Hallå! (även på 06/02)
_0601 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2003
    #1

    Hallå! (även på 06/02)

    Äntligen har jag kommit till en dator! Har legat inne på förlossningen och förvården sedan i söndags morse och förväntas föda den här veckan. Jag har legat med bricanyldropp och fått diklofenac och kortison men nu har läkarna beslutat att sluta försöka hindra förlossningen. Jag är öppen två, tre centimeter ochhar sängläge (utom idag när doktorn var snäll och lät mig köras i väg i rullstol till biblioteket så). Igår konstaterades att jag har GBS och jag får penicillin nu och när förlossningen kommer igång kommer jag att få penicillindropp. Har varit på besök på neonatalavdelningen och räknar med att bli utskriven från sjukhuset i början av februari...
  2. 1
    Hallå! (även på 06/02) Äntligen har jag kommit till en dator! Har legat inne på förlossningen och förvården sedan i söndags morse och förväntas föda den här veckan. Jag har legat med bricanyldropp och fått diklofenac och kortison men nu har läkarna beslutat att sluta försöka hindra förlossningen. Jag är öppen två, tre centimeter ochhar sängläge (utom idag när doktorn var snäll och lät mig köras i väg i rullstol till biblioteket så). Igår konstaterades att jag har GBS och jag får penicillin nu och när förlossningen kommer igång kommer jag att få penicillindropp. Har varit på besök på neonatalavdelningen och räknar med att bli utskriven från sjukhuset i början av februari...
  3. Medlem sedan
    Jun 2005
    #2

    OJ!

    Hoppas ni mår bra du och bebis! Det var väl högst oväntat? Håller tummarna för att allt går fin-fint för er! Många kramar
  4. 2
    OJ! Hoppas ni mår bra du och bebis! Det var väl högst oväntat? Håller tummarna för att allt går fin-fint för er! Många kramar
  5. Lena m Hugo & 19/1
    #3

    Å lycka till!!

    Vad roligt att du skall få ut dina små gryn nu! Hoppas att allt går bra och jag håller tummarna att det skall göra det!

    Lycka till och rapportera när du får och orkar och kan =)

    Bamsekram Lena
  6. 3
    Å lycka till!! Vad roligt att du skall få ut dina små gryn nu! Hoppas att allt går bra och jag håller tummarna att det skall göra det!

    Lycka till och rapportera när du får och orkar och kan =)

    Bamsekram Lena
  7. Medlem sedan
    Aug 2001
    #4

    Hej!

    Då blir det fler bebisar här snart med andra ord, vad spännande!!
  8. 4
    Hej! Då blir det fler bebisar här snart med andra ord, vad spännande!!
  9. Medlem sedan
    Jan 2003
    #5

    Bebisarna

    mår bra och visar inga tecken på att vara påverkade, men tvilling ett är fixerad och vill ut medan tvåan har lagt sig på tvären igen. Det blir inte alls som vi tänkt oss, men vi är i goda händer.
  10. 5
    Bebisarna mår bra och visar inga tecken på att vara påverkade, men tvilling ett är fixerad och vill ut medan tvåan har lagt sig på tvären igen. Det blir inte alls som vi tänkt oss, men vi är i goda händer.
  11. Medlem sedan
    Jan 2003
    #6

    Fast jobbigt

    att de kommer så tidigt och att de ska ligga på neo i nästan två månader.
  12. 6
    Fast jobbigt att de kommer så tidigt och att de ska ligga på neo i nästan två månader.
  13. Medlem sedan
    Jan 2003
    #7

    Mmm

    innan veckan är slut tror läkarna.
  14. 7
    Mmm innan veckan är slut tror läkarna.
  15. Medlem sedan
    Apr 2005
    #8

    Åhh..

    ..jag misstänkte det när jag såg att din egna grupp efterlyste dig inne på februarisnack! :)
    Jobbigt med GBS och att du får ligga inne men skönt ändå med all hjälp & bricanyldropp.
    jag håller alla tummar stenhårt för dig och småbebisarna, snart får du se dina små hjärtegryn & Torsten blir storebror!
    Vilken webbis-sida skall vi hålla koll på?? :))
    Lycka till!
  16. 8
    Åhh.. ..jag misstänkte det när jag såg att din egna grupp efterlyste dig inne på februarisnack! :)
    Jobbigt med GBS och att du får ligga inne men skönt ändå med all hjälp & bricanyldropp.
    jag håller alla tummar stenhårt för dig och småbebisarna, snart får du se dina små hjärtegryn & Torsten blir storebror!
    Vilken webbis-sida skall vi hålla koll på?? :))
    Lycka till!
  17. Medlem sedan
    Jul 2005
    #9

    Hoppsan!

    Hoppas verkligen att bebisarna stannar kvar så länge som möjligt! Men det låter ju väldigt spännande också att de kanske blir decemberbebisar för din del....

    Lycka till och ta hand om er!
  18. 9
    Hoppsan! Hoppas verkligen att bebisarna stannar kvar så länge som möjligt! Men det låter ju väldigt spännande också att de kanske blir decemberbebisar för din del....

    Lycka till och ta hand om er!
  19. Medlem sedan
    Feb 2003
    #10

    Oj oj

    Hoppas nu allt går väl med dig och tvillingarna. Vilken vecka är du i, 33-34?
    Jag håller tummarna att allt går bra, spännade att få träffa de små.
  20. 10
    Oj oj Hoppas nu allt går väl med dig och tvillingarna. Vilken vecka är du i, 33-34?
    Jag håller tummarna att allt går bra, spännade att få träffa de små.
  21. Medlem sedan
    Jun 2005
    #11

    finns det risk

    ..att det blir snitt då?
  22. 11
    finns det risk ..att det blir snitt då?
  23. Medlem sedan
    May 2005
    #12

    Lycka till!

    Förstår att du tycker det är jobbigt med så lång sjukhusvistelse, speciellt med tanke på Tårtan etc.

    Ska tänka på dig massor!
  24. 12
    Lycka till! Förstår att du tycker det är jobbigt med så lång sjukhusvistelse, speciellt med tanke på Tårtan etc.

    Ska tänka på dig massor!
  25. Medlem sedan
    Jul 2005
    #13

    Oj!

    Här händer det grejjer! Då blir det fler decemberbebisar här!!

    Jag hoppas att allt går bra med dig och de små bebisarna! Stort lycka till!
  26. 13
    Oj! Här händer det grejjer! Då blir det fler decemberbebisar här!!

    Jag hoppas att allt går bra med dig och de små bebisarna! Stort lycka till!
  27. Medlem sedan
    Nov 1999
    #14

    Oj då!


    Nej men oj då
    Det var väl nåt sånt som fanns i mina tankar, men jag hoppades på annat.

    Jag hoppas att allt går bra för dig och bebbarna och så en stor kram till storebror som får var utan mamsen ett tag nu då.

    Lycka till och sköt om dig

    Kramar i mängder!!

    (Kanske lika bra att säga \"God Jul för nu blir det väl fullt upp ett tag och kanske svårt att komma åt dator)
  28. 14
    Oj då!
    Nej men oj då
    Det var väl nåt sånt som fanns i mina tankar, men jag hoppades på annat.

    Jag hoppas att allt går bra för dig och bebbarna och så en stor kram till storebror som får var utan mamsen ett tag nu då.

    Lycka till och sköt om dig

    Kramar i mängder!!

    (Kanske lika bra att säga \"God Jul för nu blir det väl fullt upp ett tag och kanske svårt att komma åt dator)
  29. Lena m Hugo & 19/1
    #15

    Jo det är klart!

    Men jag hoppas att neotiden blir bra i allafall för er. Men det är ju tufft, helt klart =/

    Tänker på dig!
  30. 15
    Jo det är klart! Men jag hoppas att neotiden blir bra i allafall för er. Men det är ju tufft, helt klart =/

    Tänker på dig!
  31. Medlem sedan
    May 2005
    #16

    ooopps!

    det var en hastig utveckling... hoppas allting går bra för er alla och ni mår förhållandevis bra trots omständigheterna.
    hur hanterar tårtan det här? hoppas inte han blir alltför skrämd.

    många kramar till er och god jul om vi inte hör från dig innan!
  32. 16
    ooopps! det var en hastig utveckling... hoppas allting går bra för er alla och ni mår förhållandevis bra trots omständigheterna.
    hur hanterar tårtan det här? hoppas inte han blir alltför skrämd.

    många kramar till er och god jul om vi inte hör från dig innan!
  33. Medlem sedan
    Jan 2003
    #17

    Ja

    om de mår dåligt blir det snitt. Det finns risk för att ettan kommer vaginalt och tvåan snittas, men vi satsar på vaginal förlossning.
  34. 17
    Ja om de mår dåligt blir det snitt. Det finns risk för att ettan kommer vaginalt och tvåan snittas, men vi satsar på vaginal förlossning.
  35. Medlem sedan
    Sep 2001
    #18

    Ojdå

    Har redan svarat på tvillingar men måste bara säga Ojdå en gång till.
  36. 18
    Ojdå Har redan svarat på tvillingar men måste bara säga Ojdå en gång till.
  37. Medlem sedan
    Jan 2003
    #19

    www.liv.se

    men jag vet inte om de kommer in på neo och tar bilder.
  38. 19
    www.liv.se men jag vet inte om de kommer in på neo och tar bilder.
  39. Medlem sedan
    Feb 2001
    #20

    Lyckosparkar

    Håller tummarna för dig och tvillingarna. Hoppas allt ska gå bra. Om jag inte minns fel så har de väl en ganska bra vikt, och det talar ju till deras fördel.
    Varma kramar
  40. 20
    Lyckosparkar Håller tummarna för dig och tvillingarna. Hoppas allt ska gå bra. Om jag inte minns fel så har de väl en ganska bra vikt, och det talar ju till deras fördel.
    Varma kramar
Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Liknande trådar

  1. Hallå, Hallå, finns ni kvar
    By Mamma Erik in forum Ordet är fritt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2011-05-22, 08:16
  2. Hallå tjejer! (även på nov)
    By KAJO in forum _0511 Novemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-03-13, 21:00
  3. Hallå tjejer (även på nov)
    By KAJO in forum _05/06 Vinterbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-03-12, 13:17
  4. Hej och hallå! *även på dec*
    By -Liza- in forum _05/06 Vinterbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-02-11, 18:57
  5. Men hallå! (spamvarning ;-) även på dec)
    By Asereht in forum _0511 Novemberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-11-03, 14:18
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar