurstkorv..),och Tagebus. Sedan slinker det givetvis in lite mammas påg, och mammas lille älsklingsprinskorv också.
  5. Medlem sedan
    May 2001
    #3

    Mamin svara oxå..

    vad heter era vårbarn i mellannamn??
    Lovisa
    Vad använder ni för smeknamn??
    Clarpis använder pappa och jag säger nog mest hjärtesnutt, lillskrutt mammas älskling:o)
  6. 3
    Mamin svara oxå.. vad heter era vårbarn i mellannamn??
    Lovisa
    Vad använder ni för smeknamn??
    Clarpis använder pappa och jag säger nog mest hjärtesnutt, lillskrutt mammas älskling:o)
  7. Åsa m Lucas o Louise
    #4

    Min tjeja heter

    Louise Victoria Carolina Krüger, och med det tunga namnet (bara släktnamn) så måste man kallas för Loppan! Men vi försöker att kalla henne för Louise så mycket som möjligt. Lucas , 2 år, kallar henne däremot bara för Loppa....
  8. 4
    Min tjeja heter Louise Victoria Carolina Krüger, och med det tunga namnet (bara släktnamn) så måste man kallas för Loppan! Men vi försöker att kalla henne för Louise så mycket som möjligt. Lucas , 2 år, kallar henne däremot bara för Loppa....
  9. Medlem sedan
    Jul 2002
    #5

    Nikki heter

    Nikki, Emma, Indra

    Ja vad kallar vi henne Ronja: \" Nikkipikki\",

    Jag säger nog ofta lillskruttan och lilla gumman.

    Christofer kör mest med lillbus
  10. 5
    Nikki heter Nikki, Emma, Indra

    Ja vad kallar vi henne Ronja: \" Nikkipikki\",

    Jag säger nog ofta lillskruttan och lilla gumman.

    Christofer kör mest med lillbus
  11. Medlem sedan
    Dec 2002
    #6

    Min lillkille

    heter Carl Gösta i andra namn.

    Smeknamn Älsklingen, kladdprinsen, buddah, hjärtat, solskenet och av viss släkt på min sida Gösta.

    Ha en trevlig kväll.
  12. 6
    Min lillkille heter Carl Gösta i andra namn.

    Smeknamn Älsklingen, kladdprinsen, buddah, hjärtat, solskenet och av viss släkt på min sida Gösta.

    Ha en trevlig kväll.
  13. Medlem sedan
    Aug 2002
    #7

    Emma heter

    Emma Isabella. Kallas oftast för Emma eller ibland Emmisen. Mammas hjärtegull, busEmma och Emmafemma får hon oxå höra väldigt ofta.
  14. 7
    Emma heter Emma Isabella. Kallas oftast för Emma eller ibland Emmisen. Mammas hjärtegull, busEmma och Emmafemma får hon oxå höra väldigt ofta.
  15. Medlem sedan
    Dec 2002
    #8

    Åh glömde ju

    det vi kallar honom mest... Lillebubbs.

    Kram
  16. 8
    Åh glömde ju det vi kallar honom mest... Lillebubbs.

    Kram
  17. Medlem sedan
    Mar 2002
    #9

    Singoalla

    Hon heter Isabelle Inga Penelope
    smeknamn hmm inga direkt faktiskt :-) Isabelle med e:et uttalat :-P
  18. 9
    Singoalla Hon heter Isabelle Inga Penelope
    smeknamn hmm inga direkt faktiskt :-) Isabelle med e:et uttalat :-P
  19. Medlem sedan
    Aug 2004
    #10

    Osiel heter

    Osiel Edwin.. Och hans smeknamn är Osilon, Oselindo, Ossi, och självklart älskling..
  20. 10
    Osiel heter Osiel Edwin.. Och hans smeknamn är Osilon, Oselindo, Ossi, och självklart älskling..
  21. Medlem sedan
    Sep 2002
    #11

    Eskil

    Eskil heter Eskil Love Harald (ska lägga till \"Lillebror\" också)

    Han kallas för Eskä, Eskätäskä, LillPlask, Bejbyn, Älsklingen, Plasket osv i all oändlighet.

    Valter kallar honom rätt och slätt för \"Fläsk\"

    /mie
  22. 11
    Eskil Eskil heter Eskil Love Harald (ska lägga till \"Lillebror\" också)

    Han kallas för Eskä, Eskätäskä, LillPlask, Bejbyn, Älsklingen, Plasket osv i all oändlighet.

    Valter kallar honom rätt och slätt för \"Fläsk\"

    /mie
  23. Medlem sedan
    Feb 2005
    #12

    Annika svarar

    Hanna heter Cecilia i andranamn och kallas mest för Hannäna. Andra smeknamn är skruttan, skruttis, sumo, tjockfia, knäppfia, sötis och lite annat =)
  24. 12
    Annika svarar Hanna heter Cecilia i andranamn och kallas mest för Hannäna. Andra smeknamn är skruttan, skruttis, sumo, tjockfia, knäppfia, sötis och lite annat =)
  25. Medlem sedan
    Sep 2002
    #13

    Lillnessan

    Agnes heter även Lisa Mikaela. Lisa efter min älskade mormor, och Mikaela som sambon ville att hon skulle heta

    Och hon kallas oftast Agnes. Men även lillnessan, och ytterst sällan Agge. Och busan!
  26. 13
    Lillnessan Agnes heter även Lisa Mikaela. Lisa efter min älskade mormor, och Mikaela som sambon ville att hon skulle heta

    Och hon kallas oftast Agnes. Men även lillnessan, och ytterst sällan Agge. Och busan!
  27. Medlem sedan
    Jan 2003
    #14

    Elisa

    heter Elisa Linda Mathilde.
    Kallas allt möjligt som stumpis, gumpis, pussgrunkan....etc etc! Men själva namnet Elisa blir nog inte nåt annat än just Elisa tror jag, vi får se senare i så fall, i skolan och av kompisar och så.
  28. 14
    Elisa heter Elisa Linda Mathilde.
    Kallas allt möjligt som stumpis, gumpis, pussgrunkan....etc etc! Men själva namnet Elisa blir nog inte nåt annat än just Elisa tror jag, vi får se senare i så fall, i skolan och av kompisar och så.
  29. Medlem sedan
    Jul 2002
    #15

    Soffan

    Nej, vi kommer aldrig kalla Sofia för \"Soffan\", det har jag förbjudit :-)

    Däremot heter hon ofta FiaLisa, lillfia, hjärtegullet, sockerpian... Elina kallar henne fortfarande \"BÄBISEN\" ibland *s*

    Hon heter Sofia Fredrike Danielsdotter (+ efternamn)
  30. 15
    Soffan Nej, vi kommer aldrig kalla Sofia för \"Soffan\", det har jag förbjudit :-)

    Däremot heter hon ofta FiaLisa, lillfia, hjärtegullet, sockerpian... Elina kallar henne fortfarande \"BÄBISEN\" ibland *s*

    Hon heter Sofia Fredrike Danielsdotter (+ efternamn)
  31. Medlem sedan
    May 2001
    #16

    Ida

    heter Ida Louise Aurora. Kallas Idis av pappa och Erik säger ofta Idapida.
    Annars blir det ofta lillskruttan, snuttfia, gullungen.
  32. 16
    Ida heter Ida Louise Aurora. Kallas Idis av pappa och Erik säger ofta Idapida.
    Annars blir det ofta lillskruttan, snuttfia, gullungen.
  33. Medlem sedan
    Apr 2003
    #17

    Sagas andra namn:

    Nanna
    Josefine

    Nanna efter min underbara mormor och Josefine efter en nära vän som gick bort i unga år.

    Jag älskar Nanna och kallar Saga antingen för det eller för Sagabaga (inte så sött kanske men storebror hittade på det)
  34. 17
    Sagas andra namn: Nanna
    Josefine

    Nanna efter min underbara mormor och Josefine efter en nära vän som gick bort i unga år.

    Jag älskar Nanna och kallar Saga antingen för det eller för Sagabaga (inte så sött kanske men storebror hittade på det)
  35. Medlem sedan
    May 2000
    #18

    Stella..

    ..heter STELLA Astrid Matilda

    Hon kallas för det mesta; Stella, Stellan, Tella, Tellan, Stella-Bella, Stella Propella, Tellang Gillang, Tellang Gillang Benrang, Giiilang, Jillangen, Jiiilang Gillang och så de vanliga då ;-)
  36. 18
    Stella.. ..heter STELLA Astrid Matilda

    Hon kallas för det mesta; Stella, Stellan, Tella, Tellan, Stella-Bella, Stella Propella, Tellang Gillang, Tellang Gillang Benrang, Giiilang, Jillangen, Jiiilang Gillang och så de vanliga då ;-)
  37. Medlem sedan
    Feb 2003
    #19

    Greta

    Greta heter Elisabet efter farmor och mormor (praktiskt!) men vi ska lägga till Maria efter hennes mamma också *s*

    Hon kallas ofta Gretchen men vissa dagar är det mer Grinchen. Och så är det Lilla Grodan, Grisen, Gurkan, Älsklingen och förstås Tjockis ;o)
  38. 19
    Greta Greta heter Elisabet efter farmor och mormor (praktiskt!) men vi ska lägga till Maria efter hennes mamma också *s*

    Hon kallas ofta Gretchen men vissa dagar är det mer Grinchen. Och så är det Lilla Grodan, Grisen, Gurkan, Älsklingen och förstås Tjockis ;o)
  39. po
    #20

    villeebbotniklas

    heter alltså ebbot och niklas i mellannamn.

    han kallas för villepille, sötkorven, korven, vännen älskling gullefjun, luddskalle, och ibland villelito
  40. 20
    villeebbotniklas heter alltså ebbot och niklas i mellannamn.

    han kallas för villepille, sötkorven, korven, vännen älskling gullefjun, luddskalle, och ibland villelito
Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista

Liknande trådar

  1. nyfiken
    By anonymt namn in forum Sex & erotik
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-04-20, 19:39
  2. NYFIKEN PÅ VUL
    By anonymt namn in forum _0811 Novemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-04-10, 13:31
  3. pbsthlm...nyfiken, nyfiken...
    By K-line in forum Bilsnack
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2006-11-23, 15:22
  4. nyfiken på
    By indrah in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-08-25, 17:00
  5. Jag är nyfiken
    By Anna in forum _0512 Decemberbarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2006-06-07, 18:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar