Näsblod
_0604 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2004
    #1

    Näsblod

    Någon mer än jag som ständigt blöder i näsan? Inte så att det rinner, men varje gång jag snyter mig kommer det blod. Värst är det på morgonen. Allra helst imorse, då jag trodde att det skulle sätta igång på riktigt. Beror det bara på sköra slemhinnor eller kan det tyda på att man lider av någon brist? Någon som vet?
  2. 1
    Näsblod Någon mer än jag som ständigt blöder i näsan? Inte så att det rinner, men varje gång jag snyter mig kommer det blod. Värst är det på morgonen. Allra helst imorse, då jag trodde att det skulle sätta igång på riktigt. Beror det bara på sköra slemhinnor eller kan det tyda på att man lider av någon brist? Någon som vet?
  3. Medlem sedan
    Sep 2001
    #2

    Jag har samma sak...

    Sköra slemhinnor har jag förstått (hoppas jag)
  4. 2
    Jag har samma sak... Sköra slemhinnor har jag förstått (hoppas jag)
  5. Åsa m Agnes-04+bf17/4
    #3

    Det hade jag

    när jag väntade Agnes men nu...än så länge...har jga sluppit det. Jobbigt med näsblod. Hoppas det blir bättre snart, mitt gick över mot slutet iaf *en liten tröst*

    Ha en bra dag
  6. 3
    Det hade jag när jag väntade Agnes men nu...än så länge...har jga sluppit det. Jobbigt med näsblod. Hoppas det blir bättre snart, mitt gick över mot slutet iaf *en liten tröst*

    Ha en bra dag
  7. Jenny med Gustav
    #4

    Det har slutat nu.

    Men har småblött en hel del från näsan, speciellt det första 4 månaderna.


  8. 4
    Det har slutat nu. Men har småblött en hel del från näsan, speciellt det första 4 månaderna.


  9. Medlem sedan
    Mar 2003
    #5

    Jajamensan

    Tidigare hade jag ordentligt med näsblod, men det var i en period när jag hade jobbat mycket och var trött. Nu kan jag också ha det men mycket mycket mindre. Men å andra sidan får jag det lätt på vintern när det är torr luft.
  10. 5
    Jajamensan Tidigare hade jag ordentligt med näsblod, men det var i en period när jag hade jobbat mycket och var trött. Nu kan jag också ha det men mycket mycket mindre. Men å andra sidan får jag det lätt på vintern när det är torr luft.
  11. Medlem sedan
    Apr 2005
    #6

    Järnbrist?

    Jag snyter också lite blod då och då, inga mängder men nästan varje dag.

    Ringde däremot till sjukvårdsupplysningen för dotterns räkning i helgen, efter att hon två gånger börjat blöda så att det forsade över hela ansiktet (ena gången vaknade hon av det mitt i natten!). Där sade de att järnbrist var en trolig förklaring, kroppen funkar helt ologiskt så att vi blöder lättare när vi har järnbrist (borde ju vara tvärt om).

    Annars har jag hört att sköra slemhinnor är den vanliga anledningen för gravida.
  12. 6
    Järnbrist? Jag snyter också lite blod då och då, inga mängder men nästan varje dag.

    Ringde däremot till sjukvårdsupplysningen för dotterns räkning i helgen, efter att hon två gånger börjat blöda så att det forsade över hela ansiktet (ena gången vaknade hon av det mitt i natten!). Där sade de att järnbrist var en trolig förklaring, kroppen funkar helt ologiskt så att vi blöder lättare när vi har järnbrist (borde ju vara tvärt om).

    Annars har jag hört att sköra slemhinnor är den vanliga anledningen för gravida.
  13. Medlem sedan
    Apr 2005
    #7

    Inte besök ju (imt)

    -
  14. 7
    Inte besök ju (imt) -
  15. Medlem sedan
    Aug 2004
    #8

    Jag hoppas att det inte är det

    jag äter ju Niferex nu, och jag tyckte iofs till en början att det blev bättre. Men nu är det sämre igen. Funderade lite smått på om det kunde vara tecken på järnbrist, men i övrigt känner jag mig piggare än vanligt och man blir väl trött och hängig av järnbrist va?
  16. 8
    Jag hoppas att det inte är det jag äter ju Niferex nu, och jag tyckte iofs till en början att det blev bättre. Men nu är det sämre igen. Funderade lite smått på om det kunde vara tecken på järnbrist, men i övrigt känner jag mig piggare än vanligt och man blir väl trött och hängig av järnbrist va?
  17. Medlem sedan
    Apr 2005
    #9

    Mja...

    Jag har väl inte känt så där på rak arm att jag blivit tröttare när hb-et legat lågt. Men det är klart att det är ett vanligt symtom, beror kanske på _hur_ lågt det ligger. Har heller inte märkt att min dotter verkat tröttare eller hängigare. Det är ju liksom mörkt halva dagarna, vem är inte trött då?
  18. 9
    Mja... Jag har väl inte känt så där på rak arm att jag blivit tröttare när hb-et legat lågt. Men det är klart att det är ett vanligt symtom, beror kanske på _hur_ lågt det ligger. Har heller inte märkt att min dotter verkat tröttare eller hängigare. Det är ju liksom mörkt halva dagarna, vem är inte trött då?
  19. Ann m trean bf 9/4
    #10

    tips

    slemhinnorna blir käsnligare och torrare.

    Prova Nozoil på apoteket, nässpray med sesamolja, har hjälpt för mig tidigare graviditerer, då blir det inte så torrt och inte lika mycket näsblod i alla fall.

    Har precis åkt på det igen själv sedan i förrgår - tröttsamt. Det är så torrt också så jag har näsan full med torkat blod hela tiden.
  20. 10
    tips slemhinnorna blir käsnligare och torrare.

    Prova Nozoil på apoteket, nässpray med sesamolja, har hjälpt för mig tidigare graviditerer, då blir det inte så torrt och inte lika mycket näsblod i alla fall.

    Har precis åkt på det igen själv sedan i förrgår - tröttsamt. Det är så torrt också så jag har näsan full med torkat blod hela tiden.
  21. Medlem sedan
    Jan 2002
    #11

    Jag har det!

    Första gången det hände var när jag snöt mig och tyckte att hemskt vad det rinner då, hela pappret var fullt av blod.
    Nu kan det komma lite när jag snyter mig, men inte alls som första gången.

    Har inte varit med om detta de andra två graviditeterna.
  22. 11
    Jag har det! Första gången det hände var när jag snöt mig och tyckte att hemskt vad det rinner då, hela pappret var fullt av blod.
    Nu kan det komma lite när jag snyter mig, men inte alls som första gången.

    Har inte varit med om detta de andra två graviditeterna.
  23. Medlem sedan
    Apr 2004
    #12

    Jodå

    detkommer lite blod ibland,det är nog en kombination av sköra slemhinnor och ökad blodmängd,även tandkött blöder ju lättare under graviditeten.
  24. 12
    Jodå detkommer lite blod ibland,det är nog en kombination av sköra slemhinnor och ökad blodmängd,även tandkött blöder ju lättare under graviditeten.

Liknande trådar

  1. Näsblod
    By Anonym in forum _1206 Junibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-10-26, 17:42
  2. Näsblod
    By Widerlich in forum _0805 Majbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-12-10, 19:08
  3. Näsblod
    By rubinen in forum Ordet är fritt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-12-06, 20:14
  4. Näsblod!?
    By janfebbarn in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-11-15, 23:24
  5. Näsblod!
    By Sintra in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-11-13, 18:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar