Min stora tjej har blivit bebis
_01 Sommarbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 1999
    #1

    Min stora tjej har blivit bebis

    igen....Så här sjuk har jag aldrig sett henne...*gråta*
    Vi var till vc imorse och fick bekräftat att anders, jag och Maya har halsfluss precis som jag misstänkte. Svinkoppor är ju samma bakterie.

    Igår skrämde hon mig ordentligt när hon skulle stiga upp från maddrassen i vårt sovrum. \"Mamma, jag kaaan inte gååå....jag kryper tror jag.\" Hon var så yr i huvudet så att hon inte vågade gå på sina ben. Idag ligger hon bara och sover....äter absolut ingenting. Dricker bra med vatten och lite nyponsoppa, det är det enda. 40.3 graders feber utan alvedon.
    NU gick hon faktiskt upp ur soffan, hon fick en alvedon för en stund sedan så nu verkar den tydligen, då har hon legat här sedan 11:30 ca!!
    Utan alvedon vill hon bara bli buren och skakar så fort man rör henne. Inatt hade hon vid flera tillfällen feberhallucinationer, tex så satt hon och skrek i soffan och klappade sina händer vid ett tillfälle, när jag kramade om henne så kved hon \"Mamma, jag har sväljit en säng...\" *ler lite* Det är riktigt obehagligt när de blir så här dåliga...=(

    Numera så skickar de recepten elektroniskt ner till apoteket men när vi kom dit så hade de inte kommit, så vi tog en fika och väntade lite. En bra stund senare hade de inte kommit ännu! *arg* Anders o barnen åkte hem och jag strövade runt lite, nån timme senare gick jag dit och...samma svar! Inga recept! *storsuck*
    Vad sjutton ska de med såna nya system om det inte funkar!! Klockan två fick vi Mayas recept slutligen, våra kom inte förrns efter fyra...

    Så här hemma är det verkligen sjukstuga. Sköterskan som tittade i ANders hals sa \"OJ; vilka mandlar! De är som pingisbollar!\"

    Hoppas bara jag hinner bli så pass bra att jag kan sjunga på söndag då vi har vå årliga julkonsert i kyrkan! Och på fredag är vi bjudna av kommunen på en norgeresa med julbord! Dricka lär det ju inte bli nåt av men kanske spela lite pengar iaf...=)
    Hoppas ni är friskare än oss!! kramar

  2. 1
    Min stora tjej har blivit bebis igen....Så här sjuk har jag aldrig sett henne...*gråta*
    Vi var till vc imorse och fick bekräftat att anders, jag och Maya har halsfluss precis som jag misstänkte. Svinkoppor är ju samma bakterie.

    Igår skrämde hon mig ordentligt när hon skulle stiga upp från maddrassen i vårt sovrum. \"Mamma, jag kaaan inte gååå....jag kryper tror jag.\" Hon var så yr i huvudet så att hon inte vågade gå på sina ben. Idag ligger hon bara och sover....äter absolut ingenting. Dricker bra med vatten och lite nyponsoppa, det är det enda. 40.3 graders feber utan alvedon.
    NU gick hon faktiskt upp ur soffan, hon fick en alvedon för en stund sedan så nu verkar den tydligen, då har hon legat här sedan 11:30 ca!!
    Utan alvedon vill hon bara bli buren och skakar så fort man rör henne. Inatt hade hon vid flera tillfällen feberhallucinationer, tex så satt hon och skrek i soffan och klappade sina händer vid ett tillfälle, när jag kramade om henne så kved hon \"Mamma, jag har sväljit en säng...\" *ler lite* Det är riktigt obehagligt när de blir så här dåliga...=(

    Numera så skickar de recepten elektroniskt ner till apoteket men när vi kom dit så hade de inte kommit, så vi tog en fika och väntade lite. En bra stund senare hade de inte kommit ännu! *arg* Anders o barnen åkte hem och jag strövade runt lite, nån timme senare gick jag dit och...samma svar! Inga recept! *storsuck*
    Vad sjutton ska de med såna nya system om det inte funkar!! Klockan två fick vi Mayas recept slutligen, våra kom inte förrns efter fyra...

    Så här hemma är det verkligen sjukstuga. Sköterskan som tittade i ANders hals sa \"OJ; vilka mandlar! De är som pingisbollar!\"

    Hoppas bara jag hinner bli så pass bra att jag kan sjunga på söndag då vi har vå årliga julkonsert i kyrkan! Och på fredag är vi bjudna av kommunen på en norgeresa med julbord! Dricka lär det ju inte bli nåt av men kanske spela lite pengar iaf...=)
    Hoppas ni är friskare än oss!! kramar

  3. Medlem sedan
    Aug 2000
    #2

    Oj oj oj...

    lilla gumman, era stackare att allt ska komma pa en och samma gang! :(

    Hoppas ni kryar pa er snart, sa här inför jul finns det inte tid att ligga i sängen och vara sjuk!

    Skickar ett gäng krya pa dig kramar
  4. 2
    Oj oj oj... lilla gumman, era stackare att allt ska komma pa en och samma gang! :(

    Hoppas ni kryar pa er snart, sa här inför jul finns det inte tid att ligga i sängen och vara sjuk!

    Skickar ett gäng krya pa dig kramar
  5. Medlem sedan
    Sep 2002
    #3

    Nej men åh..

    stackars er. krya på er!!
  6. 3
    Nej men åh.. stackars er. krya på er!!
  7. Medlem sedan
    Jan 2001
    #4

    Men stackars er!!

    Det är så hemskt när ens barn blir sådär sjuk!
    Zelda var också så dålig förra och förrförra veckan när hon hade en virusinfektion i vänster lunga.
    Kunde inte gå, åt inget alls på fem dagar, hade 40 graders feber. Hon bara låg i soffan och sov och sov, var vaken ca 3-4 timmar/dag. Fick bli buren fram och tillbaka till toaletten.
    Det är så hemskt!!

    Hoppas ni kryar på er allhop, SNABBT!!
  8. 4
    Men stackars er!! Det är så hemskt när ens barn blir sådär sjuk!
    Zelda var också så dålig förra och förrförra veckan när hon hade en virusinfektion i vänster lunga.
    Kunde inte gå, åt inget alls på fem dagar, hade 40 graders feber. Hon bara låg i soffan och sov och sov, var vaken ca 3-4 timmar/dag. Fick bli buren fram och tillbaka till toaletten.
    Det är så hemskt!!

    Hoppas ni kryar på er allhop, SNABBT!!
  9. Medlem sedan
    Nov 2000
    #5

    Men herrejösses!

    Stackars liten!
    Halsfluss är INTE att leka med!
    Förstår att det känns som att hon har svalt en säng! *ler*
    Hoppas att medicinen snabbt gör susen nu!

    Ja, vad sjutton vilken tid det kan ta med internetrecept!
    Vår barnläkare skriver alltid ut dem efter patienttid, så vi vet att vi kan förvänta oss dem vid 17. Men ibland vill man ju ha dem tidigare än så, när det är bråttom...

    Krya på er nu, och hoppas att du hinner bli bra till konserten! Du får kolka ikapp med de andra!

    Kramar!

    Ann
  10. 5
    Men herrejösses! Stackars liten!
    Halsfluss är INTE att leka med!
    Förstår att det känns som att hon har svalt en säng! *ler*
    Hoppas att medicinen snabbt gör susen nu!

    Ja, vad sjutton vilken tid det kan ta med internetrecept!
    Vår barnläkare skriver alltid ut dem efter patienttid, så vi vet att vi kan förvänta oss dem vid 17. Men ibland vill man ju ha dem tidigare än så, när det är bråttom...

    Krya på er nu, och hoppas att du hinner bli bra till konserten! Du får kolka ikapp med de andra!

    Kramar!

    Ann
  11. Medlem sedan
    Dec 2000
    #6

    Men fy! :(

    Stackare! Vad obehagligt! Stor kram på er!
  12. 6
    Men fy! :( Stackare! Vad obehagligt! Stor kram på er!
  13. Medlem sedan
    Jan 2001
    #7

    å jisses.... *rysa* det där låter s

    som en mardröm.
    Hoppas ni friskar till er fort!
    Se till att fyll på alvedonen så fort den slutat verka eller tom lite omlott (kolla med läkare bara) de brukar säga åt oss att göra sså med Oliver för han svarar dåligt på alvedon vid halsfluss etc. ) .


    KRAM!!!
  14. 7
    å jisses.... *rysa* det där låter s som en mardröm.
    Hoppas ni friskar till er fort!
    Se till att fyll på alvedonen så fort den slutat verka eller tom lite omlott (kolla med läkare bara) de brukar säga åt oss att göra sså med Oliver för han svarar dåligt på alvedon vid halsfluss etc. ) .


    KRAM!!!
  15. LenaH på jobb
    #8

    Oj oj oj !!!!!

    STACKARS ER!!!! Och stackars lilla Maya!!! Hoppas hon mår bättre idag! Fy va läskigt och se sitt barn så sjukt!

    Ni vuxna då? Har ni halsfluss utan att det gör ont?...*ler*...tänkte på Anders pingisbollar, mina blir ju också görstora och när jag ahde halsfluss sist så var jag helt borta från omvärlden i tre dagar....men så är jag ju en liten mes också...*fniss*.

    Hoppas hoppas ni blir friska till jul nu då! OCH nyårshelgen. Massa kramar till er alla!!!
  16. 8
    Oj oj oj !!!!! STACKARS ER!!!! Och stackars lilla Maya!!! Hoppas hon mår bättre idag! Fy va läskigt och se sitt barn så sjukt!

    Ni vuxna då? Har ni halsfluss utan att det gör ont?...*ler*...tänkte på Anders pingisbollar, mina blir ju också görstora och när jag ahde halsfluss sist så var jag helt borta från omvärlden i tre dagar....men så är jag ju en liten mes också...*fniss*.

    Hoppas hoppas ni blir friska till jul nu då! OCH nyårshelgen. Massa kramar till er alla!!!
  17. Medlem sedan
    Oct 2000
    #9

    usch och fy!

    hoppas ni snart mår bättre alla 4!!!
    *kram*
  18. 9
    usch och fy! hoppas ni snart mår bättre alla 4!!!
    *kram*
  19. Medlem sedan
    Nov 1999
    #10

    Nejmen lilla gumman :-(

    Så jobbigt!!! Stor kram till er alla och många krya-på-dito!!!
  20. 10
    Nejmen lilla gumman :-( Så jobbigt!!! Stor kram till er alla och många krya-på-dito!!!

Liknande trådar

  1. Min stora tjej!
    By Karin m A & N in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-07-05, 08:43
  2. Min stora tjej är väl för
    By annahpo in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-16, 11:43
  3. ååh min stora tjej!
    By Moa m. BellanBus in forum _0507 Julibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-08-17, 21:16
  4. Min stora tjej!
    By -mea- in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-06-10, 11:12
  5. Min stora tjej
    By Mumrikan in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-01-10, 17:06
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar