F810? *även på oäf*
Dyslexi & dyskalkyli
  1. En mamma
    #1

    F810? *även på oäf*

    Idag fick vi resultatet av bedömningen på dottern. Logopeden som gjorde bedömningen är nu på semester t o m 1 januari så därför måste jag fråga om någon här vet. Dotterns huvuddiagnos är \"F810 Specifik läs- och skrivsvårighet\" - kan någon förklara det för oss? Innebär det att hon bara har _vissa_ problem, eller att det är \"stort\" eller vad?
  2. 1
    F810? *även på oäf* Idag fick vi resultatet av bedömningen på dottern. Logopeden som gjorde bedömningen är nu på semester t o m 1 januari så därför måste jag fråga om någon här vet. Dotterns huvuddiagnos är \"F810 Specifik läs- och skrivsvårighet\" - kan någon förklara det för oss? Innebär det att hon bara har _vissa_ problem, eller att det är \"stort\" eller vad?
  3. Annette m Nea & 2 till
    #2

    Ingen aning

    Vet att det finns graderingar på dyslexi, men inte vad de heter.
  4. 2
    Ingen aning Vet att det finns graderingar på dyslexi, men inte vad de heter.
  5. Maaria
    #3

    det är väl den

    diagnosen man får när man har dyslexi,sen svårighetsgrad vet jag inte,min son har samma diagnos men han har även dyskalkyli,mvh Maaria
  6. 3
    det är väl den diagnosen man får när man har dyslexi,sen svårighetsgrad vet jag inte,min son har samma diagnos men han har även dyskalkyli,mvh Maaria
  7. Maaria
    #4

    förtydligande

    När läkare sätter en diagnos,så följer dom en bok där alla diagnoser finns och är numrerade,
  8. 4
    förtydligande När läkare sätter en diagnos,så följer dom en bok där alla diagnoser finns och är numrerade,
  9. Medlem sedan
    Jan 2004
    #5

    Här finns \"koderna\"

    http://www.sit.se/download/Regioner/Mellersta/RC+tal+och+spr%E5k/Rapporter/F80_Specifika_st%F6rningar_av_ tal.pdf
  10. 5
    Här finns \"koderna\" http://www.sit.se/download/Regioner/Mellersta/RC+tal+och+spr%E5k/Rapporter/F80_Specifika_st%F6rningar_av_ tal.pdf

Liknande trådar

  1. Nu är även jag
    By Jeanikee in forum Många barn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-11-16, 12:29
  2. talar om även även här inne...
    By Gullan m 3 prinsar in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-03-15, 22:11
  3. Plus även här...
    By *Minnea* in forum Vikt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-09-13, 20:39
  4. Kök? (även på lek & lär)
    By Ellinor m två in forum _0403 Marsbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-02-21, 13:13
  5. Nu är det dax även för mej..
    By _em_ in forum Singelmingel
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-02-15, 00:04
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar