Nyfiken
_0506 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2004
    #1

    Nyfiken

    vad heter era barn i mellannamn??
    Vad använder ni för smeknamn??

    vet att detta har ventilerats förr, men man glömmer så lätt :-)
  2. 1
    Nyfiken vad heter era barn i mellannamn??
    Vad använder ni för smeknamn??

    vet att detta har ventilerats förr, men man glömmer så lätt :-)
  3. Medlem sedan
    Oct 2004
    #2

    Jean OSCAR Anton

    Jean efter pappa och farfar och Anton efter morfar
  4. 2
    Jean OSCAR Anton Jean efter pappa och farfar och Anton efter morfar
  5. Medlem sedan
    Aug 1999
    #3

    Här är det....

    Elliot John Kasper

    John efter pappa och Kasper efter min morfars bror.

    Han kallas för,

    bebisen
    hjärtat
    godis
    gullis
    Propelliot
    Snuffe/snuffis
    Pudde/Puddis
    Dillis (detta är Flisans namn på honom! *S*)

    Men numer går han altmer under namnet Knubbe - de passar bra och känns lixom helrätt *fniss*

    Så här hemma har vi

    Korven - Flisan, har hon kallats sen hon va en bebis!, inte kanske så oficiellt dock...

    Lill-per, det är Milton de, han var ju så liten när han kom...*S*

    Och så knubbe dårå...*S*

  6. 3
    Här är det.... Elliot John Kasper

    John efter pappa och Kasper efter min morfars bror.

    Han kallas för,

    bebisen
    hjärtat
    godis
    gullis
    Propelliot
    Snuffe/snuffis
    Pudde/Puddis
    Dillis (detta är Flisans namn på honom! *S*)

    Men numer går han altmer under namnet Knubbe - de passar bra och känns lixom helrätt *fniss*

    Så här hemma har vi

    Korven - Flisan, har hon kallats sen hon va en bebis!, inte kanske så oficiellt dock...

    Lill-per, det är Milton de, han var ju så liten när han kom...*S*

    Och så knubbe dårå...*S*

  7. Medlem sedan
    May 2004
    #4

    hon heter

    Anna Miriam Natalie så mellan namn bli anna & natalie
  8. 4
    hon heter Anna Miriam Natalie så mellan namn bli anna & natalie
  9. _basilika_
    #5

    OLLE Henrik

    efter Pappans pappas farfar.:)
    Vi kallar honom: Olleman,Ollis,Ollebulle,Mannen ,Pruttkorven,prinskorven,sötko rv,Ollebull mm mm
  10. 5
    OLLE Henrik efter Pappans pappas farfar.:)
    Vi kallar honom: Olleman,Ollis,Ollebulle,Mannen ,Pruttkorven,prinskorven,sötko rv,Ollebull mm mm
  11. Medlem sedan
    Nov 2002
    #6

    ELIN Maria Josefin

    Vi säger nog mest Elin. Men andra smeknamn är nog: Elin Pelin, snuppan eller snuppis.
  12. 6
    ELIN Maria Josefin Vi säger nog mest Elin. Men andra smeknamn är nog: Elin Pelin, snuppan eller snuppis.
  13. Medlem sedan
    Dec 2000
    #7

    Alessia...

    heter Maria Carolina Eriksdotter i mellannamn.

    Obs! Eriksdotter heter hon inte för att det är vackert, utan för att det är tradition i deras släkt att göra så. Det blir ju liksom som att ha ett efternamn som mellannamn... :-)
  14. 7
    Alessia... heter Maria Carolina Eriksdotter i mellannamn.

    Obs! Eriksdotter heter hon inte för att det är vackert, utan för att det är tradition i deras släkt att göra så. Det blir ju liksom som att ha ett efternamn som mellannamn... :-)
  15. Medlem sedan
    Sep 2003
    #8

    Smed Gustav Erik

    Smed är ett gårdsnamn ifrån pappas släkt, Gustav tilltalsnamnet och Erik efter min farfar.

    Han kallas Gustan, Gussar (Ellens namn på lillebror), Gussa, pluttan-fis, plutt-skrutt, mammas lilla bääääbis, och en massa annat fånigt! *ler*
  16. 8
    Smed Gustav Erik Smed är ett gårdsnamn ifrån pappas släkt, Gustav tilltalsnamnet och Erik efter min farfar.

    Han kallas Gustan, Gussar (Ellens namn på lillebror), Gussa, pluttan-fis, plutt-skrutt, mammas lilla bääääbis, och en massa annat fånigt! *ler*
  17. Phio
    #9

    så har vi det här också

    jag heter Bosdotter i mellannamn, efter pappa Bo, och Stella heter Petersdotter!
  18. 9
    så har vi det här också jag heter Bosdotter i mellannamn, efter pappa Bo, och Stella heter Petersdotter!
  19. Phio
    #10

    Stellas

    namn är Stella Johanna Petersdotter.

    Stella för att det är vackert, Johanna för att vi har anknytningar till det och Petersdotter för att det är tradition.

    Hon kallas, bland annat, för Strumpan, Gosefis, StellyGnälly, SmellyStelly, Sys, Skrutt.
  20. 10
    Stellas namn är Stella Johanna Petersdotter.

    Stella för att det är vackert, Johanna för att vi har anknytningar till det och Petersdotter för att det är tradition.

    Hon kallas, bland annat, för Strumpan, Gosefis, StellyGnälly, SmellyStelly, Sys, Skrutt.
  21. samandra
    #11

    han heter

    Jojje oskar.
    Oskar efter min farfar.

    smeknamn är rumpnisse!!!
  22. 11
    han heter Jojje oskar.
    Oskar efter min farfar.

    smeknamn är rumpnisse!!!
  23. Medlem sedan
    Dec 2000
    #12

    Vad kul...

    att höra fler som har det som tradition!
  24. 12
    Vad kul... att höra fler som har det som tradition!
  25. Medlem sedan
    Nov 1999
    #13

    FANNY Stina

    är vår lilla goding döpt till. Fanny för att det var det enda tjejenamnet på F som jag kunde tänka mig. (Vårt bandylag har förkortningen E:I:F och eftersom det råder bandyfeber i Edsbyn och pappan har blivit mer \"än lovligt smittad\" av den så kom han på att vi hade E och I alltså måste tredje få ett namn på F och efter att ha fått med sig tjejerna på den ideen så blev jag nerröstad.) Stina eftersom hon hela tiden i magen kallades för \"gullStina\".
    Smeknamn har hon inte, har inte blivit så.
  26. 13
    FANNY Stina är vår lilla goding döpt till. Fanny för att det var det enda tjejenamnet på F som jag kunde tänka mig. (Vårt bandylag har förkortningen E:I:F och eftersom det råder bandyfeber i Edsbyn och pappan har blivit mer \"än lovligt smittad\" av den så kom han på att vi hade E och I alltså måste tredje få ett namn på F och efter att ha fått med sig tjejerna på den ideen så blev jag nerröstad.) Stina eftersom hon hela tiden i magen kallades för \"gullStina\".
    Smeknamn har hon inte, har inte blivit så.
  27. Medlem sedan
    Oct 2002
    #14

    Jan ISAK

    Jan efter min pappa.
  28. 14
    Jan ISAK Jan efter min pappa.
  29. Medlem sedan
    Dec 2003
    #15

    Tindra Jemima....

    Alla våra barn har 2 namn. Inga smeknamn här ännu men det lär nog bli Mimma eller nåt.
  30. 15
    Tindra Jemima.... Alla våra barn har 2 namn. Inga smeknamn här ännu men det lär nog bli Mimma eller nåt.
  31. Medlem sedan
    Sep 2000
    #16

    Mina bäbisar

    Jag som valde korta enkla namn eftersom jag ogillar smeknamn. Men nu kallar jag dom ibland för Hugisen och Adisen. Jättefult, jag vet ;-)
    Annars blir det väl gullunge, skitunge (sagt med kärlek), sötis, storkillarna mm.
  32. 16
    Mina bäbisar Jag som valde korta enkla namn eftersom jag ogillar smeknamn. Men nu kallar jag dom ibland för Hugisen och Adisen. Jättefult, jag vet ;-)
    Annars blir det väl gullunge, skitunge (sagt med kärlek), sötis, storkillarna mm.
  33. Jenny m.Tim & Max
    #17

    Guldklimpen heter..

    Max Pär Tim

    Ja, alltså Pär efter sin pappa och Tim självklart efter storebrorsan.

    Smeknamn: Maxen, mask (små barn kallar honom det), snutten, sötis... ja vi har ganska många smeknamn tror jag!!
  34. 17
    Guldklimpen heter.. Max Pär Tim

    Ja, alltså Pär efter sin pappa och Tim självklart efter storebrorsan.

    Smeknamn: Maxen, mask (små barn kallar honom det), snutten, sötis... ja vi har ganska många smeknamn tror jag!!
  35. samandra
    #18

    vår

    jakop säger \" MASK\" till sin kusin som heter max, det låter så gulligt tycker jag
  36. 18
    vår jakop säger \" MASK\" till sin kusin som heter max, det låter så gulligt tycker jag
  37. Jenny m.Tim & Max
    #19

    mmm...

    visst låter det gulligt!!!
  38. 19
    mmm... visst låter det gulligt!!!
  39. Medlem sedan
    Mar 2003
    #20

    Vår goa tjej

    heter ELLEN Cecilia
    Kallas för lillgrisen, mammas lilla kråka, gumman, Ello Bello, Ellen Bellen, osv....
  40. 20
    Vår goa tjej heter ELLEN Cecilia
    Kallas för lillgrisen, mammas lilla kråka, gumman, Ello Bello, Ellen Bellen, osv....
Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Liknande trådar

  1. nyfiken
    By anonymt namn in forum Sex & erotik
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-04-20, 19:39
  2. NYFIKEN PÅ VUL
    By anonymt namn in forum _0811 Novemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-04-10, 13:31
  3. pbsthlm...nyfiken, nyfiken...
    By K-line in forum Bilsnack
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2006-11-23, 15:22
  4. nyfiken på
    By indrah in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-08-25, 17:00
  5. Jag är nyfiken
    By Anna in forum _0512 Decemberbarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2006-06-07, 18:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar