Ökningsperioder
_0512 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2001
    #1

    Ökningsperioder

    Jag har sett en lista eller en förklaring på ökningsperioder när dom vanligast inträffar, men vet inte var,
    Är det ökningsperiod redan efter en vecka?
    Clara har inte gjort nåt annat än ätit inatt och mina boops känns mycket tyngre nu igen, hon har hållt på och sugit och sugit, samtidigt som jag undrat om det varit slut fast det har inte varit slut, sen har hon kinkat ,stånkat och krängt, precis som om hon inte fått nån mjölk
    känner mig så himla grön på det här, första gången med amning för min del.
  2. 1
    Ökningsperioder Jag har sett en lista eller en förklaring på ökningsperioder när dom vanligast inträffar, men vet inte var,
    Är det ökningsperiod redan efter en vecka?
    Clara har inte gjort nåt annat än ätit inatt och mina boops känns mycket tyngre nu igen, hon har hållt på och sugit och sugit, samtidigt som jag undrat om det varit slut fast det har inte varit slut, sen har hon kinkat ,stånkat och krängt, precis som om hon inte fått nån mjölk
    känner mig så himla grön på det här, första gången med amning för min del.
  3. Sanna m. Paula + bf 31/12
    #2

    Jepp

    Jag hade de med Paula efter 6-7 dagar efter att hon fötts. Hon satt nog fast i tutten i några dagar. Fast hon åt och åt så var hon kinkig och gnällig. Då hade jag massa mjölk. Ammade henne med amningsnapp ( gick inte utan ) så när hon släppte så såg jag att hela nappen var full med mjölk.

    Hoppas allt går bra.
    Kram

  4. 2
    Jepp Jag hade de med Paula efter 6-7 dagar efter att hon fötts. Hon satt nog fast i tutten i några dagar. Fast hon åt och åt så var hon kinkig och gnällig. Då hade jag massa mjölk. Ammade henne med amningsnapp ( gick inte utan ) så när hon släppte så såg jag att hela nappen var full med mjölk.

    Hoppas allt går bra.
    Kram

  5. Sanna m. Paula + bf 31/12
    #3

    Glömde skriva

    att i de ena häftet om amning så står där tre tillväxtperioder första runt när bebisen är 7-10 dagar gammal, andra vid ungefär 6 veckor och tredje vid tre mån ålder. Detta ska man nog ta med en nypa salt för vet att en av väninnorna inte haft de förrän bebisen var tre veckor så de är nog väldigt individuellt från bebis till bebis. De varar olika länge också. Vet att Paulas första tillväxktperiod varade 3 dagar då hon åt för jämnan. Det är också därför de ligger och gruffar och drar, puffar och sliter i bröstet, för att liksom dra fram mer mjölk.
  6. 3
    Glömde skriva att i de ena häftet om amning så står där tre tillväxtperioder första runt när bebisen är 7-10 dagar gammal, andra vid ungefär 6 veckor och tredje vid tre mån ålder. Detta ska man nog ta med en nypa salt för vet att en av väninnorna inte haft de förrän bebisen var tre veckor så de är nog väldigt individuellt från bebis till bebis. De varar olika länge också. Vet att Paulas första tillväxktperiod varade 3 dagar då hon åt för jämnan. Det är också därför de ligger och gruffar och drar, puffar och sliter i bröstet, för att liksom dra fram mer mjölk.
  7. Medlem sedan
    Jan 2004
    #4

    Hittade detta...

    på en sida om ammning:

    Om ditt barn plötsligt vill äta oftare, kallas detta en tillväxtperiod. Vanligtvis kan du förvänta dig att tillväxtperioderna sker när ditt barn är omkring två till tre veckor, sex veckor och tre månader. Amma då bara ditt barn oftare under ett par dagar och så återställs jämnvikten mellan tillgång och behov.
  8. 4
    Hittade detta... på en sida om ammning:

    Om ditt barn plötsligt vill äta oftare, kallas detta en tillväxtperiod. Vanligtvis kan du förvänta dig att tillväxtperioderna sker när ditt barn är omkring två till tre veckor, sex veckor och tre månader. Amma då bara ditt barn oftare under ett par dagar och så återställs jämnvikten mellan tillgång och behov.
  9. Elli med Alice 5/12
    #5

    Tvärtomproblem här

    Jag har motsatt problem, jag tycker att det vore skönt om Alice åt lite oftare. Hon har dragit igång värsta mjölkproduktion och nu sover hon bara. Hon sover säkert 20 timmar/dygn. Blir nästan lite orolig att hon inte får i sig tillräckligt.
  10. 5
    Tvärtomproblem här Jag har motsatt problem, jag tycker att det vore skönt om Alice åt lite oftare. Hon har dragit igång värsta mjölkproduktion och nu sover hon bara. Hon sover säkert 20 timmar/dygn. Blir nästan lite orolig att hon inte får i sig tillräckligt.
  11. Medlem sedan
    Jan 2004
    #6

    Så gjorde...

    min lilla fis med. Först hade han ett par intensiva dagar då han snuttade heeeela tiden sedan följde flra dagar med glesa mål och mycket sömn. De håller på så där en del ib örjan, de ökar ju på produktionen för att kunna äta sig mätta/otörstiga under målet sas och det tar ett tag för brösten/mjölkproduktionen att samordna efter bebis behov.

    Detta kommer att ske med jämna mellanrum men mer och mer sällan fram över. Snart har det stabiliserat sig ska du se.
  12. 6
    Så gjorde... min lilla fis med. Först hade han ett par intensiva dagar då han snuttade heeeela tiden sedan följde flra dagar med glesa mål och mycket sömn. De håller på så där en del ib örjan, de ökar ju på produktionen för att kunna äta sig mätta/otörstiga under målet sas och det tar ett tag för brösten/mjölkproduktionen att samordna efter bebis behov.

    Detta kommer att ske med jämna mellanrum men mer och mer sällan fram över. Snart har det stabiliserat sig ska du se.
  13. Medlem sedan
    Dec 1998
    #7

    August äter 10 ggr/dag

    ivf enligt statistik de senaste 10 dagarna!!!! Äta äta äta o mina tuttar gör såååå jvla \"#¤#/%-ont!
  14. 7
    August äter 10 ggr/dag ivf enligt statistik de senaste 10 dagarna!!!! Äta äta äta o mina tuttar gör såååå jvla \"#¤#/%-ont!

Liknande trådar

  1. Bläää för ökningsperioder!
    By Toyan in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-05-08, 22:11
  2. Ökningsperioder?
    By __tessan__ in forum _0707 Julibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-08-21, 08:38
  3. När är de klassiska ökningsperioder
    By MiaKL, Samuel03+Kristin06 in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-05-17, 21:15
  4. Ökningsperioder?
    By Annika m Mell in forum Bebissnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-02-06, 15:41
  5. en till fråga om ökningsperioder
    By Sara in forum Bebissnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-12-14, 10:01
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar