Hejsan, en gamling tillbaka!
_99/00 Vinterbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2000
    #1

    Hejsan, en gamling tillbaka!

    Hur har ni det? hur gar det med stora barnen?
    Det var länge sedan jag var inne, det kan jag inte sticka under stolen med men jag börjar fa tid till att göra annat än ta hand om bus Hugo ;)

    Har en son född den 23/12-99 William, vi bor i Frankrike och han gar i skolan inne pa 3:e aret nu och första aret i den riktiga skolan.
    Han Är fortfarande ett huvud längre än de andra trots att han är Nästan 1 ar yngre än de äldsta i sin klass.
    Han maste har 130 pa kläder men 128 gar ibland pa byxor.
    Han Är minst 125 lang och väger ca 28 kg.
    Lättare att väga än att mäta men det var ett tag sedan :)

    Han har tappat en tand i underkäken och den nya tittar stolt ut!
    Han har äntligen blivit blöjtorr nattetid han slutade i somras efter mycket slit och tvättades, lilla syster blev torr i samma veva! Hon är 4 ar gammal.

    Han trivs i skolan, jobbar hart med skrivstil läsning och matte, han älskar matte!
    räknar Addition 0-20 utan problem.
    Och kan snart läsa.

    Jag har inte känslan av att ha en 6 aring jag har en 8 aring hemma, känns läskigt han är sa vuxen av sig....
    Men han är jättesnäll en sa snäll kille far man nog leta efter, jag kommer nog fa slita mer med Hugo!
  2. 1
    Hejsan, en gamling tillbaka! Hur har ni det? hur gar det med stora barnen?
    Det var länge sedan jag var inne, det kan jag inte sticka under stolen med men jag börjar fa tid till att göra annat än ta hand om bus Hugo ;)

    Har en son född den 23/12-99 William, vi bor i Frankrike och han gar i skolan inne pa 3:e aret nu och första aret i den riktiga skolan.
    Han Är fortfarande ett huvud längre än de andra trots att han är Nästan 1 ar yngre än de äldsta i sin klass.
    Han maste har 130 pa kläder men 128 gar ibland pa byxor.
    Han Är minst 125 lang och väger ca 28 kg.
    Lättare att väga än att mäta men det var ett tag sedan :)

    Han har tappat en tand i underkäken och den nya tittar stolt ut!
    Han har äntligen blivit blöjtorr nattetid han slutade i somras efter mycket slit och tvättades, lilla syster blev torr i samma veva! Hon är 4 ar gammal.

    Han trivs i skolan, jobbar hart med skrivstil läsning och matte, han älskar matte!
    räknar Addition 0-20 utan problem.
    Och kan snart läsa.

    Jag har inte känslan av att ha en 6 aring jag har en 8 aring hemma, känns läskigt han är sa vuxen av sig....
    Men han är jättesnäll en sa snäll kille far man nog leta efter, jag kommer nog fa slita mer med Hugo!
  3. Medlem sedan
    Nov 2004
    #2

    Hej!

    Kul att se din signatur igen! Tycker det skulle kännas konstigt att ha ett barn som gått i skolan i tre år.
    Benjamin börjar ju förskoleklass i Augusti.Han räknar obehindrat till hundra ,adderar och subtraherar ganska bra redan.Han kan de flesta bokstäverna men har inte knäckt läskoden ännu.Här har vi också en snäll kille för det mesta .Han retar i o f s gallfeber på lillasyster(4 år snart) men är uuuurgooo mot lillebror Gabriel (6 månader).Benjamin är ju inte så stor.Nu var det lääänge sedan vi mätte honom .Var kanske i september här hemma.Då var han ca 114 cm och vägde ca 22 kg.Däremot tror jag han är betydligt längre nu för alla byxor börjar flagga på halv stång.
  4. 2
    Hej! Kul att se din signatur igen! Tycker det skulle kännas konstigt att ha ett barn som gått i skolan i tre år.
    Benjamin börjar ju förskoleklass i Augusti.Han räknar obehindrat till hundra ,adderar och subtraherar ganska bra redan.Han kan de flesta bokstäverna men har inte knäckt läskoden ännu.Här har vi också en snäll kille för det mesta .Han retar i o f s gallfeber på lillasyster(4 år snart) men är uuuurgooo mot lillebror Gabriel (6 månader).Benjamin är ju inte så stor.Nu var det lääänge sedan vi mätte honom .Var kanske i september här hemma.Då var han ca 114 cm och vägde ca 22 kg.Däremot tror jag han är betydligt längre nu för alla byxor börjar flagga på halv stång.
  5. Medlem sedan
    May 2005
    #3

    Det var länge sedan

    Jag har ju en som är inne på tredje året, men hon är ju 8:a. Det måste kännas konstigt att han börjat så tidigt jämfört med svenska mått mätt.

    Katarina blir 6 år den 13/2. Mjölkproteinsallergiker, viljestark, empatisk. Inga tappade tänder ännu, men läser gör hon. Räkna är hon inte intresserad av ännu.

    Hon är 104 lång och 16,5 kg. Så det är 110/116 som gäller i kläder.

    Hon har hittat en ny sport. Reta gallfeber på sin syster och sedan undvika att bli slagen. :-)

  6. 3
    Det var länge sedan Jag har ju en som är inne på tredje året, men hon är ju 8:a. Det måste kännas konstigt att han börjat så tidigt jämfört med svenska mått mätt.

    Katarina blir 6 år den 13/2. Mjölkproteinsallergiker, viljestark, empatisk. Inga tappade tänder ännu, men läser gör hon. Räkna är hon inte intresserad av ännu.

    Hon är 104 lång och 16,5 kg. Så det är 110/116 som gäller i kläder.

    Hon har hittat en ny sport. Reta gallfeber på sin syster och sedan undvika att bli slagen. :-)

  7. Medlem sedan
    Aug 2000
    #4

    Visst känns det läskigt....

    tiden gar sa jäkla fort men eftersom jag spenderar sa mycket tid med dem iallafall är jag gald att han har skolan han hade klättrat pa väggarna här hemma annars!

    Har har som sagt gjort 2 ar förskola vilket är som dagis typ, mycket lek och bus medans allvaret började nu i höstas.
    Men han har haft 2 ar pa sig att lära sig den disciplin han behöver föratt klara skolan.
    Sitta stilla och lära sig de sociala reglerna :)

    Kramiz
  8. 4
    Visst känns det läskigt.... tiden gar sa jäkla fort men eftersom jag spenderar sa mycket tid med dem iallafall är jag gald att han har skolan han hade klättrat pa väggarna här hemma annars!

    Har har som sagt gjort 2 ar förskola vilket är som dagis typ, mycket lek och bus medans allvaret började nu i höstas.
    Men han har haft 2 ar pa sig att lära sig den disciplin han behöver föratt klara skolan.
    Sitta stilla och lära sig de sociala reglerna :)

    Kramiz
  9. Medlem sedan
    Aug 2000
    #5

    Har ocksa en retsticka hemma...

    han heter Hugo och fyller 3 i januari, han har jag fatt för mina synder det lovar jag :)
    Hade han varit lugn och stillsam som William hade jag säkert velat ha ett barn till men Hugo har krävt sitt!
    Ni kommer säkert att fa höra en del här inne framöver....

    Sedan har jag Alexia därimellan som dras mellan storebror duktig och lillebror Emil typen, hon hänger pa dem bada!
    Sa jag lovar att det är livat för det mesta!

    Men slass det gör de sällan tack och lov! Hade en period da Alexia bet och sedan bet Hugo tillbaka en period men nu är det slut pa det när Hugo kan säga ifran utan att ta till med fula nyp....

    Kramiz
  10. 5
    Har ocksa en retsticka hemma... han heter Hugo och fyller 3 i januari, han har jag fatt för mina synder det lovar jag :)
    Hade han varit lugn och stillsam som William hade jag säkert velat ha ett barn till men Hugo har krävt sitt!
    Ni kommer säkert att fa höra en del här inne framöver....

    Sedan har jag Alexia därimellan som dras mellan storebror duktig och lillebror Emil typen, hon hänger pa dem bada!
    Sa jag lovar att det är livat för det mesta!

    Men slass det gör de sällan tack och lov! Hade en period da Alexia bet och sedan bet Hugo tillbaka en period men nu är det slut pa det när Hugo kan säga ifran utan att ta till med fula nyp....

    Kramiz
  11. Medlem sedan
    Aug 1999
    #6

    Heej!!

    Det va länge sen!, Här är allt bra - vi har oxå utökats med en liten lillebror till...
    Elliot föddes i maj och har redan blivit ett halvår!

    Flisan är i storlek me William!, 134/140 i tröjjor och 128 i brallor. 25kg och 125 lång.
    Hon går ju på dagis fortfarande, och börjar förskoleklass till hösten!

    kramkram
  12. 6
    Heej!! Det va länge sen!, Här är allt bra - vi har oxå utökats med en liten lillebror till...
    Elliot föddes i maj och har redan blivit ett halvår!

    Flisan är i storlek me William!, 134/140 i tröjjor och 128 i brallor. 25kg och 125 lång.
    Hon går ju på dagis fortfarande, och börjar förskoleklass till hösten!

    kramkram
  13. Medlem sedan
    May 2000
    #7

    Hej!

    Vad kul att du är tillbaka och att få läse om hur ni har det!

    Vi fick vår tredje tjejja i april, hon heter Stella och blev åtta månader igår och _springer_ redan (se bilder på min sida - min info) så här är det fullt upp! Har även 3,5-åringen Nora hemma på heltid medan Jonna, min december -99a, går i förskoleklass.
  14. 7
    Hej! Vad kul att du är tillbaka och att få läse om hur ni har det!

    Vi fick vår tredje tjejja i april, hon heter Stella och blev åtta månader igår och _springer_ redan (se bilder på min sida - min info) så här är det fullt upp! Har även 3,5-åringen Nora hemma på heltid medan Jonna, min december -99a, går i förskoleklass.
  15. Medlem sedan
    Aug 2000
    #8

    Grattis till lillebror!

    lite sent men iallafall :)

    Hur känns det att vara 3 barns mamma da?
    Här är det ganska lugnt nuför tiden tack och lov, jag har blivit sa bekväm av mig! :)

    Kramiz
  16. 8
    Grattis till lillebror! lite sent men iallafall :)

    Hur känns det att vara 3 barns mamma da?
    Här är det ganska lugnt nuför tiden tack och lov, jag har blivit sa bekväm av mig! :)

    Kramiz
  17. Medlem sedan
    Aug 2000
    #9

    Oj....

    vad skojigt, en tjejtrio. GRATTIS!
    Det har allt pluppat ut en hel del bebisar sedan sist!

    Men i det här huset blir det inga fler jag har gjort mitt nu som smabarns mamma, nu längtar jag efter lite frihet och andra aktiviteter!

    Kramiz
  18. 9
    Oj.... vad skojigt, en tjejtrio. GRATTIS!
    Det har allt pluppat ut en hel del bebisar sedan sist!

    Men i det här huset blir det inga fler jag har gjort mitt nu som smabarns mamma, nu längtar jag efter lite frihet och andra aktiviteter!

    Kramiz
  19. Medlem sedan
    Sep 1999
    #10

    Heeej!

    Vad kul att se Dig!! Jag har funderat på hur du har det och hur det gått med din lillasyster.
    Hur har hon kommit in i det Franska samhället, går det bra?

    Min trio o Prinsessor är nu..
    Athena blir 6 i februari, och hon är 125 lång och väger ca 21 kg. Full fart och kan läsa och skriva sedan en tid tillbaks. Ser fram emot att få börja på 6-års efter sommaren.

    Cassie blir 5 i april och även hon kan alfabetet och skriva.. dock inte läsa ännu. Det är Athena som kör hårt med henne :) Hon är 116 cm och väger 21 kg (Samma som storasyrran alltså:)

    Lilla Simona är 1,5 år och har börjat 15 timmar på dagis medans pappa Stefan börjat jobba och plugga lite.

    Vi har varit hemma 9 månader var med Simona nu och ser med förskräckelse fram emot att behöva sätta vår lilla plutt på dagis fler timmar. (30 timmar from 1 jan)

    Fö så lunkar allt på här, heltids jobb och 3 barn, det tar tid!
    Massor av kramar!!

    Mia
  20. 10
    Heeej! Vad kul att se Dig!! Jag har funderat på hur du har det och hur det gått med din lillasyster.
    Hur har hon kommit in i det Franska samhället, går det bra?

    Min trio o Prinsessor är nu..
    Athena blir 6 i februari, och hon är 125 lång och väger ca 21 kg. Full fart och kan läsa och skriva sedan en tid tillbaks. Ser fram emot att få börja på 6-års efter sommaren.

    Cassie blir 5 i april och även hon kan alfabetet och skriva.. dock inte läsa ännu. Det är Athena som kör hårt med henne :) Hon är 116 cm och väger 21 kg (Samma som storasyrran alltså:)

    Lilla Simona är 1,5 år och har börjat 15 timmar på dagis medans pappa Stefan börjat jobba och plugga lite.

    Vi har varit hemma 9 månader var med Simona nu och ser med förskräckelse fram emot att behöva sätta vår lilla plutt på dagis fler timmar. (30 timmar from 1 jan)

    Fö så lunkar allt på här, heltids jobb och 3 barn, det tar tid!
    Massor av kramar!!

    Mia
  21. Medlem sedan
    Aug 2000
    #11

    Jo 3 barn....

    det tar sin tid och behöver sin organistion men det är sa mysigt!
    Men jag är glad att de växer och blir större ;)

    Jag ska ocksa ut pa arbetsmarknaden snart känns det som, ska bli spännande att fa ege tid utanför hemmet!
    Men det ska bli en del jobb att hitta ett jobb som har bra tider och dagar, ett evigt pyssel gissar jag pa!

    Glad att höra att ni har det bra!

    Kramiz
  22. 11
    Jo 3 barn.... det tar sin tid och behöver sin organistion men det är sa mysigt!
    Men jag är glad att de växer och blir större ;)

    Jag ska ocksa ut pa arbetsmarknaden snart känns det som, ska bli spännande att fa ege tid utanför hemmet!
    Men det ska bli en del jobb att hitta ett jobb som har bra tider och dagar, ett evigt pyssel gissar jag pa!

    Glad att höra att ni har det bra!

    Kramiz
  23. Medlem sedan
    Feb 2005
    #12

    Men hejsan!

    Vad kul att \"se\" dig här igen, det var ett tag sedan :)

    Kul att höra att ni har det bra där borta i France! Här går allt sin gilla gång och nu väntar jag nr 3 i maj :) (Dock med en annan man).

    Kram o god jul!
  24. 12
    Men hejsan! Vad kul att \"se\" dig här igen, det var ett tag sedan :)

    Kul att höra att ni har det bra där borta i France! Här går allt sin gilla gång och nu väntar jag nr 3 i maj :) (Dock med en annan man).

    Kram o god jul!
  25. Medlem sedan
    Nov 2001
    #13

    Hej!!!

    Har tänkt mycket på er och undrat vart du tagit vägen. Funderade extra mycket när det var så många rapporter från Frankrike när folk tände eld på bilar osv.
    Maria går i 2 an, hon fyllde 8 den 6:e. Hon har problem i skolan med läsning och matte sa läraren senaste utvecklingssamtalet, ny lärare, men jag tycker det har hänt mycket.

    Jennie började skolan i höstas och hon gillar det nästan alltid, men fråga henne inte när hon blir väckt. Det är för tidigt tycker hon. Hon kan alla bokstäver, rabblar alfabetet men kan inte läsa än. Hon ska ha julfest ikväll med lucia, tomtar och möss.

    Bägge mina busar är mer vilda än tama, Jennie är lugnare än Maria normalt, men har fått ett gräsligt humör sen skolan startade.
  26. 13
    Hej!!! Har tänkt mycket på er och undrat vart du tagit vägen. Funderade extra mycket när det var så många rapporter från Frankrike när folk tände eld på bilar osv.
    Maria går i 2 an, hon fyllde 8 den 6:e. Hon har problem i skolan med läsning och matte sa läraren senaste utvecklingssamtalet, ny lärare, men jag tycker det har hänt mycket.

    Jennie började skolan i höstas och hon gillar det nästan alltid, men fråga henne inte när hon blir väckt. Det är för tidigt tycker hon. Hon kan alla bokstäver, rabblar alfabetet men kan inte läsa än. Hon ska ha julfest ikväll med lucia, tomtar och möss.

    Bägge mina busar är mer vilda än tama, Jennie är lugnare än Maria normalt, men har fått ett gräsligt humör sen skolan startade.
  27. Medlem sedan
    Aug 2000
    #14

    Myyysigt!

    EN liten 3:a :)
    Hoppas du far ma bra resten av tiden!

    Vad tycker Anton om en liten bebis till da?
    William tjatar och tycker att det var länge sedan det var en liten bebis hos oss....men nejtack jag \"lanar\" andras bebisar när det suger till ;)

    Lycka till!

    Kramiz
  28. 14
    Myyysigt! EN liten 3:a :)
    Hoppas du far ma bra resten av tiden!

    Vad tycker Anton om en liten bebis till da?
    William tjatar och tycker att det var länge sedan det var en liten bebis hos oss....men nejtack jag \"lanar\" andras bebisar när det suger till ;)

    Lycka till!

    Kramiz
  29. Medlem sedan
    Aug 2000
    #15

    Morgonhumör det har Alexia ocksa!

    vissa dagar sliter man sitt har fran tidig morgon ;)

    Men William skuttar glatt upp kl 7:15 varje dag utan knöl! Ibland ännu tidigare!
    Han har ocksa sina dagar da han vill vara liten och vara hemma och mysa med mamma...

    Kramiz
  30. 15
    Morgonhumör det har Alexia ocksa! vissa dagar sliter man sitt har fran tidig morgon ;)

    Men William skuttar glatt upp kl 7:15 varje dag utan knöl! Ibland ännu tidigare!
    Han har ocksa sina dagar da han vill vara liten och vara hemma och mysa med mamma...

    Kramiz
  31. Medlem sedan
    Feb 2005
    #16

    Hej!

    Anton ser fram emot lillebror jättemycket! Han längtar och pratar om bebis varje dag. Pussar magen och pratar med den :)

    Nellie \"basserar\" (masserar) gärna min mage så hon kan killa bebis på ryggen *S*

    Jag hoppas oxå man får mår bra resten av tiden o slippa bli inlagd på sjukhus igen :(

    Kram
  32. 16
    Hej! Anton ser fram emot lillebror jättemycket! Han längtar och pratar om bebis varje dag. Pussar magen och pratar med den :)

    Nellie \"basserar\" (masserar) gärna min mage så hon kan killa bebis på ryggen *S*

    Jag hoppas oxå man får mår bra resten av tiden o slippa bli inlagd på sjukhus igen :(

    Kram
  33. Medlem sedan
    May 1999
    #17

    HEEEEEJSAN!!!

    Vad kul att se dig igen! Jag har allt undrat hur ni har det. Vad stora barnen blir!
    Här är allt bra, jag jobbar som enhetschef och barnen de växer här med. Zanna, vår äldsta har flyttat hemifrån. så det går fort.... =)
    Victor älskar att skriva, rita och sy! Han börjar skolan till hösten och går hos sin dagmamma nu. Snäll, go och busig är han! =)

    Hoppas vi ser dig här snart igen!
  34. 17
    HEEEEEJSAN!!! Vad kul att se dig igen! Jag har allt undrat hur ni har det. Vad stora barnen blir!
    Här är allt bra, jag jobbar som enhetschef och barnen de växer här med. Zanna, vår äldsta har flyttat hemifrån. så det går fort.... =)
    Victor älskar att skriva, rita och sy! Han börjar skolan till hösten och går hos sin dagmamma nu. Snäll, go och busig är han! =)

    Hoppas vi ser dig här snart igen!
  35. Medlem sedan
    Aug 2000
    #18

    Men oj....

    redan en utflugen, men samtidigt maste det vara skönt pa sitt sätt....eller? :)

    Jo visst gar det undan, jag behöver bara titta pa William och hand glugg och jag känner mig gammal iallafall liiite.
    Men det är sa otroligt skönt att de blir självständiga tycker jag!

    Jag tror jag flyttat tillbaka hit igen, det verkar ganska lugnt härinne sa jag ska nog hänga med!

    Kramiz
  36. 18
    Men oj.... redan en utflugen, men samtidigt maste det vara skönt pa sitt sätt....eller? :)

    Jo visst gar det undan, jag behöver bara titta pa William och hand glugg och jag känner mig gammal iallafall liiite.
    Men det är sa otroligt skönt att de blir självständiga tycker jag!

    Jag tror jag flyttat tillbaka hit igen, det verkar ganska lugnt härinne sa jag ska nog hänga med!

    Kramiz

Liknande trådar

  1. En gamling tillbaka:)
    By husfrun in forum Ordet är fritt
    Svar: 51
    Senaste inlägg: 2012-01-18, 10:01
  2. Gamling tillbaka (igen)
    By :AnnaF: in forum Vikt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-09-21, 18:34
  3. En gamling till
    By Nitte in forum Gravidsnack
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2007-11-16, 21:47
  4. gamling tillbaka...
    By goa_marie in forum _02/03 Vinterbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-02-21, 22:51
  5. Hejsan! Nu är vi tillbaka
    By Levia in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-01-21, 18:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar