Ni som hade foglossning
_0510 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2003
    #1

    Ni som hade foglossning

    Har det gått över?
    Jag har så jäkla ont emellanåt så jag kan bli galen! Det är värst när jag står stilla en stund eller går med Wille under hans koliktimmar på kvällen. Så ont att jag tror att jag ska ramla isär igen... Får också ont om jag ligger och sover på sidan för länge.
    Nyfiken på hur ni andra har det!
  2. 1
    Ni som hade foglossning Har det gått över?
    Jag har så jäkla ont emellanåt så jag kan bli galen! Det är värst när jag står stilla en stund eller går med Wille under hans koliktimmar på kvällen. Så ont att jag tror att jag ska ramla isär igen... Får också ont om jag ligger och sover på sidan för länge.
    Nyfiken på hur ni andra har det!
  3. Medlem sedan
    Aug 2003
    #2

    Tja...

    HELT bra är det inte men mycket, mycket bättre. Känner inte ens av det alla dagar nu bara ibland. Tacka gode gud för det!
  4. 2
    Tja... HELT bra är det inte men mycket, mycket bättre. Känner inte ens av det alla dagar nu bara ibland. Tacka gode gud för det!
  5. Medlem sedan
    Oct 2003
    #3

    Jag har kroniska smärtor

    Hej, jag såg ditt inlägg tillfälligt, eftersom jag ser av någon konstig anledning bara senaste inlägg. Har inga oktoberbarn, brukar alltså inte vara i det här forumet annars - men i foglossningsforumet.

    Jag fick foglossning med andra barnet och tyckte att det försvann efter förlossningen. Men sedan kom det smygandes tillbaka. Till slut orkade jag ingenting längre. Efter ett halvt år fick jag sjukgymnastik och akupunktur, men när jag blev gravid igen efter runt 15 mån. hade det inte släppt helt än.

    Det är mycket vanligt att det blir kroniskt när smärtorna stannar kvar i 3 mån.+ och man ignorera dem totalt.

    Mina tipps är: Se till att du inte överanstränga dig. Har ditt barn kolik så hitta någon annan lösning än att bära på det: - miniform
    - någon annan bär på barnet (efter tredje barnet lät jag mig sjukskriva)
    - du sitta på gungstol eller gymnastikboll med barnet

    Till sovandet på sidan bör du ha kuddar mellan benen (både knäna och fotknölarna), jag rekommendera en avlång amningskudde som till exempel internetshoppen Baby Ateljén i Kallinge erbjuder (de har sydd det till mig precis efter mina behov).

    Ta hand om dig,
  6. 3
    Jag har kroniska smärtor Hej, jag såg ditt inlägg tillfälligt, eftersom jag ser av någon konstig anledning bara senaste inlägg. Har inga oktoberbarn, brukar alltså inte vara i det här forumet annars - men i foglossningsforumet.

    Jag fick foglossning med andra barnet och tyckte att det försvann efter förlossningen. Men sedan kom det smygandes tillbaka. Till slut orkade jag ingenting längre. Efter ett halvt år fick jag sjukgymnastik och akupunktur, men när jag blev gravid igen efter runt 15 mån. hade det inte släppt helt än.

    Det är mycket vanligt att det blir kroniskt när smärtorna stannar kvar i 3 mån.+ och man ignorera dem totalt.

    Mina tipps är: Se till att du inte överanstränga dig. Har ditt barn kolik så hitta någon annan lösning än att bära på det: - miniform
    - någon annan bär på barnet (efter tredje barnet lät jag mig sjukskriva)
    - du sitta på gungstol eller gymnastikboll med barnet

    Till sovandet på sidan bör du ha kuddar mellan benen (både knäna och fotknölarna), jag rekommendera en avlång amningskudde som till exempel internetshoppen Baby Ateljén i Kallinge erbjuder (de har sydd det till mig precis efter mina behov).

    Ta hand om dig,
  7. Medlem sedan
    May 2001
    #4

    Konstigt

    har för mig att jag svarade på det här i morse, men jag är väl så snurrig just nu... I alla fall så är det mycket bättre än jag hoppats på innan. Har ju haft foglossning de tre sista gångerna och en hel del besvär efteråt. Nu tycker jag att det funkar bra, men det kommer iofs om jag tex bär Sara i bilstolen, eller står still för länge. Kanske beror det på att jag har större barn den här gången och inte behöver lyfta något syskon och inte heller behöver jag gå runt och bära på Sara, för hon är mycket mer nöjd.
  8. 4
    Konstigt har för mig att jag svarade på det här i morse, men jag är väl så snurrig just nu... I alla fall så är det mycket bättre än jag hoppats på innan. Har ju haft foglossning de tre sista gångerna och en hel del besvär efteråt. Nu tycker jag att det funkar bra, men det kommer iofs om jag tex bär Sara i bilstolen, eller står still för länge. Kanske beror det på att jag har större barn den här gången och inte behöver lyfta något syskon och inte heller behöver jag gå runt och bära på Sara, för hon är mycket mer nöjd.
  9. Medlem sedan
    Dec 2003
    #5

    Bra

    Skönt för dig att det avtar. Jag väntar ju också på det.
  10. 5
    Bra Skönt för dig att det avtar. Jag väntar ju också på det.
  11. Medlem sedan
    Dec 2003
    #6

    Det ville jag inte höra

    Att det kan bli kroniskt alltså. Funderar på att kontakta sjukgymnasten och se vad jag kan göra i träningssyfte. Kuddar mellan knäna kör jag med, det är verkligen skönt.
    Lider med dig och dina besvär. \"Uschaligen\"
  12. 6
    Det ville jag inte höra Att det kan bli kroniskt alltså. Funderar på att kontakta sjukgymnasten och se vad jag kan göra i träningssyfte. Kuddar mellan knäna kör jag med, det är verkligen skönt.
    Lider med dig och dina besvär. \"Uschaligen\"
  13. Medlem sedan
    Dec 2003
    #7

    Om jag inte minns fel

    så hade du väl rejält besvärligt under graviditeten? Så skönt att det har gått tillbaka.
  14. 7
    Om jag inte minns fel så hade du väl rejält besvärligt under graviditeten? Så skönt att det har gått tillbaka.

Liknande trådar

  1. ni som hade foglossning...
    By Senga in forum _1010 Oktoberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-04-29, 12:48
  2. Hade jag inte haft många barn så hade
    By caffellatte in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-01-11, 22:57
  3. Hade svår foglossning
    By chantal in forum Gravidsnack
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-11-25, 09:06
  4. hade jag kunnat hade jag haft alla
    By CHENOA in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-01-20, 19:56
  5. Svar: 15
    Senaste inlägg: 2005-10-16, 22:04
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar